Skocz do zawartości

Yamaha F60 2005 gaśnie po długim pływaniu na niskich obrotach


Kamrob
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik odpala bez problemów, przez ok 1h pracuje bez najmniejszych problemów zarówno na luzie jak i biegu roboczym, elastyczność obrotów i dynamika silnika zadowalająca. Zero ostrzeżeń z komputera silnika. Po tym czasie przy pływaniu na małych obrotach 700-1200 pojawia się problem polegający na:

silnik zaczyna drgać, następnie gaśnie. Pomaga przepompowanie gruszką. Rozruch następuje bezproblemowy. Silnik pracuje przez jakiś czas bezproblemowo i sytuacja sie powtarza. Czas pomiędzy kolejnymi zdarzeniami (gaśnięciem silnika) zależy od obrotów silnika( czym niższe obroty silnika tym częściej gaśnie) oraz od temperatury wody i powietrza. Im zimniejsza temperatura otoczenia (wody i powietrza) tym te czasy się wydłużają. W okresie jesienno-zimowym problem praktycznie zanika. Silnik miał problem z zakamienieniem termostatu(termostat wyczyszczony, sprawdzony, sprawny) Komputer diagnostyczny pokazuje zero błędów, ale był podłączony zaraz po odpaleniu, czyli przed tym czasem kiedy dochodzi do pierwszych gaśnięć.

Nowa oryginalna pompa niskiego ciśnienia

Linia paliwowa szczelna

nowe oryginalne złącza paliwowe

nowa oryginalna gruszka

odpowietrznik zbiornika drożny

Filtr paliwa z odstojnikiem wody nowy

nowy oryginalny filtr niskiego ciśnienia

nowy filtr wysokiego ciśnienia

nowe świece zapłonowe

cewki, przewody wysokiego napięcia sprawdzone

Połączenia elektryczne sprawdzone

silnik 2200mth

Proszę o jakieś pomysły bo mi sie już skończyły  >:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem w internecie że to pewnie chłodnica paliwa jest zawalona. Muszę ją przeczyścić. Ale trochę nie wiem jak się do tego zabrać. Popatrzyłem na silnik i tam trzeba wtryski odpinać żeby się dostać. Dam znać jakie efekty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdejmuj węże z chłodnicy paliwa i zapuść motor. Przegazuj i sprawdź gdzie jest niedrożność.

Na niskich obrotach nie powinien mieć problemów z powodu wrzenia paliwa. Szukałbym przyczyny w niskim ciśnieniu oleju.

Jaki olej lejesz? 10W40 czy 10W30? Sprawdź też poziom oleju czy czasem nie przybywa.

Szukaj czegoś takiego:

 

Schowek01.thumb.jpg.35d92ea906ab505800c83b06cf6078fe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...