Dawid_B Opublikowano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Witam wszystkich. to 2 nowsze silniki Yamahy. Co można o nich powiedzieć ? Pozatym jak wygląda obsługa,wymiana filtrów,oleju, po ilu godzinach pracy ?, czy łatwo samemu taką obsługę zrobić ,czy trzeba "rozbierać" silnik i korzystać z sewisu ? Gdzie dostanę manual , Wolałbym takie szczegóły wiedzieć najpierw zanim pójdę do sklepu i kupię silnik bez żadnych wiadomości. Dziękuję z góry za odpowiedzi. 162 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 moja rada to nie kupuj w Polsce tych silników. za granicą 2 tys taniej druga rada to kup 3.5 km Tohatsu/Mariner/Mercury. to te same silniki z róznymi naklejkami zaleta to waga 17 kg. pływałem yamahą 4km i wadze 24kg i w prędkosci nie odczuesz róznicy miedzy 3.5 a 5 km oba silniki to 5 i 6 km to jednocylindrowe i daleko im do 2 cylindrowej 8ki a wymiana oleju to prosta sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid_B Opublikowano 1 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 Dzięki za odpowiedź, no właśnie, apropo Yamahy 8-emki, jaka różnica w praktyce pomiędzy 6-tką oprócz tego że F8 CMHL waży 38,5 i ma 2 cylindry a 6-tka 28 kg i 1 cylinder - jakieś różnice w przyspieszeniu lub obsłudze ? bo może bym jednak tą 8-kę kupił ? Bo w zużyciu paliwa na spokojnych obrotach nie powinny się chyba dużo różnić, proszę o dalsze fachowe porady bardziej doświadczonych kolegów, z góry dziękuję pozdrówka, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 nabyłem 8ke z 2 ręki, 2006r.jestem zadowolony.na wyprawe wystarczy ok 1l PB, natomiast 4rka brała 0.5l(te same odległosi w pływaniu), ale kultura pracy jest o niebo lepsza a i troche mozna przyśpeszyc. popatrz na youtube jak chodzi taka 8ka a jak 4 lub 6 tka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 Rozumiem, że kupujesz nowy silnik F4, F5, F6 to identyczne silniki 139cm3, producent moc reguluje obrotami, łatwo domyślić się iż do pewnych obrotów silniki będą zachowywały się podobnie i zużywały identyczne ilości paliwa na wolnych obrotach, mimo różnic w mocy silniki będą mieć zbliżony moment obrotowy, pewnie też F4 dość łatwo da się odblokować do F6. waga 8KM (197cm3) wynika głównie z 2 cylindrów, 2 tłoków, lekko większy korbowód i przy 8KM nasz w standardzie alternator. Czy 8KM jest alternatywą dla 5 czy 6KM ?, według mnie nie jeśli wystarczy mniejsza moc, bo 8KM jest w zakupie jako nowy znacznie droższy, w używanych może być ciekawiej 3.5KM Tohatsu ma pojemność tylko 85,5 cm3 i kuce na wysokich obrotach (do 6000rpm.), nie trzeba być filozofem, aby wiedzieć, że moment obrotowy czyli prawdziwa siła silnika, wynika z pojemności, ten silnik nie ma ani momentu, ani mocy na niskich obrotach i aby coś wycisnąć trzeba robić z niego kosiarkę, duża zaleta to cena i waga wynikająca, że ma malutkiego :), cylindra oczywiście... Przy małych wymaganiach mocy, bardzo ciekawie wygląda Yamahy silnik 4KM, gdyż cena jest w miarę oki i mimo tylko 4KM będzie zapewniał dużo dzielność wynikającą z momentu obrotowego (w pewnym zakresie będzie się zachowywał jak 6KM), ten silnik 4KM z mocy wychodzi, że ma jakieś 5,56KM (25cm3 = 1KM), więc jest zdławiony i pewnie można też go taniutko odblokować do pełnych 6KM ********************************************************************************************* Sprawdziłem w przyszłości gdyby ktoś, chciał odblokowywać swoją Yamaszkę z 4KM na 6KM to gaźnik i układ wylotowy jest ten sam, trzeba zmienić w gaźniku 3 elementy http://ww2.justanswer.com/uploads/oldnewenglandmarine/2011-05-04_221501_partimage.gif #5 6BX-14947-00-00 - needle jet #16 6BX-14923-10-00 - main fuel pilot jet #17 6BX-14948-04-00 - idle jet i moduł CDI z 6KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 Wybór chyba trzeba dostosować od tego czego oczekujemy od silnika. Te małe silniki wszystkie mają podobne rozwiązania konstrukcyjne i taki sam jest ich serwis. Moim zdaniem 3.5KM do pływania się nie nadaje i dopiero 5-6KM daje radę żeby płynąc w ślizgu, a spalanie mają tak samo symboliczne. 8KM nie ma co porównywać. To zupełnie co innego, lecz też inna cena i waga. Wszystko zależy od tego ile chcesz wydać na silnik i na czym chcesz pływać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid_B Opublikowano 2 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Tak, obejżałem filmik na Youtube 8-mkę. Bardzo piękne osiągi tego silnika,tylko zobaczcie jaki skok ma ta zamontowana śruba,ciekawe czy to oryginalna śruba seryjna Yamahy do tego silnika ,jak myślicie ? http://www.youtube.com/watch?v=7Wg2ogWpEW0 dla porównania ,zobaczcie skok śruby z tego drugiego video..chociaż inny silnik, obie śruby mają spory skok, pozdrawiam 162 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 ta 8ka to 2 sów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid_B Opublikowano 2 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Tak, z tym że ja skłaniam się do tego tej 8-semki czterosówka. http://www.bootshop-online.de/Aussenbordmotoren/Yamaha/High-Trust/FT8D/Yamaha-Aussenbordmotor-FT8-DEL::576.html co panowie na to, apropo techniki tego silniczka jako nowego ? Pozdrawiam 162 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 "co panowie na to, apropo techniki tego silniczka jako nowego ?" będę szczery najpierw były dinozaury, potem silniki w tej technologii, potem ja, potem moje dzieci żeby ten silniczek w 30% przeszedł taką ewolucję techniczną jak jego obudowa to dziś być miał technologię kosmiczną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fantomas126 Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 to który z silników 8-10 koni polecasz? i gdzie polecasz kupowac skoro nie w polsce? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klosek23 Opublikowano 28 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2018 Podpinam sie pod temat. Mam nożliwość kupna yamahy 4km 4t za 2300, czy warto taki silnik kupić do spokojnego plywania 600kg łodzią. Czy celować w wiekszą moc. Chodzi o pływanie z prędkością ok 10km/h . Czy taki silniczek poradzi sobie z taka masą bo 2km sobie baaardzo słabo radziły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.