Tomek1212 Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Silnik Yamaha 70 BET, rocznik gdzieś pomiędzy 84-90, 3 cylindry 2takt. Mam do niego podpięty obrotomierz uniwersalny KUS, oraz elektroniczny czujnik zużycia paliwa z wbudowanym cyfrowym obrotomierzem. Oba obrotomierze wariują podczas płynięcia ze średnim i małym obciążeniem, czyli obroty od 1000 do 3000. Na wolnych oba pokazują dobrze, i powyżej 3tys jak łódź wchodzi w ślizg też. Jest to raczej zależne od obciążenia silnika, ponieważ jak po wrzuceniu biegu od razu dam manetkę do końca to wskazówka ładnie idzie od wolnych obrotów do góry i pokazuje prawidłowo. Oba obrotomierze podłączone sa prawidłowo pod wyjście z cewki ładowania. Dodam że ten problem pojawił się niedawno. Wariowanie zegarów polega na tym że płynąc na niskich obrotach (na oko około 1000-1500) wskazówka nagle podskakuje do prawie 3 tys, dodam minimalnie obrotów, wskazówka opadnie do 2tys itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Wszystkie styki do przeglądu. Dodatkowo podłącz mienik napięcia przy zasilaniu budzika czy napięcie zasilania jest stabilne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1212 Opublikowano 31 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Silnik przeszedł remont przed sezonem i instalacja była cała poprawiona, łącznie z manetką. Wszystkie te złącza męskie i żeńskie były czyszczone, ewentualnie wymienione. Obrotomierz analogowy jest nowy, ten cyfrowy ma rok. Instalacja w łodzi też była poprawiona i sprawdzana przed sezonem, poza tym wszystkie zegary mają wspólne zasilanie, a tylko wskazanie obrotów wariuje. Łódź stoi cały sezon na wodzie, tak to podpiąłbym oscyloskop i pewnie by się wszystko wyjaśniło. Mam jeszcze plan aby podmienić przewód ten co idzie z ładowania do obrotomierza i zobaczyć czy coś się zmieni. Ewentualnie mógłbym przepiąć obrotomierz normalnie pod sygnał z cewki WN (tak jak w starych samochodach), tylko nie wiem czy te zegary marine będą tak chciały działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.