jaceksu79 Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Silnik pracuje równo, cicho, pali od 1 strzału, ale stracił moc. Wkręca się tylko do 4800obr/min na luzie do odcięcia. Wkręcanie się jest płynne, bez zadławień. Po prostu wszystko gładko tylko tak jakby nagle ze 150KM zrobiło się 90KM. Na biegu jałowym śmierdzi paliwem ze spalin i są ślady w wodzie. Ma ktoś zdolności nadprzyrodzone i może jest w stanie mi pomóc? :-X :-[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 PS> a może wogóle ktoś ma jakiegoś manuala serwisowego? Wiem, że może to być cokolwiek... czujnik temp silnika, powietrza, czujnik ciśnienia powietrza, itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 kolego kilka możliwości .... zacznij od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach..... możliwe ze brak ciśnienia ... możliwe ze iskry brak na np 2garach manuale wklejałem z tego co pamiętam w dziale manuale...instrukcje.. pomiar rozwieje wszelkie wątpliwości i pozwoli postawić diagnozę... jeśli nie chcesz dawać do kogoś na sprawdzenie to manometr kosztuje 100zł i sam dasz rade w dwie osoby zrobić pomiary jeśli pomiar wypadnie pozytywnie to najłatwiej podjechać na "kompa" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 kolego zacznij od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach..... możliwe ze brak ciśnienia ... możliwe ze iskry brak na np 2garach Piotr to by silnik telepał, te objawy są do wyczucia. Ja bym bardziej stawiał, coś w układzie paliwowym, ew. elektronice, układzie chłodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Obstawiam, że nie ma nic mechanicznego uszkodzonego. Silnik pracuje cicho i równo. Po prostu widać, że mocno ma bogatą mieszankę. Komp był podłączany ale uniwersalny i nie ma żadnych błędów. Ma ktoś z was może jakiś schemat elektroniki sterującej? Bo przeglądałem katalog części i to co znalazłem: - czujnik temp silnika, - czujnik temp powietrza dolotowego. - czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, - czujnik położenia przepustnicy, - impulser zapłonowy, I tyle-chyba, że coś pominąłem. Myślę że coś jest po prostu strzelone. Ale kurcze jak to sprawdzić - najgorzej, że nie mam 2-go silnika na przeszczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 PS> układ paliwowy moim zdaniem by po prostu odcinał moc i tyle. A tutaj jest płynnie ale słabo. Nie ma żadnej "półki" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 ciężko sprawdzić kolego bo nie wiesz jakie wartości te czujniki maja mieć :( i ciężko będzie wygmerać takowe dane... . nie masz gdzieś w pobliżu serwisu yamy? z paliwem także może być bo jak pompa ma za mała wydajność to tak będzie na wolnych się wkręci... a pod oporem już nie... ale by nie śmierdziało paliwem i by nie kopcił na czarno... ale ślady w wodzie świadczą o nie spalonej mieszance.... kolego odkręcałeś może świecę po pracy? i sprawdzałeś ich barwę i stan? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Tak, wszystkie są jednakowo czarne. Uwierz mi pompa na pewno daje dobre ciśnienie, bo problemy z ciśnieniem miałem w mercurym 50efi, to całkowicie inne objawy, bo wtedy ciągnie jak dziki i w końcu przestawał ciągnąć po przekroczeniu pewnych obrotów. A ta yamaha już od dołu z mułem wchodzi na obroty..i śmierdzi żywcem niespaloną mieszanką Serwis jest 100km ale oni nawet kosiarki do trawy nie zdiagnozują.. dlatego właśnie szukam manuala servisowego, bo przynajmniej bym sprawdził wartości podpinając się oscyloskopem Jutro spróbuję jeszcze odłączać po kolei czujniki...może to coś wyjaśni Tak jakby jeszcze bardziej zobrazować zachowanie się silnika - to tak jakby nagle zamienić śrubę napędową ze skokiem o 4 cale większym. Dokładnie takie odczucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 jeśli świece okopcone to mieszanka za bogata. Wiec..... silni robi mieszankę bogata gdy: jest zimno ( ssanie ) więc posprawdzał bym czujniki temperatury... tam jest przepływomierz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 nie, mapsensor... też może być kropnięty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajson Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 wtryski lejące ? a jak olej wygląda nie przybywa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Diagnostyka tego silnika metodą łopatologiczną to pomyłka.Trza kompa z możliwością oglądania parametrów w czasie rzeczywistym i zaraz będzie wiadomo ocb... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Diagnostyka tego silnika metodą łopatologiczną to pomyłka.Trza kompa z możliwością oglądania parametrów w czasie rzeczywistym i zaraz będzie wiadomo ocb... :D :D :D :D :P no dokładnie tak ,toć to nie cylinder z gaźnikiem w motorynce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Panowie, można sobie żartować, ale silnika nie wykręcę i nie zawiozę do serwisu. Sama łajba blisko 1,5 tony to też nie maleństwo. Zawołać serwis to zabulę jak za zboże bo se całą dniówkę policzą ( 220zł/ rbh x 8 rbh+ dojazd 1,8zł/km).. więc to jest problem.. tym bardziej,że ja nie pływam dla przyjemności tylko staram się z tego wyżyć.. większość może słyszała jaki był sezon turystyczny w tym roku- na samym dnie gajson, z oliwką wszystko ok.. nie jestem nowicjuszem, wiem na co patrzeć... bardziej mnie interesowało czy istnieje możliwość ewentualnie odczytania jakiś kodów błyskowych jak w przypadku OBD samochodowego. bo tester uniwersalny miął prawo nic nie pokazać No i najważniejsze - schemat elektroniki silnika- to skarb w tym przypadku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Kolego a uwalić silnik taniej wyjdzie ? Niby co tam oscyloskopem zobaczysz kody błędów ? A może potrafisz to odczytać z formy impulsa na wtryskiwaczu czy cewce . Są do tego ustrojstwa interfejsy i softy , i jak już zaczynać grzebać to najpierw komp i do tego kogoś kto potrafi zinterpretować odczyty . Życzę powodzenia w naprawie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Niby co tam oscyloskopem zobaczysz kody błędów ? Tak jak pisałem wyżej: - czujnik temp silnika, - czujnik temp powietrza dolotowego. - czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, - czujnik położenia przepustnicy, Znając wartości referencyjne z manuala serwisowego dla tych elementów mogę bardzo dużo wywnioskować, a właściwie wszystko po odczycie z oscyloskopu. Oczywiście mowa cały czas o oscyloskopie cyfrowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Kolego jeden mankament , te czujniki da się spokojnie , a nawet prościej sprawdzić nawet najtańszym multimetrem . A jeżeli jednak oni komunikują się przez magistrale danych to gu...o ci da oscyloskop i nie ważne jaki analogowy czy cyfrowy . A tak wracając do wyżej wymienionych czujników , no to jak diagnoza nie wykryła błędów owych czujników i silnik widzi je jako sprawne to nic tam po pomiarach . W nowoczesnych silnikach diagnoza dość rozbudowana i jak nie ma kodów błędów to szuka by tam gdzie komp nie widzi , czyli świecy , paliwo i takie tam . Ale co mi tam każdy robi jak uważa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Kolego jeden mankament , te czujniki da się spokojnie , a nawet prościej sprawdzić nawet najtańszym multimetrem . A jeżeli jednak oni komunikują się przez magistrale danych to gu...o ci da oscyloskop i nie ważne jaki analogowy czy cyfrowy . A tak wracając do wyżej wymienionych czujników , no to jak diagnoza nie wykryła błędów owych czujników i silnik widzi je jako sprawne to nic tam po pomiarach . W nowoczesnych silnikach diagnoza dość rozbudowana i jak nie ma kodów błędów to szuka by tam gdzie komp nie widzi , czyli świecy , paliwo i takie tam . Ale co mi tam każdy robi jak uważa . To chyba masz jednak jakieś nadprzyrodzone zdolności, bo multimetrem w ząb nie potrafię w czasie żadnego parametru odczytać, co najwyżej miernikiem wskazówkowym. Postaraj się w taki sposób np. sprawdzić działanie sondy lambda w samochodzie.. zapomnij, że coś z tego wywnioskujesz...kolejna sprawa, piszesz przez magistralę? hmmm to jakaś kosmiczna technologia, bo nie znam czujników cyfrowych, zazwyczaj analogowe, których sygnał jest następnie przetwarzany na cyfrowy przez ECU i na odwrót. W najbardziej nowoczesnym silniku tester serwisowy pokaże tylko błąd jakiegoś czujnika, jeżeli on po prostu przestanie działać. Jeżeli będzie oszukiwał w swoim zakresie np 50% wartości to tester guucio pokaże... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 oscyloskopem możesz sprawdzić jedyne czujnik hallla... a resztę miernikiem bo one zmieniają rezystancje wraz ze zmiana temperatury..... a komp może nie widzieć usterki bo zdupczony czujnik może się mieścić w wartościach skrajnych... i dlatego silnik odpala.... jedyny mankament to dobra się do danych jakie wartości powinny być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 ja nie pływam dla przyjemności tylko staram się z tego wyżyć.. Tym bardziej powinieneś wołać serwis, przecież to i tak pójdzie w koszty... ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 ja nie pływam dla przyjemności tylko staram się z tego wyżyć.. Tym bardziej powinieneś wołać serwis, przecież to i tak pójdzie w koszty... ::) teraz dochód by się przydał, a nie kolejne koszty ;) szara rzeczywistość prowadzenie dzialaności gospodarczej w Polsce = wyczyn ekstremalny .. a jeszcze do tego pogłębiający się kryzys.... :-[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 PS> od czasu jak zajmuję się tą branżą zmieniłem światopogląd na niektóre sprawy o 180stopni.. Przykład: Przed rozpoczęciem tej działalności liczyłem ile muszę zarobić aby przez zimę przeżyć do kolejnego sezonu. Życie tak to weryfikuje, że teraz bierzesz przez zimę kredyty na przeżycie, a następnie w sezonie liczysz ile masz jeszcze do spłaty i czy wystarczy sezonu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Dobrze Cię rozumiem, dlatego uważam że powinieneś być ostrożny z doradztwem w necie bo to może Cię więcej kosztować niż serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 To podłączanie do kompów nie zawsze daje rozwiązanie problemu tylko nabija koszty. Zadaniem diagnostyki jest kontrola emisji spalin a nie stawianie diagnozy mechanikom. Potrafi nieźle wpuścić w maliny. Myślenie przede wszystkim. Zacznij od wymiany świec. A może nie za dużo paliwa tylko za mało powietrza? Znajdź złącze Self diagnostic i podłącz jakiś buzzer albo diodę. Do 150 nie mam ale 200 i 115 kolory mają podobne L/W (nieb/biały) i R/B albo R/Y (czer/czarny , czerw/żółty) w kostce diagnostycznej. Włącz zapłon i policz sygnały, krótkie i długie. Dostaniesz jakieś błędy ogólne i zaczniesz wymieniać po kolei czujniki, elementy wykonawcze itd. A problem będzie w pęknietym wężyku albo luźnej opasce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 No tak ...zapomniałem że jeszcze jest Miki. Jego warto posłuchać , bo raczej zawsze wykuma o co kaman ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.