Feeko Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Witam Szanownych Forumowiczów, Od sezonu jestem posiadaczem wędkarskiej łódeczki z F40, która wyposażona jest w power trim. Ostatnio zauważyłem, że trym nie trzyma, inaczej mówiąc silnik po podniesieniu opada i to dość szybko (kilkadziesiąt minut od podniesionego dość wysoko do całkowicie opuszczonego). Samo ustawianie (podnoszenie-opuszczanie) działa poprawnie, sprawnie i w pełnym zakresie. Dodam jeszcze, że po podniesieniu maksymalnie w górę (w porcie) opadanie przebiega znacznie wolniej i po czterech dniach silnik opadł o jakieś 20 cm. Silnik nie jest jakoś specjalnie wyeksploatowany (około 400 mth), na jesieni nie było tego problemu. Czy zima mogła coś popsuć? Zna się ktoś na tym ustrojstwie? Jakieś pomysły? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Sprawa chyba prosta, jakaś uszczelka, proponuję udać się do serwisu Yamahy Wybrzeże Gdyńskie, vis a vis Cytadeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Witam Szanownych Forumowiczów, Od sezonu jestem posiadaczem wędkarskiej łódeczki z F40, która wyposażona jest w power trim. Ostatnio zauważyłem, że trym nie trzyma, inaczej mówiąc silnik po podniesieniu opada i to dość szybko (kilkadziesiąt minut od podniesionego dość wysoko do całkowicie opuszczonego). Samo ustawianie (podnoszenie-opuszczanie) działa poprawnie, sprawnie i w pełnym zakresie. Dodam jeszcze, że po podniesieniu maksymalnie w górę (w porcie) opadanie przebiega znacznie wolniej i po czterech dniach silnik opadł o jakieś 20 cm. Silnik nie jest jakoś specjalnie wyeksploatowany (około 400 mth), na jesieni nie było tego problemu. Czy zima mogła coś popsuć? Zna się ktoś na tym ustrojstwie? Jakieś pomysły? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Witaj, zmień olej/płyn hydrauliczny w układzie... o ile tego jeszcze nie robiłeś... miałem podobnie w suce... tzn, była woda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Czy na wodzie są ślady wycieku? Jeżeli tak to wersja @Zibi. Jeżeli nie to : a) niedokręcona śruba ręcznego opuszczania b) zapowietrzony układ (złe odpowietrzanie przy napełnianiu) albo za mało płynu (przyczyną może być zła procedura napełniania) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Feeko Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Czy na wodzie są ślady wycieku? Jeżeli tak to wersja @Zibi. Jeżeli nie to : a) niedokręcona śruba ręcznego opuszczania b) zapowietrzony układ (złe odpowietrzanie przy napełnianiu) albo za mało płynu (przyczyną może być zła procedura napełniania) Na wodzie śladów nie zauważyłem... Tak jak pisałem wcześniej, na jesieni działało cacy, ewidentnie zima (mróz) co zmieniła. Spróbuje jutro pobawić się śruba ręcznego opuszczania. A tak na marginesie, jaki tam olej się leje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Feeko Opublikowano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Po testach (ręcznym opuszczaniu i podnoszeniu) zauważyłem (usłyszałem) jakby pompa trymu na początku przepompowała powietrze. Zacznę od uzupełnienia/wymiany płynu, tylko nie wiem co tam wlać? A jeszcze jakby ktoś podzielił się przebiegiem procedury wymiany oleju, napełniania/odpowietrzania trymu byłbym wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Dexron II ( zielony) albo Yamalulube Trim fluid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Marek u mnie fabrycznie trym jest zalany ATF DEXTRONEM II ,ale czerwonym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Feeko Opublikowano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 To "Yamalube Trim fluid" to można gdzieś w Warszawie od ręki kupić? Dextron II jest czerwony (kiedyś jak miałem automat w aucie to taki się tam lało)... Wyczytałem też na jakimś forum, że można zwykły płyn do wspomagania wlać a to można prawie na każdej stacji kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Feeko Opublikowano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 mikijet, dzięki za procedurę :) Na ten film też dziś już trafiłem, a jak to mówią: "Obraz wart tysiąca słów". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Marek u mnie fabrycznie trym jest zalany ATF DEXTRONEM II ,ale czerwonym. Wczoraj wymieniałem w E-Tec"u, był zielony więc szukałem ZIELONEGO MINERALNEGO Dexron II ( bo taki może być stosowany. I znalazłem. Jakiś niemiecki, do serwa VW transporter. Kupowałem w firmie, która prowadzi stacę benzynową i mają na stanie VW. padło im serwo a serwis jako przyczynę podał zły płyn. Zalecił konkretny typ. Nazwy nie pamiętam , jakieś GMBH alles gut :D Coś takiego http://www.amazon.de/febi-06162-Hydraulik%C3%B6l-gr%C3%BCn-Zentralhydraulik/dp/B006DHUWMU/ref=sr_1_1?s=automotive&ie=UTF8&qid=1426751671&sr=1-1&keywords=FEBI+BILSTEIN+06162 http://autogp.pl/olej-ukladu-wspomagania-c-1_12.html?filter_id=20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 ...lub bliźniaczy wyrób koncernu FBG czyli SWAG -> http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-mineralny-zielony-swag-1l-i3170630462.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Feeko Opublikowano 18 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Po konsultacjach z Maćkiem i zastosowaniu się do jego wskazówek jest pewna poprawa - silnik nie opada z maksymalnego podniesienia. Problemem nie był brak czy zapowietrzenie płynu (notabene u mnie jest to czerwony płyn - DEXRON II), ale "zawieszony" jakiś zaworek. Jeżeli ustalę coś więcej to postaram się podzielić informacjami na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 @Mr Feeko sądzę, że oszczędzasz na serwisie >:( A zalej se czym tam chcesz!!! Jak pierdyknie to pomyślisz :D :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.