jarekjarek Opublikowano 4 Listopada Udostępnij Opublikowano 4 Listopada Witam po dłuższej nieobecności. Pacjent - Yamaha F50 AET r 2000 na gaźnikach. Objaw, pojawiający się biały dym z wydechu. |dym zazwyczaj dość intensywny pojawia się na ciepłym silniku po zejściu na niskie obroty. Po odpaleniu i na wyższych obrotach -pow 2000 objaw prawie ustaje (minimalna biała mgielka, nie wiem czy naturalna kondensacja czy para ze spalania min ilosci wody). Moja diagnoza to dostająca się woda do komory spalania poprzez uszkodzoną uszczelkę pod głowica. kompresja na wszystkich cylindrach zbliżona w granicach 120psi. Dodatkowo wystąpił dziwny wyciek wody z uszczelnienia anod w głowicy, więc podejrzewam ze mogą być jakieś trudności z obiegiem wody w układzie chłodzenia, jednakże silnik nie przegrzewa się i wylot strumienia wody z układu chłodzenia jest prawie w normie. Dodam jeszcze ze termostat sprawny, paliwo świeże, sprawdzane na dwu różnych zbiornikach paliwa, stosowano również dodatek do benzyny usuwający wilgoć z układu paliowego. W związku z powyższym pytanie do bardziej doświadczonych kolegów czy diagnoza słuszna, czy jeszcze cos na co zwrócić uwagę, czy cos przeoczyłem, czy w myśl złotej reguły mechaniki zacząć od eliminowania rzeczy najprostszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Listopada Udostępnij Opublikowano 4 Listopada Obejrzyj świece Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 5 Listopada Udostępnij Opublikowano 5 Listopada (edytowane) biały dym, biały dym , mamy nowego Papieża ? a tak poważniej czy to nie masz ostatnio , wraz ze spadkiem temperatur i wzrostem wilgotności ? Chciałem zauważyć, że ostatnio byłem na rybkach i jak rano startowaliśmy łodkami (5 sztuk), to trzeba było płynąć gęsiego przez kanał, to większość miała biały dymek i to właśnie przy schodzeniu z obrotów, to wynik kondensacji się spalin/pary wodnej jeszcze tak z ciekawości, rozumiem, że to 4 suw?, w jakim stanie olej ?, zmieniałeś go dla weryfikacji Edytowane 5 Listopada przez Kazik_usa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 5 Listopada Udostępnij Opublikowano 5 Listopada (edytowane) Biały dym ma jakiś zapach ? Kazik ma mocne argumenty przemawiające za kondensacją. Ale powąchać warto. Dym z oleju palonego ma specyficzny zapach, para najwyżej benzyną lekko ciągnąć może. Edytowane 5 Listopada przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekjarek Opublikowano 5 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 18 godzin temu, Kazik_usa napisał: jeszcze tak z ciekawości, rozumiem, że to 4 suw?, w jakim stanie olej ?, zmieniałeś go dla weryfikacji Tak silnik 4suw, oleju nie zmienialem przed końcówka sezonu, stan jednak sprawdzany za kazdym razem ten sam poziom. Dym bialy, czyli woda, zapachu nie wyczulem zadnego, chociaz nosa tam nie wkladalem😁 z regoly kiedy pali olej lekko niebieskawa chmurka. Dzis łodka wyciagnieta z wody takze za porada Mikijeta obejrze swiece, czy bedzie osad czy jak wyczyszczone parowarem😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 6 Listopada Udostępnij Opublikowano 6 Listopada Chłopie olej sprawdzasz nie dla stanu , ale czy nie ma wody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekjarek Opublikowano 6 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada Gdybym zdiagnozowal wode w oleju, maselko bylbym blizej przyczyny ale olej jak najbardziej w porzadku😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.