Zbych Opublikowano 4 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Witam .Pytanko do użytkowników silników zaburtowych. Podczas plywania moj 4suw 50 km uzyskal jedynie max obroty 2700 zamiast 5500 a manetka do oporu.Tak wskazal obrotomierz.Dodam ze gazniki byly dopiero co wyczyszczone przez serwis.Czy to możliwe żeby wina leżała po stronie śruby napedowej .Czy mogłaby to być aż taka różnica. Ja rozumiem ze 4000 tys obrotow ale 2700.Silnik chodzi równo jest z 2003 r czterosow .Czy ktoś mial podobny problem.Dodam że jestem nowym użytkownikiem tego silnika.Jaka może być przyczyna bo nie wiem czy inwestować w nowa śrubę czy problem tkwi zupełnie gdzie indziej.Mam łódź 7 metrową slizgową więc i tak nie pójdzie w ślizgu ale pomimo to te mac obroty chyba powinna osiągać . Z góry dziękuję za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Pewnie guardian system się uruchomił. Sprawdź chłodzenie ( termostat też), poziom i ciśnienie oleju. Sprawdź też brzęczyk czy działa bo powinien Ci zasygnalizować uruchomienie systemu zabezpieczającego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 4 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Ok dzięki za podpowiedzi. To chyba jednak przy tylu mozlowosciach wolałbym żeby to była wina śruby. Człowiek by wymienili po klopocie. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 4 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 A jakie masz parametry śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 4 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Dzisiaj sprawdzę i później napiszę co i jak dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 6 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Witam, znalazłem przyczynę tak niskich obrotów. Fajki od świec były poprostu zamienione kolejnością.Pozmieniałem według manuala na Youtube ") i jak ręką odjął . Teraz wchodzi na 4500 obrotów. Dziwne tylko , że mechanik o tym nie wiedział. .Mimo wszystko popatrzę tą śrubę jeszcze.Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Nieźle :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Mimo wszystko zawalcz o większe obroty, 4000 to stanowczo za mało, jeśli silnik jest nietypowo dobrany, tzn.łódź zbyt ciężka, to standardowa śruba będzie miała zbyt duży skok. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 9 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2018 Ok dzięki za podpowiedź, też o tym myślałem . Jutro postaram się dojrzeć jaka jest śruba przy silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koparson Opublikowano 16 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2018 witajcie ;) Zbych i jakie efekty.? trochę czasu minęło pewnie jakieś przemyślenia i nowe doświadczenia już masz a ja się podepnę do tematu mam ten sam silnik czyli yamaha 50km w 4 takcie z 2004 i trochę dużą łajbę (wiem ze optymalnie 70-80 kucy by się zdało ale..) 1. powiadali ze gaźniki źle ustawione zrobiona pełna synchronizacja wraz z czyszczeniem efektów brak max obroty 3800 ale przestała kichać i się dławić 2. Zły kąt założenia silnika wcinka w pawęzy klin pod silnik kąt prawidłowy max obroty 4000 3. Dołożyłem trym klapy stale po namowach bosmana ustawiłem i max obroty 4200-4300 po wy-trymowaniu szybciej sie zbiera i wychodzi do ślizgu ale jeszcze to nie to teraz walka ze śrubami udało mi się trzy pożyczyć ale niestety ze skokami w gore (katastrofa) zaś jedna miała całkiem inna średnice zabijcie mnie ale symboli nie podam bo gdzieś posiałem kartkę z nimi ??? efekty mizerne Sam przyznaje się nie umiem dobrać śruby i nie stać mnie na eksperymenty śruba około 400zl wiec metoda prób i błędów odpada hahah według znawców tematu maksymalne obroty dla mojego silnika to 5700-5900 Moje obroty obecnie to 4100-4300 przy śrubie 10 3/8 x14 silnik wcześniej na tej srubie pracował u mnie na łodzi Romana 5.20m i osiągał max obroty bez problemu. Pytanie do was Panie i Panowie pewnie banalne: jaka śrubę kupić by wkręcić się na 5500 - 5700 Bedę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu tej zagadki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 16 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2018 Brakuje 1400 obrotów więc śruba o 3 skoki w dół, wydaję się że 12 będzie optymalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 27 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 Ja u siebie obecnie mam założoną śrubę 12 1/4 x 8 i to jest śruba o najmniejszym możliwym skoku do mojego silnika.Wczesniej miałem skok 10.Najwcześniej osiągał mad 4100 obrotów tak teraz osiąga 5200.Jest lepiej ale na prędkości nie odczuwam bo za łodzią powstaje jeden wielki bulgot fal a na prędkość się to nie przekłada. Ma to pewnie związek z tym że odległość od rufy do śruby to jakieś 70 cm .Tył rufy ma charakterystyczne wcięcie i to też pewnie działa na minus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koparson Opublikowano 28 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2018 wiec tak Kupiłem dokładnie o jeden skok mniejsza 10 3/8 x13 niestety nie było żadnej w tym rozmiarze z większą średnicą np.5/8 była ale już 12 Silnik kreci się bez problemów na 5200 ja staram się nie przekraczać 4900-4800 co do prędkości to spadła na nowej śrubie o 3-4 km liczone na GPS spalanie podobne :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.