Autor Wątek: Yamaha 8B tym 677 problem z chłodzeniem  (Przeczytany 2810 razy)

Maj 29, 2018, 13:03:06
Odpowiedź #15
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
    • Kraków
  • Akwen: Wisła górna
Nie znam 8B, ale w 9.9 /15 wystarczy odkręcić silnik od spodziny, zdjąć pokrywę wydechu i pokrywę głowicy żeby dostać się do kanałów chłodzenia. Nie trzeba demontować osprzętu i jak będziesz mieć szczęście to może nawet złożysz na starych uszczelkach.

Maj 29, 2018, 19:32:19
Odpowiedź #16
  • ***
  • Wiadomości: 249
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Rurka wodna łącząca pompę wody z korpusem silnika jest dobrze uszczelniona? po obu końcach? bo skoro po podłączeniu wody z węża było ok to gdzie może tkwić przyczyna... kanały są drożne lub nie są a tu jest chyba problem z wydajnością układu chłodzenia... (zasilanie z węża ma "nadmiar" wydajności niwelujący wpływ wszelkich nieszczelności itd.
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Maj 31, 2018, 10:14:46
Odpowiedź #17
  • **
  • Wiadomości: 30
    • trzcianka
  • Akwen: Wody lokalne
Rurka wodna łącząca pompę wody z korpusem silnika jest dobrze uszczelniona? po obu końcach? bo skoro po podłączeniu wody z węża było ok to gdzie może tkwić przyczyna... kanały są drożne lub nie są a tu jest chyba problem z wydajnością układu chłodzenia... (zasilanie z węża ma "nadmiar" wydajności niwelujący wpływ wszelkich nieszczelności itd.

Żeby sprawdzić szczelność u góry rurki trzeba będzie oddzielić silnik od kolumny??

Maj 31, 2018, 13:06:35
Odpowiedź #18
  • **
  • Wiadomości: 30
    • trzcianka
  • Akwen: Wody lokalne
Oddzielenie kolumny od silnika to jakaś tragedia. Te śruby yamahy to już w ogóle poziom chińskiej masówki. Wszystkie śruby odkręcone a silnik siedzi jak gdyby nigdy nic

Maj 31, 2018, 14:26:59
Odpowiedź #19
  • **
  • Wiadomości: 30
    • trzcianka
  • Akwen: Wody lokalne
Okazuje się że uszczelka między kolumną a  silnikiem była w częściach. I do tego uszczelka w obudowie pompki wody ta która rurke wyjściową uszczelnia puszcza wodę bokami. Teraz musze poszukać jakiegoś sklepu który ma takie uszczelki. Zna ktoś jakiś?

Maj 31, 2018, 18:36:05
Odpowiedź #20
  • ***
  • Wiadomości: 249
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
W polskich sklepach może być ciężko... ale jest szansa że będzie w "pełnych" zestawach naprawczych pompy wody. Skoro przewidujesz dłuższą eksploatację silnika to może warto... czasem mozna kupić taki zestaw nieco tylko drożej od samego wirnika.
Awaryjnie możesz spróbować nałożyć na koniec rurki wodnej koszulkę termokurczliwą (nawet dwie warstwy) ale tak by podczas obkurczania jej koniec był tuż przed początkiem rurki. Dzięki temu łatwiej będzie wprowadzić ją w uszczelkę przez którą ucieka woda. Wiem, że to druciarstwo ale szybko przekonasz się, że kupno tej uszczelki nie jest tak proste (w Polsce) jak by mogło się wydawać. a sezon właśnie trwa... Składając silnik nie żałuj (ja stosuję pastę ceramiczną przeciwzatarciową) na wieloklin wchodzący w wał korbowy silnika. Zapobiegnie to zaklinowaniu wałka napędowego z powodu rdzy i zmniejszy wycieranie się tych elementów podczas pracy.
Sprawdź jednak drożność wszystkich kanałów wodnych bo wyciek na wyjściu pompy może być spowodowany ich ograniczonym przepływem - pompa "daje" ale ujścia nie ma...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 01, 2018, 05:58:11 wysłana przez Ikis »
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Czerwiec 01, 2018, 08:57:46
Odpowiedź #21
  • **
  • Wiadomości: 30
    • trzcianka
  • Akwen: Wody lokalne
Sprawdź jednak drożność wszystkich kanałów wodnych bo wyciek na wyjściu pompy może być spowodowany ich ograniczonym przepływem - pompa "daje" ale ujścia nie ma...

Sprawdzałem to na zdjętej rurce. Wyjąłem ją z silnika i włożyłem w pompke wody a rurka jest napewno drożna bo sprawdzałem i czyściłem na wszelki wypadek jeszcze.

Co do tej rurki termokurczliwej to niezły pomysł i muszę go przetestować

Czerwiec 01, 2018, 10:24:14
Odpowiedź #22
  • **
  • Wiadomości: 30
    • trzcianka
  • Akwen: Wody lokalne
Dzisiaj zadzwoniłem do serwisu Yamahy do Poznania zapytać o uszczelki i odpowiedź profesjonalna : ,,Sprzedaj to na złom i kup nowy silnik ..." . Masakra totalna

Czerwiec 01, 2018, 11:17:49
Odpowiedź #23
  • ***
  • Wiadomości: 249
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Daj sobie spokój z uszczelkami w serwisie... odrobina cierpliwości i dorobisz sobie je sam (z ta pod głowicę już tak łatwo nie ma dlatego demontuj ją tylko gdy jest to niezbędne) Zaopatrz się w płytę AF-400 (gambit lubawka) grubość 0,4 lub 0,5mm, nóż z ostrzami trapezowymi, kawałek sklejki (jako stolik do wycinania) foliopisak i zestaw wykrojników do otworów. Przydadzą się nie tylko do jednej uszczelki.
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Sierpień 11, 2018, 16:05:59
Odpowiedź #24
  • **
  • Wiadomości: 30
    • trzcianka
  • Akwen: Wody lokalne
Kontynując temat tego silnika mam pytanie. Jaka powinna być kompresja w silnikach 2 taktach ?? U mnie jest 40psi z tego co czytałem na forach powinno być conajmniej 100psi. Ale wczoraj byłem oglądać mercury 6hp około 2000r i ma taką samom kompresje jak mój i facet który zajmuje się naprawą i sprzedażą silników mówi że małe silniki taką mają i doipiero większe yamahy mają po 100psi a wszytkie małe mają po 40/60 psi

Sierpień 11, 2018, 21:04:09
Odpowiedź #25
  • ***
  • Wiadomości: 131
    • Mońki
  • Akwen: WJM
Według mnie to z reguły jest jaki piszesz, minimum 100psi, aż mnie zatkało na te 40-60 :o ogólnie silniki 4t z dekompresatorem wykazują mniejsze sprężanie ale to tylko przy pomiarach.

Sierpień 12, 2018, 09:34:56
Odpowiedź #26
  • **
  • Wiadomości: 30
    • trzcianka
  • Akwen: Wody lokalne
A najlepsze jest to że ten Mercury 6 od strzała pali chodzi cichutko i równo a na po. Iarach ma po 45 psi.

Sierpień 14, 2018, 07:18:38
Odpowiedź #27
  • **
  • Wiadomości: 30
    • trzcianka
  • Akwen: Wody lokalne
Wczoraj oglądałem 2 yamahy 9.9d i obie miały około 50 psi. Ale nie zbyt chciały chodzić na wolnych obrotach. Ktoś ma yamahę 9.9 żeby potwierdzić jaka powinna być kompresja w silnikach o takiej mocy?? Lub 8hp bo sam już nie wiem czego szukać czy trafiam na złomy czy one tak mają

Sierpień 14, 2018, 08:35:35
Odpowiedź #28
  • ***
  • Wiadomości: 131
    • Mońki
  • Akwen: WJM
Mam dla porównania dane yamahy f2,5. Instrukcja serwisowa mówi, że minimalna kompresja to 102psi. Dodam, że silnik ma dekompresator w wałku rozrządu. Zaś tohatsu f4/5/6 z dekompresatorem ma około 50psi a bez około 130psi. Różnice są duże, trzeba patrzeć pod konkretny model.

Sierpień 24, 2018, 14:06:41
Odpowiedź #29
  • **
  • Wiadomości: 30
    • trzcianka
  • Akwen: Wody lokalne
Temat do zamknięcia silnik idzie chyba na części