Skocz do zawartości

Yamaha F5 AMHL + F6 CMHL


Dawid_B
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

to 2 nowsze silniki Yamahy.  Co można o nich powiedzieć ? Pozatym jak wygląda obsługa,wymiana filtrów,oleju, po ilu godzinach pracy ?, czy łatwo samemu taką obsługę zrobić ,czy trzeba "rozbierać" silnik i korzystać z sewisu ? Gdzie dostanę manual ,

 

Wolałbym takie szczegóły wiedzieć najpierw zanim pójdę do sklepu i kupię silnik bez żadnych wiadomości.

 

Dziękuję z góry za odpowiedzi.

 

162

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja rada to nie kupuj w Polsce tych silników.

 

za granicą 2 tys taniej

 

druga rada to kup 3.5 km Tohatsu/Mariner/Mercury. to te same silniki z róznymi naklejkami

zaleta to waga 17 kg.

pływałem yamahą 4km i wadze 24kg i w prędkosci nie odczuesz róznicy miedzy 3.5 a 5 km

 

oba silniki to 5 i 6 km  to jednocylindrowe i daleko im do 2 cylindrowej 8ki

 

a wymiana oleju to prosta sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź,

 

no właśnie, apropo Yamahy 8-emki,  jaka różnica w praktyce pomiędzy 6-tką oprócz tego że F8 CMHL waży 38,5 i ma 2 cylindry a 6-tka 28 kg i 1 cylinder - jakieś różnice w przyspieszeniu  lub obsłudze ? bo może bym jednak tą 8-kę kupił ?  Bo w zużyciu paliwa na spokojnych obrotach nie powinny się chyba dużo różnić,  proszę o dalsze fachowe porady bardziej doświadczonych kolegów,

 

z góry dziękuję

 

pozdrówka,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że kupujesz nowy silnik

 

F4, F5, F6 to identyczne silniki 139cm3, producent moc reguluje obrotami, łatwo domyślić się iż do pewnych obrotów silniki będą zachowywały się podobnie i zużywały identyczne ilości paliwa na wolnych obrotach, mimo różnic w mocy silniki będą mieć zbliżony moment obrotowy, pewnie też F4 dość łatwo da się odblokować do F6.

 

waga 8KM (197cm3) wynika głównie z 2 cylindrów, 2 tłoków, lekko większy korbowód i przy 8KM nasz w standardzie alternator.

 

Czy 8KM jest alternatywą dla 5 czy 6KM ?, według mnie nie jeśli wystarczy mniejsza moc,  bo 8KM jest w zakupie jako nowy  znacznie droższy, w używanych może być ciekawiej

 

3.5KM Tohatsu ma pojemność tylko 85,5 cm3 i kuce na wysokich obrotach (do 6000rpm.), nie trzeba być filozofem, aby wiedzieć, że moment obrotowy czyli prawdziwa siła silnika, wynika z pojemności, ten silnik nie ma ani momentu, ani mocy na niskich obrotach i aby coś wycisnąć trzeba robić z niego kosiarkę, duża zaleta to cena i waga wynikająca, że ma malutkiego  :), cylindra oczywiście...

 

Przy małych wymaganiach mocy, bardzo ciekawie wygląda Yamahy silnik 4KM, gdyż cena jest w miarę oki i mimo tylko 4KM będzie zapewniał dużo dzielność wynikającą z momentu obrotowego (w pewnym zakresie będzie się zachowywał jak 6KM), ten silnik 4KM z mocy wychodzi, że ma jakieś 5,56KM (25cm3 = 1KM), więc jest zdławiony i pewnie można też go taniutko odblokować do pełnych 6KM

 

 

*********************************************************************************************

Sprawdziłem w przyszłości gdyby ktoś, chciał odblokowywać swoją Yamaszkę z 4KM na 6KM to gaźnik i układ wylotowy jest ten sam, trzeba zmienić w gaźniku 3 elementy

 

http://ww2.justanswer.com/uploads/oldnewenglandmarine/2011-05-04_221501_partimage.gif

 

#5 6BX-14947-00-00 - needle jet

 

#16 6BX-14923-10-00 - main fuel pilot jet

 

#17 6BX-14948-04-00 - idle jet

 

i moduł CDI z 6KM

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór chyba trzeba dostosować od tego czego oczekujemy od silnika. Te małe silniki wszystkie mają podobne rozwiązania konstrukcyjne i taki sam jest ich serwis. Moim zdaniem 3.5KM do pływania się nie nadaje i dopiero 5-6KM daje radę żeby płynąc w ślizgu, a spalanie mają tak samo symboliczne. 8KM nie ma co porównywać. To zupełnie co innego, lecz też inna cena i waga. Wszystko zależy od tego ile chcesz wydać na silnik i na czym chcesz pływać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, obejżałem filmik na Youtube 8-mkę.  Bardzo piękne osiągi  tego silnika,tylko zobaczcie jaki skok ma ta zamontowana śruba,ciekawe czy to oryginalna śruba seryjna Yamahy do tego silnika ,jak myślicie ?

 

http://www.youtube.com/watch?v=7Wg2ogWpEW0

 

dla porównania ,zobaczcie skok śruby z tego drugiego video..chociaż inny silnik, obie śruby mają spory skok,

 

 

pozdrawiam

 

162

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"co panowie na to, apropo techniki tego silniczka jako nowego ?"

 

będę szczery

 

najpierw były dinozaury, potem silniki w tej technologii, potem ja, potem moje dzieci

 

żeby ten silniczek w 30% przeszedł taką ewolucję techniczną jak jego obudowa to dziś być miał technologię kosmiczną

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 lat później...
Podpinam sie pod temat. Mam nożliwość kupna yamahy 4km 4t za 2300, czy warto taki silnik kupić do spokojnego plywania 600kg łodzią. Czy celować w wiekszą moc. Chodzi o pływanie z prędkością ok 10km/h . Czy taki silniczek poradzi sobie z taka masą bo 2km sobie baaardzo słabo radziły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...