Skocz do zawartości

Yamaha 9.9 4 stroke po rozgrzaniu brak mocy


lookiada
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio zakupiłem silnik yamaha 9.9czterosow.Silniczek pali super,chodzi równo, reaguje na manetkę do momentu rozgrzania się potem tak jakby cylinder przerywał brakuje mu mocy i się dusi, nie jest to reguła nieraz potrafi płynąc Ok.Czy ktoś z szanownych kolegów spotkał się z podobnym przypadkiem.Moze jakieś sugestie odnośnie Ew. naprawy. W serwisie krzyknęli mi tyle pieniędzy ze głowa boli a nawet nie zajrzano pod czapke, poprostu gość powiedział ze naprawa będzie kosztowała Ok 5 tys. a silnik wart może ze 3.Wszelkie sugestie miłe widziane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam olej czysty, paliwo podaje ,świece podmienialem na innych to samo zauważyłem jakby zanikanie iskry jak silnik pracuje i nie wchodzi na obroty po ściągnięciu przewodu ze świecy niekiedy zanikała iskra a niekiedy jakby slabla.Jak silnik zimny chodzi i pali super jak się rozgrzeje takie cyrki.Jeszcze pytanie odnośnie zaworów jak odkręcę pokrywę to nic mi się tam nie rozleci bo tam pompa paliwa jest zdaje się?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od sprawdzenia układu chłodzenia i ciśnienia oleju. Większość silników czterosówowych posiada zabezpieczenie przed przegrzaniem oraz brakiem ciśnienia oleju polegające na ograniczeniu przez moduł zapłonowy obrotów przy ok.3000 obr/min. Polega to na "wypadaniu" zapłonu lub opóznieniu go do tego stopnia że silnik nie jest w stanie rozkręcic sie więcej. Dla niewprawnego mechanika może to wyglądać jak uszkodzony układ zapłonowy lub problemy z paliwem - silnik zapala jak szwajcarski zegarek a jak próbujesz dać w palnik to kicha, prycha i nie ma mocy. Jak silnik jest zimny to objawy te nie występują.A tymczasem silnik może daje ci znać że się przegrzewa lub próbujesz go zatrzeć. To że woda leci z otworu kontrolnego nie znaczy że silnik się nie przegrzewa, może mieć np. zakamienione kanały. Weź termometr, najlepiej na podczerwień i zmierz mu temperaturę głowicy kiedy wystąpią objawy. Jesli temperatura głowicy jest OK to odepnij na chwilę czujnik temperatury aby wyeliminować uszkodzenie czujnika. Czasami potrafi szwankować rownież czujnik ciśnienia oleju i objawy bedą identyczne - jeśli masz 100% pewności że ciśnienie jest OK to kiedy wystąpią objawy po prostu go odepnij na chwilę i sprawdz czy pracuje normalnie. Co prawda większość silników ma kontrolkę lub brzęczyk informujący o tym stanie ale widziałem już silniki gdzie te elementy były "zdezaktywowane" przez poprzednich właścicieli aby ukryć niewygodne fakty.

Daj znać co ustaliłeś - pomoże to innym mającym podobne problemy w znalezieniu usterki .

Powodzenia przy diagnozowaniu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...