Skocz do zawartości

Yamaha F40 - Power trym nie trzyma


Feeko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Forumowiczów,

Od sezonu jestem posiadaczem wędkarskiej łódeczki z F40, która wyposażona jest w power trim.

 

Ostatnio zauważyłem, że trym nie trzyma, inaczej mówiąc silnik po podniesieniu opada i to dość szybko (kilkadziesiąt minut od podniesionego dość wysoko do całkowicie opuszczonego).

Samo ustawianie (podnoszenie-opuszczanie) działa poprawnie, sprawnie i w pełnym zakresie. Dodam jeszcze, że po podniesieniu maksymalnie w górę (w porcie) opadanie przebiega znacznie wolniej i po czterech dniach silnik opadł o jakieś 20 cm.

 

Silnik nie jest jakoś specjalnie wyeksploatowany (około 400 mth), na jesieni nie było tego problemu.

Czy zima mogła coś popsuć?

 

Zna się ktoś na tym ustrojstwie?

Jakieś pomysły?

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanownych Forumowiczów,

Od sezonu jestem posiadaczem wędkarskiej łódeczki z F40, która wyposażona jest w power trim.

 

Ostatnio zauważyłem, że trym nie trzyma, inaczej mówiąc silnik po podniesieniu opada i to dość szybko (kilkadziesiąt minut od podniesionego dość wysoko do całkowicie opuszczonego).

Samo ustawianie (podnoszenie-opuszczanie) działa poprawnie, sprawnie i w pełnym zakresie. Dodam jeszcze, że po podniesieniu maksymalnie w górę (w porcie) opadanie przebiega znacznie wolniej i po czterech dniach silnik opadł o jakieś 20 cm.

 

Silnik nie jest jakoś specjalnie wyeksploatowany (około 400 mth), na jesieni nie było tego problemu.

Czy zima mogła coś popsuć?

 

Zna się ktoś na tym ustrojstwie?

Jakieś pomysły?

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

 

Witaj, zmień olej/płyn hydrauliczny w układzie... o ile tego jeszcze nie robiłeś... miałem podobnie w suce... tzn, była woda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na wodzie są ślady wycieku?

Jeżeli tak to wersja @Zibi.

Jeżeli nie to :

a) niedokręcona śruba ręcznego opuszczania

b) zapowietrzony układ (złe odpowietrzanie  przy napełnianiu) albo za mało płynu (przyczyną może być zła procedura napełniania)

 

Na wodzie śladów nie zauważyłem...

Tak jak pisałem wcześniej, na jesieni działało cacy, ewidentnie zima (mróz) co zmieniła.

Spróbuje jutro pobawić się śruba ręcznego opuszczania.

 

A tak na marginesie, jaki tam olej się leje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po testach (ręcznym opuszczaniu i podnoszeniu) zauważyłem (usłyszałem) jakby pompa trymu na początku przepompowała powietrze.

 

Zacznę od uzupełnienia/wymiany płynu, tylko nie wiem co tam wlać?

 

A jeszcze jakby ktoś podzielił się przebiegiem procedury wymiany oleju, napełniania/odpowietrzania trymu byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To "Yamalube Trim fluid" to można gdzieś w Warszawie od ręki kupić?

 

Dextron II jest czerwony (kiedyś jak miałem automat w aucie to taki się tam lało)...

 

Wyczytałem też na jakimś forum, że można zwykły płyn do wspomagania wlać  a to można prawie na każdej stacji kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek u mnie fabrycznie trym jest zalany ATF DEXTRONEM II ,ale czerwonym.

Wczoraj wymieniałem w  E-Tec"u, był zielony więc szukałem ZIELONEGO MINERALNEGO Dexron II ( bo taki może być stosowany. I znalazłem. Jakiś niemiecki, do serwa VW transporter. Kupowałem w firmie, która prowadzi stacę benzynową i mają na stanie VW.

padło im serwo a serwis jako przyczynę podał zły płyn. Zalecił konkretny typ. Nazwy nie pamiętam , jakieś GMBH alles gut  :D

 

Coś takiego http://www.amazon.de/febi-06162-Hydraulik%C3%B6l-gr%C3%BCn-Zentralhydraulik/dp/B006DHUWMU/ref=sr_1_1?s=automotive&ie=UTF8&qid=1426751671&sr=1-1&keywords=FEBI+BILSTEIN+06162

 

http://autogp.pl/olej-ukladu-wspomagania-c-1_12.html?filter_id=20

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po konsultacjach z Maćkiem i zastosowaniu się do jego wskazówek jest pewna poprawa - silnik nie opada z maksymalnego podniesienia.

Problemem nie był brak czy zapowietrzenie płynu (notabene u mnie jest to czerwony płyn - DEXRON II), ale "zawieszony" jakiś zaworek.

Jeżeli ustalę coś więcej to postaram się podzielić informacjami na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...