YS3F Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Nie ładuje mi akumulatora. W pierwszej kolejności sprawdziłem napięcie cewki i wyszło na biegu jałowym ok 20V AC, wraz z dodawaniem gazu rośnie do ok 80V. Z cewki dwa przewody wychodzą do regulatora napięcia. I z niego wychodzą trzy przewody: szary, czerwony oraz czarny do śruby i tu mi się wydaje, że między czerwonym i szarym, które idą gdzieś dalej do wiązki powinno być ponad 12V DC, a niestety jest ok 2.5V DC (zmierzone po uruchomieniu silnika i po odłączeniu akumulatora). Dostałem od znajomego inny regulator od podobno 30KM 2T, podłączyłem i jest dokładnie to samo, w dodatku po odpięciu aku przy dodawaniu gazu z 2,5V robi się 1V. Czy cewka przy tym silniku powinna dawać napięcie rzędu 20-80V? Czy może musi być identyczny regulator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Napięcie ładowania aku powinieneś sprawdzać pomiędzy plusem i minusem czyli czerwonym i czarnym. Szary jest do obrotomierza. Napięcie prądu wychodzącego z cewki ładowania ( lighting coil) powinieneś mierzyć przy nastawie miernika na napięcie prądu przemiennego. Natomiast napięcie z regulatora na aku przy nastawie miernika na napięcie prądu stałego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YS3F Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Dzięki, ale tak, jak pisałem, napięcie z cewki to 20-80 AC. Nie mierzyłem na oryginalnym regulatorze pomiędzy czerwonym a czarnym, ale akumulator rozładowywał mi się po kilku rejsach, dlatego wymieniłem na inny i przy tym mierzyłem DC pomiędzy czerwonym, a masą bo nowy nawet nie ma szarego. Stary już poszedł do kosza, ale skoro akumulator się rozładowywał, to znaczy, że też był do D... Ktoś zna odpowiedź na dręczące mnie pytania: Czy cewka przy tym silniku powinna dawać napięcie rzędu 20-80V? Czy może musi być identyczny regulator? Podejrzenia są dwa: 1. Napięcie cewki jest za duże na dane regulatory, co powoduje ich spalenie? 2. Podarowany regulator od znajomego też jest DEAD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Jakie napięcie z cewki ? 80V to trochę dużo. Takie napięcie może wychodzić z modułu zapłonowego na uzwojenie pierwotne cewwek zapłonowych. Podłącz jakąś żarówkę do cewki ładowania i wtedy zmierz napięcie AC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariog1 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Te 80v jest jak najbardziej prawidłowe błędne jest mierzenie napiecia ładowania z odłączonym aku gdy nie dziala regulator bo ma za wielką rezystancję na wyjsciu ,podłącz dobrą baterię i wtedy mierz napiecie.80v jest na max obrotach dasz obciażenie np 40w zarówkę i masz 40 v. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YS3F Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Sprawdzę dziś jeszcze raz napięcie cewki AC na biegu jałowym bez gazu i z max. gazem przez dłuższą chwilę bez obciążenia i z włączonym oświetleniem nocnym 30W. Natomiast jeśli chodzi o zmierzenie napięcia DC na wyjściu regulatora to jak dobrze pamiętam z wpiętym akumulatorem było niewiele ponad 12V czyli tyle ile na daną chwilę miał w sobie aku, ale sprawdzę to jeszcze dla pewności. Jaka powinna być wartość napięcia sprawnego regulatora? W samochodach ładowanie jest na poziomie 14.4V ale tam jest duży alternator, w silnikach zaburtowych pewnie mniej, ale wydaje mi się, że chociaż 13V powinno wskoczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YS3F Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Sprawa ma się dziwnie bo napięcie AC cewki to 25-140V (raz nawet wskazało 160V) przy max. gazie. Natomiast wystarczy że wepne regulator do cewki to spada do 2.5V niezależnie czy wyjście regulatora jest wpięte w obwód czy nie i po dodaniu max gazu spada do 1.5V AC. Czyżby to jednak cewka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 A czy aby nie mierzysz napięcia z charge coil ( cewka zasilająca moduł zapłonowy)? Prąd ładowania akumulatora jest wytwarzany przez lighting coil !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Ja w yamaszce 30 hp 2 t nie poradziłem sobie z ladowaniem mimo że 3 sztuki regulatorów podłączyłem, też były wysokie wartości na wyjsciu ale po regulatorze do 2 V jak dobrze pamiętam :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YS3F Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 A czy aby nie mierzysz napięcia z charge coil ( cewka zasilająca moduł zapłonowy)? Prąd ładowania akumulatora jest wytwarzany przez lighting coil !!! Nie znam fachowych nazw, ale dwa żółte przewody wychodzą spod koła i połączone były do regulatora napięcia ze zdjęcia pierwszego postu. Mógł je ktoś zamienić? Silnik mam od dwóch miesięcy i od początku był ten problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Coś mi się wydaje, że to bliźniak Mercurego ( żółte przewody cewki ładowania). Zajrzyj do serwisówki mercury 4T (25 Big Foot albo 30) : http://boatinfo.no/lib/mercury/manuals/30-40_01.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YS3F Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Podobny, to fakt, regulator nawet taki sam. Co jeszcze pozostaje oprócz zmierzenia oporności cewki ładowania? Według instrukcji ze strony 115 powinna mieć jeden Ohm? edit - nie cytujemy poprzedzających postów !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klosek23 Opublikowano 10 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 przepraszam, ale żeby niezaczynać nowego wątku, zapytam tutaj, jakiej mocy jest prądnica w yamaszce 60km 2t 3cyl. ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 12V-6A czyli ok.70W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klosek23 Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Mikijet dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.