fefko Opublikowano 11 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2022 Witam forumowicze, Od miesiąca po problemach z silnikiem na wodzie próbuje doprowadzić go do porządku. Wówczas stanął i pracował jedynie przy podniesionym ssaniu rozgrzewającym przy manetce. Jednak wtedy ta praca była nierówna. Wyczyściłem gaźnik, wymieniłem filtr paliwa i świece. Nadal jest problem. Dziś zauważyłem że przy naciśnięciu około 10 razy gruszki paliwa, przy śrubie wycieka paliwo. Czy to normalne i jeśli nie to gdzie szukać przyczyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2022 Najpierw trochę teorii o silnikach 2T postudiuj. Podejrzewam, że rozszczelniły się komory w carterze i korby nie przerzucają paliwa nad tłoki. Ale to tylko gdybanie. Czy w czasie pracy silnika gaźnik nie wydmuchuje paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fefko Opublikowano 11 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2022 3 godziny temu, mikijet napisał: Najpierw trochę teorii o silnikach 2T postudiuj. Podejrzewam, że rozszczelniły się komory w carterze i korby nie przerzucają paliwa nad tłoki. Ale to tylko gdybanie. Czy w czasie pracy silnika gaźnik nie wydmuchuje paliwa? Dzieki za wstepne info. Tak masz racje nie jestem ekspertem dlatego trafilem tutaj. 😉 Czy mozesz objasnic co to jest ten carter? Odnosnie wydmuchawinageo paliwa w gazniku czy masz na mysli wydmuchiwanie w kierunku filtra powietrza? Jesli tak to nie, nie wypluwa paliwa. Wykrecilem filtr powietrza i przy odpalaniu nie pluje benzyna jak rowniez komora filtru powietrza jest sucha. Jutro jade nad wode i bede probowac go uruchamiac. Martwi mnie te wyciekanie benzyny w momencie wielokrotnego naciskania gruszki paliwa. Pytanie ogolne: Ile razy powinno sie nacisnac gruszke paliwa? Czy przykladowo po 4 krotnym nacisnieciu gruszki, powinna sie zrobic twarda i nie powinno byc mozliwosci scisniecia jej? Bo mam wrazenie wlasnie ze kiedy zrobi sie twardsza i czuc ze stworzylo sie cisnienie, naciskajac ja dalej mam uczucie jakby gdzies byla nieszczelnosc i w silniku wylatywala benzyna. Ogladnalem wszystko z zewnatrz w czapie i jest sucho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2022 Układ zapłonowy- czy na wszystkich cylindrach jest iskra, stan świec, w momencie gaśnięcia, też wypadałoby sprawdzić (mokre/suche , nagar, zaolejenie). Układ paliwowy a w szczególności zawór iglicowy pływaka. Cięgło klapy ssania (czy nie jest luźne) Układ zasysania mieszanki paliwowo-powietrznej i wstępne sprężanie (pod tłokiem), szczelność komór wstępnego sprężania (karter silnika) Pomiar kompresji. To na początek. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 16 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2022 Paliwo leci bo masz albo źle poskładany gaźnik albo uszkodzony lub brudny zawór iglowy . Leciec tez może bo gruszka wytwarzasz ciśnienie i po Prostu gdzieś puszcza - obstawiam filtr paliwa bo ten raz rozkręcony potrafi cieknąć już . Prześledź linie paliwa i poszukaj wycieku . Ile gaznikow ma ten silnik ? Skąd jesteś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fefko Opublikowano 14 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2023 Heja Motorowodniacy, pisze dla tych co beda mieli podobny problem. Przyczyna byla dziurawa membrana w pompie paliwa. Panowie mam pytanie odnosnie podniesienia w tym silniku mocy...czy sa jakies mozliwosci by wyciagnac jeszcze cos??? Na youtube widzialem kombinacje z filtrem powietrza: Orientuje sie ktos w tym temacie? Dzieki z gory! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 14 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2023 To jest dwusuw więc możliwości jest dużo. Tylko kosztowne. P.S. Nie pływaj z otwartymi gardzielami na pełnym gwizdku. Po to wstawiają filtr labiryntowy na wlotach powietrza, żeby: 1. ogień się nie cofnął z gaźnika 2. woda nie zalała silnika bo jest twarda i korby mogą bokami powychodzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fefko Opublikowano 17 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2023 W dniu 14.09.2023 o 20:09, mikijet napisał: To jest dwusuw więc możliwości jest dużo. Tylko kosztowne. P.S. Nie pływaj z otwartymi gardzielami na pełnym gwizdku. Po to wstawiają filtr labiryntowy na wlotach powietrza, żeby: 1. ogień się nie cofnął z gaźnika 2. woda nie zalała silnika bo jest twarda i korby mogą bokami powychodzić Dzieki Mikijet za odzew. Czy moglbys sie rozwinac co moglbym zrobic by podniesc mu kuce? Moja intencja jest nie oddawanie silnika do kogokolwiek, tylko wymiana konkretnych podzespolow lub usprawnienie samemu tak by podrasowac go w domowych warunkach. Dzieki z gory! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 17 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2023 To nie takie hop , zazwyczaj trzeba mocno skrobać okna w tulejach cylindrów żeby zmienić czasy płukania i wydechu . Może samymi dyszami w gaźniku i zwiększeniem przekroju dolotu coś zyskasz ale prawdziwy tuning dwu takta to grzebanie właśnie w czasowaniu silnika , sprezaniu i wydechu … Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2023 Załóż śrubę o mniejszym skoku i zdejmij kaganiec z limitera. Poprawi się przyspieszenie i prędkość maksymalna ale zużycie paliwa 2x. Żywotność silnika też mocno spadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fefko Opublikowano 20 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2023 W dniu 19.09.2023 o 00:01, mikijet napisał: Załóż śrubę o mniejszym skoku i zdejmij kaganiec z limitera. Poprawi się przyspieszenie i prędkość maksymalna ale zużycie paliwa 2x. Żywotność silnika też mocno spadnie. A mozesz opisac dokladniej co musze zrobic by odblokowac ten limiter? Gdzie to sie znajduje? Srube jaka obecnie mam to 13 1/4 x 17" na walku 15to wpustowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2023 Przestań kombinować i ciesz się tym co masz. To powinien robić ktoś kto ma o tym pojęcie. Kombinerkami i śrubokrętem tego nie zrobisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.