Skocz do zawartości

Yamaha 90 km 2t 1990 r.p. - wyciek benzyny


fefko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowicze,

 

Od miesiąca po problemach z silnikiem na wodzie próbuje doprowadzić go do porządku. 

 

Wówczas stanął i pracował jedynie przy podniesionym ssaniu rozgrzewającym  przy manetce. Jednak wtedy ta praca była nierówna.

 

Wyczyściłem gaźnik, wymieniłem filtr paliwa i świece. Nadal jest problem.

 

Dziś zauważyłem że przy naciśnięciu około 10 razy gruszki paliwa, przy śrubie wycieka paliwo.

 

Czy to normalne i jeśli nie to gdzie szukać przyczyny?

 

 

IMG_20221011_124529_5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mikijet napisał:

Najpierw trochę teorii o silnikach 2T postudiuj. Podejrzewam, że rozszczelniły się komory  w carterze i korby nie przerzucają paliwa nad tłoki.

Ale to tylko gdybanie. 

Czy w czasie pracy silnika gaźnik nie wydmuchuje paliwa?

 

Dzieki za wstepne info. Tak masz racje nie jestem ekspertem dlatego trafilem tutaj. 😉

Czy mozesz objasnic co to jest ten carter? 

Odnosnie wydmuchawinageo paliwa w gazniku czy masz na mysli wydmuchiwanie w kierunku filtra powietrza? Jesli tak to nie, nie wypluwa paliwa. Wykrecilem filtr powietrza i przy odpalaniu nie pluje benzyna jak rowniez komora filtru powietrza jest sucha.

 

Jutro jade nad wode i bede probowac go uruchamiac. 

 

Martwi mnie te wyciekanie benzyny w momencie wielokrotnego naciskania gruszki paliwa. Pytanie ogolne: Ile razy powinno sie nacisnac gruszke paliwa? Czy przykladowo po 4 krotnym nacisnieciu gruszki, powinna sie zrobic twarda i nie powinno byc mozliwosci scisniecia jej? Bo mam wrazenie wlasnie ze kiedy zrobi sie twardsza i czuc ze stworzylo sie cisnienie, naciskajac ja dalej mam uczucie jakby gdzies byla nieszczelnosc i w silniku wylatywala benzyna. Ogladnalem wszystko z zewnatrz w czapie i jest sucho. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ zapłonowy- czy na wszystkich cylindrach jest iskra, stan świec, w momencie gaśnięcia, też wypadałoby sprawdzić (mokre/suche , nagar, zaolejenie).

Układ paliwowy a w szczególności zawór iglicowy pływaka. Cięgło klapy ssania (czy nie jest luźne)

Układ zasysania mieszanki paliwowo-powietrznej i wstępne sprężanie (pod tłokiem), szczelność komór wstępnego sprężania (karter silnika)

Pomiar kompresji.

To na początek.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo leci bo masz albo źle poskładany gaźnik albo uszkodzony lub brudny zawór iglowy . Leciec tez może bo gruszka wytwarzasz ciśnienie i po Prostu gdzieś puszcza - obstawiam

filtr paliwa bo ten raz rozkręcony potrafi cieknąć już . Prześledź linie paliwa i

poszukaj wycieku . Ile gaznikow

ma ten silnik ? Skąd jesteś ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Heja Motorowodniacy,

 

pisze dla tych co beda mieli podobny problem. 

 

Przyczyna byla dziurawa membrana w pompie paliwa. 

 

Panowie mam pytanie odnosnie podniesienia w tym silniku mocy...czy sa jakies mozliwosci by wyciagnac jeszcze cos???

 

Na youtube widzialem kombinacje z filtrem powietrza:

 

 

 

Orientuje sie ktos w tym temacie?

 

Dzieki z gory!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dwusuw więc możliwości jest dużo. Tylko kosztowne.

P.S. Nie pływaj z otwartymi gardzielami na pełnym gwizdku.

Po to wstawiają filtr labiryntowy na wlotach powietrza, żeby:

1. ogień się nie cofnął z gaźnika

2. woda nie zalała silnika bo jest twarda i korby mogą bokami powychodzić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.09.2023 o 20:09, mikijet napisał:

To jest dwusuw więc możliwości jest dużo. Tylko kosztowne.

P.S. Nie pływaj z otwartymi gardzielami na pełnym gwizdku.

Po to wstawiają filtr labiryntowy na wlotach powietrza, żeby:

1. ogień się nie cofnął z gaźnika

2. woda nie zalała silnika bo jest twarda i korby mogą bokami powychodzić

 

Dzieki Mikijet za odzew.

 

Czy moglbys sie rozwinac co moglbym zrobic by podniesc mu kuce? Moja intencja jest nie oddawanie silnika do kogokolwiek, tylko wymiana konkretnych podzespolow lub usprawnienie samemu tak by podrasowac go w domowych warunkach.

 

Dzieki z gory!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie takie hop , zazwyczaj trzeba mocno skrobać  okna w tulejach cylindrów żeby zmienić czasy płukania i wydechu . Może samymi dyszami w gaźniku i zwiększeniem przekroju dolotu coś zyskasz ale prawdziwy tuning dwu takta to grzebanie właśnie w czasowaniu silnika , sprezaniu i wydechu … 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.09.2023 o 00:01, mikijet napisał:

Załóż śrubę o mniejszym skoku i zdejmij kaganiec z limitera. Poprawi się przyspieszenie i prędkość maksymalna ale zużycie paliwa 2x. Żywotność silnika też mocno spadnie.

 

A mozesz opisac dokladniej co musze zrobic by odblokowac ten limiter? Gdzie to sie znajduje? Srube jaka obecnie mam to 13 1/4  x 17" na walku 15to wpustowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...