k3rano Opublikowano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2020 Witajcie, posiadam silnik YAMAHA F4BMHS. Chciałbym prosić o pomoc w regulacji gaźnika. Problem jest podczas dodawania gazu (czy to delikatnie czy agresywniej) - silnik lekko się dławi po czym dopiero wchodzi na obroty. Czytałem o regulacji: wolne obroty + śruba wzbogacania mieszanki - i tu właśnie mam problem z jej lokalizacją. Załączam zdjęcia i proszę o pomoc. Na czerwono zaznaczona śrubka wolnych obrotów. Na zielono jedyne śrubki jakie znalazłem na gaźniku, ale obie są dokręcone na fest, więc to chyba one raczej nie są do regulacji mieszanki. PS: Czy prawdą jest, że producenci w nowych silnikach ograniczają ich obroty na czas docierania przez użytkownika, a podczas pierwszej wizyty w serwisie są one zdejmowane i silnik dopiero wtedy osiąga pełnię możliwości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
assasin_ash Opublikowano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2020 A wcześniej silnik chodził normalnie?Co się stało,że nierówno pracuje? Pytam ponieważ ja w swojej Yamie miałem ten sam problem i skończylo sie na kąpieli gaźnika w myjce ultradźwiękowej i wtedy tylko minimalnie musiałem podregulować obroty i było elegancko później.A powodem tego było,że po sezonie nie spuściłem,niewypaliłem resztek paliwa z gaźnika.Teraz już po tym problemie jestem mądrzejszy i jest to jednym ważniejszych punktów na koniec sezonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k3rano Opublikowano 13 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2020 Szczerze mówiąc, to chodzi tak od nowości - ale tłumaczyłem sobie to początkowo jako efekt docierania, i że się to poprawi. Obecnie mam już zalany pełny syntetyk i problem ciągle jest. Przyznam się też, że silnik nie był w zalecanym serwisie po pierwszych kilkunastu przepływanych godzinach... Tam pewnie by to wyregulowali, ale teraz chcę to już zrobić sam. Czy wiesz może jak sprawa ma się z tą śrubką regulującą wzbogacenie mieszanki? Gdzie jej szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
assasin_ash Opublikowano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2020 Na czerwono masz zaznaczoną śrubę do regulacji obrotów jałowych.Jeżeli chodzi o Twój silnik to musi chodzić równo i "przyjemnie". Ja nawet bym oddał,że w cicho. W taki sposób ja wyregulowałem.A biegi i gaz potem elegancko łapało,bez szarpania i dziwnych innych rzeczy. Z kolei na drugim zdjęciu ta śruba na zielono to bodajże do spuszczania paliwa z gaźnika. A śrubka do mieszanki paliwowej jest taka bardzo malutka.Bynajmniej u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k3rano Opublikowano 13 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2020 Nie no na samą pracę silnika złego słowa powiedzieć nie mogę. Równiutko i cichutko - tylko ta przyducha podczas dodawania gazu... Aha, podobnie jest kiedy płynę na max i później zmniejszam szybko obroty - silnik też wtedy lekko się z chwilkę dusi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2020 To jest silnik jednocylindrowy z gaźnikiem bez pompki przyspieszenia. Gwałtowne dodawanie gazu będzie będzie napowietrzało mieszankę zanim podciśnienie wyciągnie z dyszy potrzebną dawkę paliwa. Silnik na chwilę ,,zasłabnie" a nawet może zgasnąć pod obciążeniem. Podobnie z gwałtownym zejściem z wysokich obrotów. Tylko teraz silnik się ,,zadławi" za dużą ilością paliwa bo powietrze zostaje gwałtownie odcięte. Ten typ silnika tak ma. Dlatego wolne obroty to 1500 obr/min. Koło zamachowe swoją bezwładnością ,,przepchnie" silnik przez te niedogodności, motorek się otrząśnie/zastanowi na chwilę i pojedzie dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.