lookiada Opublikowano 21 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2019 Witam ostatnio zakupiłem silnik yamaha 9.9czterosow.Silniczek pali super,chodzi równo, reaguje na manetkę do momentu rozgrzania się potem tak jakby cylinder przerywał brakuje mu mocy i się dusi, nie jest to reguła nieraz potrafi płynąc Ok.Czy ktoś z szanownych kolegów spotkał się z podobnym przypadkiem.Moze jakieś sugestie odnośnie Ew. naprawy. W serwisie krzyknęli mi tyle pieniędzy ze głowa boli a nawet nie zajrzano pod czapke, poprostu gość powiedział ze naprawa będzie kosztowała Ok 5 tys. a silnik wart może ze 3.Wszelkie sugestie miłe widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 21 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2019 Zacznij od kontroli luzu zaworowego. To podstawa i na to wygląda że jest zbyt mały i po nagrzaniu się kasuje i zawory się nie domykają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 21 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2019 sprawdz czy woda nie jest na swiecy jak zaczyna przerywac. czy olej czysty bez wody? jak z paliwem ? czy pompka paliwa podaje paliwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookiada Opublikowano 22 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 Witam olej czysty, paliwo podaje ,świece podmienialem na innych to samo zauważyłem jakby zanikanie iskry jak silnik pracuje i nie wchodzi na obroty po ściągnięciu przewodu ze świecy niekiedy zanikała iskra a niekiedy jakby slabla.Jak silnik zimny chodzi i pali super jak się rozgrzeje takie cyrki.Jeszcze pytanie odnośnie zaworów jak odkręcę pokrywę to nic mi się tam nie rozleci bo tam pompa paliwa jest zdaje się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 23 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 cewka ładująca moduł CDI. pod kołem zamachowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2019 Zanim zdejmiesz pokrywę sprawdź kompresję na rozgrzanym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 25 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2019 i jesli zaczyna brakowac mocy to rozlacz elektryczne ssanie jesli jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zygi Opublikowano 25 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2019 Ja bym zaczął od sprawdzenia układu chłodzenia i ciśnienia oleju. Większość silników czterosówowych posiada zabezpieczenie przed przegrzaniem oraz brakiem ciśnienia oleju polegające na ograniczeniu przez moduł zapłonowy obrotów przy ok.3000 obr/min. Polega to na "wypadaniu" zapłonu lub opóznieniu go do tego stopnia że silnik nie jest w stanie rozkręcic sie więcej. Dla niewprawnego mechanika może to wyglądać jak uszkodzony układ zapłonowy lub problemy z paliwem - silnik zapala jak szwajcarski zegarek a jak próbujesz dać w palnik to kicha, prycha i nie ma mocy. Jak silnik jest zimny to objawy te nie występują.A tymczasem silnik może daje ci znać że się przegrzewa lub próbujesz go zatrzeć. To że woda leci z otworu kontrolnego nie znaczy że silnik się nie przegrzewa, może mieć np. zakamienione kanały. Weź termometr, najlepiej na podczerwień i zmierz mu temperaturę głowicy kiedy wystąpią objawy. Jesli temperatura głowicy jest OK to odepnij na chwilę czujnik temperatury aby wyeliminować uszkodzenie czujnika. Czasami potrafi szwankować rownież czujnik ciśnienia oleju i objawy bedą identyczne - jeśli masz 100% pewności że ciśnienie jest OK to kiedy wystąpią objawy po prostu go odepnij na chwilę i sprawdz czy pracuje normalnie. Co prawda większość silników ma kontrolkę lub brzęczyk informujący o tym stanie ale widziałem już silniki gdzie te elementy były "zdezaktywowane" przez poprzednich właścicieli aby ukryć niewygodne fakty. Daj znać co ustaliłeś - pomoże to innym mającym podobne problemy w znalezieniu usterki . Powodzenia przy diagnozowaniu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 26 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2019 w przedmiotowym silniku nie ma czujnika temperatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookiada Opublikowano 26 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2019 Silnik niestety się zatarł przyczyny nie znam. Dziekuje wszystkim za pomoc .Temat do zamknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 26 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2019 Za dobrze mu było to padł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.