sparkson Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Witam, szukając silnika trafiłam właśnie na Yamahe 60HP 60FEO z 1987 r. :D niestety bez power-trim :( Chciałbym poznać wasze opinie nt tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Miałem taki egzemplarz tylko 70KM, pływa do dziś... Motor nie dokuczał przez cały okres eksploatacji. Poza wymianą oleju w spodzinie i świec nic przy nim nie robiłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Czy manetke tego typu da się zastąpić inna która będzie pasować do montażu na prawej scianie konsoli środkowej w RIB'ie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RybiX Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 W manetce Yamahy 703 możesz bez problemu zmienić dzwignię na druga stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Co to za dziwoląg? Nigdy takiej nie widziałem ;) Pewnie, że się da zastąpić normalną Yamaha 703. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Podejrzewam że jest to silnik jeszcze z przed zmiany koloru z niebieskiej na szarą . Jeśli tak to miałem niesamowitą przyjemność posiadać i pływać taką 25ką JEOL . Co prawda ujeżdżałem ją tylko rok ale była to bajka . Z ciekawostek to 25 w 3 cylindrach . Fajna praca - jak syreno lub wartburgini . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 A ile coś takiego może ważyć? I czy jeśli w zestawie jest śmieszna manetka, obrotomierz i zegar pokazujący poziom oleju to cena 5k zł jest dobra czy raczej za wysoka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Kilka pytań: 1. Po jakim czasie od odpalenia silnika powinien pojawiać się kontrolny wypływ wody? Przy okazji, po jakim czasie silnik chodzący bez chłodzenia ulega uszkodzeniu? 2. Czy śruba może mieć luz wzdłużny na wałku w wysokości 7-8mm, ponieważ sądzę że nie. 3. Kiedy cięgno od gazu należy wymienić? U mnie dość ciężko dodaje się gazu, natomiast zmniejszanie działa już bardzo lekko. 4. W jaki sposób ożywić "tilt meter" na zegarze Yamaha Tach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Ad. 1 U mnie pojawia się niemal natychmiast . Moim zdaniem 2-3 a max. 5 sekund po odpaleniu . Na luzie , bez chłodzenia myślę że do 2 minut może pochodzić awaryjnie nie biorąc pod uwagę że impeller pompy wody niszczy się niemal od razu gdy nie ma wody . Jeśli musisz długo czekać na wodę z kontrolki to pewnie właśnie impeller jest już wytyrany. Ad. 2 Nie może . Jeśli luz jest na śrubie pewnie brakuje podkładki dystansowej. Ad. 3 Podejrzewam że cięgno gazu jest postrzępione i tzw. wszy z linki czepiają się pancerza . Raczej do wymiany bo nie wiadomo kiedy strzeli. Ad. 4 Jeżeli prawidłowo podłączyłeś kabelki to stawiam że zapiekł się czujnik przy trymie który dotyka do stopy . U mnie pomogło WD 40 i ręczne rozruszanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Ad. 1 Kurde :/ dziś miałem przygodę że po odpaleniu musiały się przesunąć słuchawki, i silnik chodził z 10-20 sekund bez chłodzenia, ale kontrolka przegrzania się nie zapaliła, a silnik był na szczęście tylko ciepły(dało się spokojnie trzymać rękę, sądze ze 40 stopni to maks). Najwyżej trzeba będzie impeller wymienić i tyle. A na wodę czekam 1-2 sekund :) Ad. 2 W takim razie brakuje, będę musiał kupić :/ Ad. 3 Ok dzięki Ad. 4 będe sprawdzł wieczorem. [edit] - nie cytujemy poprzedzającego postu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Wnoszę, że już kupiłeś? Trochę to drogo za 60KM z 87 roku i bez power trymu!!! >:( Wydaje się, że lepiej było szukać z power trymem. To jest już ciężkie 60KM. Wiem, wiem trymuje się raz! Ale zmiana obciążenia i kłopot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Mam mały problem :) brakuje mi elementu ze zdjęcia, jest to podkładka dystansowa pod śrubę do silnika Yamaha 60FET0 z 1997r. Zamówiłem u dystrybutora, niestety przyszła nie taka jak powinna, mimo że numer katalogowy się zgadza (ehh te katalogi). Czy ktoś ma może coś takiego na zbyciu, lub wie jak to zamówić, żeby tym razem przyszło co potrzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Pytanie, czy do wymiana impellera trzeba spuszczać olej ze spodziny? Co jaki czas powinno się wymieniać impeller(o ile jest jakiś określony okres)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Nie trzeba. A tu filmik "Zrób to sam" Co do częstotliwości wymiany to słyszałem że są tacy co wymieniają przed każdym sezonem . Roboty nie ma dużo , koszt niewielki a ryzyko awarii zmniejszone do minimum . W moim przypadku tzn. 50 motogodzin w sezonie myślę że nie ma potrzeby wymieniać go tak często . Zajrzę sobie tylko do niego jak już zakończę definitywnie pływanie , sądzę że wytrzyma śmiało moje 3 sezony . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Ok, i wszystko jasne :) Napisz tylko jakiego smaru użyć :) wazelina techniczna może być czy coś innego? I jeszcze jedno czy sprzedaje się nie oryginalne zestawy do wymiana wirnika, czy tylko serwis ma te kompletne (obudowa, uszczelki itp)? Jaką jakość mają te oferowane w sklepie Aura Szczecin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Wazeline zostaw na inne wyższe cele :) a tu użyj np. Quicksilver Multi Purpose 2-4-C z teflonem i możesz go używać do wszystkiego co się rusza przy silniku, to jest dobry produkt . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Nie widziałem nigdzie takiej kompletnej reperaturki do pompy wody . Kupiłem w Aurze wirnik do przedpotopowego Suzuki , jakość nie powaliła mnie na kolana . Przy dokładnych oględzinach zauważyłem delikatny brak w jednej z łopatek . Pompa działa mimo to ale nie powiem nic o trwałości bo ten silnik popływał po zabiegu może z godzinkę na próbę . Może ten feler to odosobniony przypadek ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Zdemontowałem to cudo :) i widzę że nikt tam nie zaglądał od dłuższego czasu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Jeszcze nie ma makabry...impeller ma wszystkie łopatki . Zdarza się wyciągać takie z brakami ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Ja bym powiedział, że jest prawie jak nowy :) Zazwyczaj końce łopatek są postrzępione i wytarte albo jak Stercik napisał niektórych łopatek nie ma wcale :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Hmm z jednej strony to dobrze ponieważ wiem że poprzedni właściciel miał ten silnik przez ok 4-5 lat, i na pewno tego nie wymieniał, więc wychodziło by na to że nie ma on dużo nalatane. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ludo52 Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Jak dla mnie impeler do wymiany (stracił elastyczność i automatycznie wydajność) . Po wyjęciu z pompy powinien wrócić do pierwotnego kształtu i wyglądać tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Dlatego dziś właśnie wymieniłem impeller, więc mam na jakiś czas spokój ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.