Skocz do zawartości

Yamaha f60 2004r cieżki rozruch na zimno


drift_king
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem Panowie,

 

Czy ww model jest wyposażony w ssanie w kluczyku ?Bo manetka tą funkcję posiada,ale nie słychać charakterystyycznego klikania podczas załączania jak w innych piecach.Ciepły pali od strzała,zimny kiepsko,tak jakby właśnie brakowało mu wzbogacenia mieszanki.Piec jest w fajnym stanie,nieduzy nalot,brak konsumpcji oleju,piekna równa praca,zawory wyregulowane,świece sprawdzone,linia paliwa i filtr czyste...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku nie było gaźnikowych 4t. Więc jeśli wtrysk to żadnego ssania niema. Ma zakręcić chwilę i odpalić :D Jak długo musisz trzymać rozruch żeby odpalił? Może pompa paliwa nie wyrabia? Może regulator ciśnienia paliwa? Może za duży spadek napięcia? Jak odpali to np zadymi czy ma jakieśkolwiek dziwne oznaki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym powiedzial: a to ciekawe z tym rocznikiem patrzac skad jestes :D moze sie myle... daj zdjecie silnika od strony gaznikow.

 

Faktycznie,ale to ja sie pomyliłem w temacie wątku - silnik to 2004 a nie 2007. F60 AEL zdaje sie

 

A Ty na przyszłość nie rozpędzaj się tak z osądami innych,bo juz zdążyłeś mnie podkurwić.W Lublinie mieszka 400000 ludzi i być może będziesz w stanie sobie wyobrazić,że nie wszyscy kradną/obracają kradzionymi silnikami.

 

Wracając do tematu wątku -> https://www.boats.net/product/yamaha/6H3-14380-00-00?ref=073dc3bbce92c9d9d9ced858bccf7895f14b166b  to zdaje się być starter assembly  toi.Ale nie słychać go przy klikaniu kluczykiem.Co steruje tym urządzeniem w tym silniku jeśli nie kluczyk ? Jakiś pseudo sterownik bazując na temperaturze silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie był osąd, miałem na myśli, że kupiłeś taki silnik- nieświadomie :) Ale jeśli tak mocno cię to ruszyło to przepraszam :)

 

Jeśli masz takie urządzenie jak podałeś w linku, to jest ssanie automatyczne. Zimny silnik jest jakby cały czas na ssaniu, odpalasz normalnie przekręcając kluczyk, nic więcej nie trzeba robić. To ssanie działa w taki sposób, że po odpaleniu silnika dostaje ono prąd ze statora, nagrzewa się i w przeciągu około 2-3min zamyka kanały paliwowe. Silnik powinien mieć wtedy trochę podwyższone obroty a samo urządzenie robi się bardzo ciepłe. Mogło ci to np się zaciąć, albo kanały paliwowe od ssania zatkane, albo po prostu się zepsuło w pozycji zamkniętej. Zdemontuj to, zmierz ile wystaje iglica, podłącz pod aku 12v i czekaj co się wydarzy po kilku minutach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała poprawka,w 2019 roku było 340000 ludzi:-))

Część wyemigrowała na wyspy,a reszta nie zameldowana ;)

 

Pozdrawiam Cieplutko Mariusz :)

 

To nie był osąd, miałem na myśli, że kupiłeś taki silnik- nieświadomie :) Ale jeśli tak mocno cię to ruszyło to przepraszam :)

 

Jeśli masz takie urządzenie jak podałeś w linku, to jest ssanie automatyczne. Zimny silnik jest jakby cały czas na ssaniu, odpalasz normalnie przekręcając kluczyk, nic więcej nie trzeba robić. To ssanie działa w taki sposób, że po odpaleniu silnika dostaje ono prąd ze statora, nagrzewa się i w przeciągu około 2-3min zamyka kanały paliwowe. Silnik powinien mieć wtedy trochę podwyższone obroty a samo urządzenie robi się bardzo ciepłe. Mogło ci to np się zaciąć, albo kanały paliwowe od ssania zatkane, albo po prostu się zepsuło w pozycji zamkniętej. Zdemontuj to, zmierz ile wystaje iglica, podłącz pod aku 12v i czekaj co się wydarzy po kilku minutach.

 

o! i to rozumiem.Można powiedzieć, że sie zrekompensowałeś a ja przestałem gniewać :D

 

Zimny silnik odpala,telepie sie (chwilami nie na wszystkie) na zbyt niskich obrotach.Minuta,dwie pracy i wszystko się normuje,ciepły pali od strzała.

 

To nie działa w trybie nagłym klik klik ?Na co czekać aż kilka minut ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,zrozumiano.Będziemy to weryfikować.

 

Jest też drugi problem,który trapi ten silnik.Jeśli podniesie sie go do pozycji transportowej i wiezie tak przez jakiś czas,to po opuszczeniu i próbie uruchomienia okazuje sie,ze motor nie chodzi na wszystkie cylinry przez dluzszy czas - jakby go zalewało paliwo. Znany temat ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...