Skocz do zawartości

Yamaha 75KM 2Stroke


AndrzejWR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Do tej pory pływałem skuterami ale przyszła pora na małą motorówkę, dlatego udało się kupić Fletchera 15 z silnikiem Yamaha 75KM. Zarówno łódka jak i silnik są bardzo zadbane ale poprzedni właściciel przez 3 lata nie robił nic. Potrzebuję wyregulować gaźniki, wymienić olej i generalnie zrobić przegląd żeby jeszcze popływać w tym sezonie. Podpowiedzcie proszę gdzie w okolicy Radomia udać się na taki przegląd/serwis? Polecicie coś?

3382E3C3-B194-45F1-88A6-4A8F53D0C830.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba na pewno zobaczyć i raczej wymienić świece bo to mały koszt . Wymienić olej w przekładni i sprawdzić stan uszczelniacza i samego walka . Co do gaźników , jesli zapala dobrze i ładnie wchodzi na obroty to nie grzebać bo potrzeby nie ma . Te gaźniki są bardzo dobre i

same z siebie nie rozreguluja się . Ten silnik jest bardzo udany , lac dobry olej i pływać . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno yamalube tcw3 będzie odpowiedni do dozownika , warto sprawdzić połączenie ciegna od pompy oleju , musi być pewne choć przy jego braku pompa powinna otworzyć się na maksymalny wydatek . Do przekładni yamalube gl4 lub jakaś inna przekładniowka o tej specyfikacji . Wałek sprawdzić czy prosty i czy przypadkiem nie ma na uszczelniaczu żyłek wędkarskich ponawijanych . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

andrzejtonery@gmail.com

 

Olej wymieniony, świece również, wszystko sprawdzone jak zalecaliście, również przesmarowane co trzeba.

W temacie silnika jeszcze, zimny trzeba z 2-3razy kręcić żeby odpalił, a jak pochodzi chwilę to następny raz odpala na dotyk. Czy to przez to że pod czas transportu silnik mocno pochylony i pozycja gaźników wiadomo, czy coś innego?

Edytowane przez AndrzejWR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i problem odpalania rozwiązałem. Okazało się że jeden z przewodów sterujący cewką był przerwany, a dokładniej rozpadła się złączka. Wszystko rozebrałem, oczyściłem i dałem nowe złączki na pozostałych cewkach również. Różnica jest kolosalna, silnik odpala na dotyk czy zimny czy ciepły, pracuje idealnie i wkręca się perfekcyjnie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...