Skocz do zawartości

YAMAHA F60 4suw 2017 rok problem z trimem elektrycznym


sternik DARIUSZ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Koledzy i kolezanki,jak w tytule postawa posiadam 2 letnią yamahę F60-przepływane 70m/h,dzisiaj zwodowana łódka,trym elektryczny działał przez 20 minut,po czym cisza.

Przy przyciskaniu w kokpicie manetki góra i dół nic się nie dzieje,słychać tylko w silniku przekaznik jego pracę" tryk " , "tryk" ,poza tym nie słychać silniczka od trimu,są tylko suche dzwięki załączania,a co za tym idzie nie mogę opuszczać,ani podnosić silnika

Poproszę o wszelkie wskazówki,porady ,czy ktoś się spotkał z taką historią

Bardzo prosze o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jak i łódz kupiłem z drugiej reki ,nie mam osobnej FV na zakup silnika,kupiłem sprzęt od sprzedawcy który zamówił nową łódz Dar Mar 470  z nowym silnikiem od producenta łodzi,czy mogę zatem serwisować ww silnik na gwarancji nie mając dowodu zakupu?

przecież serwis yamahy po nr silnika może sprawdzić skąd pochodzi silnik i z jakiego jest roku ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na f100 od trymu dwa bezpieczniki jeden 20A , drugi 30A . Najprawdopodobniej tak może być  i przy f60 . Co do sprawdzania silnika to prosta sprawa , odpinasz dwa kabelki co idą od silnika do skrzynki i podajesz z aku 12V , polaryzacja nie ma znaczenia , a nawet wskazane pozmieniać , jeżeli coś tam zapiekło się to czasem po takich zabiegach może cudownie uzdrowić się  ;) . Sprawdzać bez fanatyzmu , jak silnik zablokowany to długo trzymając pod zasilaniem możemy go spalić .  Ale i tak zaczął bym od sprawdzania wszystkich bezpieczników i zaśniedziałych styków .  ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Sedecznie za wszystkie porady i pomoc :)

Szczególne podziękowania dla mike217 -Michała,Problem rozwikłany i wszystko działa jak powinno,jak pisałem wcześniej Michał sprawdził sprawy prądowe(i nie tylko)-wszystko ok,diagnoza o silniczku trymu okazała się strzałem w "10"

Szczotki przeczyszczone-komutator również.

Kilka godzin mizernej miny,po czym uśmiech na twarzy-sprzęcik chodzi elegancko.

Kieruję tutaj właśnie w tym miejscu na tym forum oGromne Podziękowania dla Michała z Bydgoszczy-człowiek z ogromną wiedzą oraz doświadczeniem-PEŁNA PROFESKA.

Jeżeli Ktoś ma problem z silnikami,itp,kierować posty do tego człowieka!!!!

Michał dziękuję za Pomoc(również dziękuję Twojej żonie za cierpliwość i wyrozumiałość) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć, od niedawna posiadam łódkę motorową. Jak wiadomo, coś w końcu musiałem zepsuć...

Uderzyłem śrubą o kamień, lekko się wygiął jeden płat. Ale nie to jest największym problemem. Trym zaczął wydawać dźwięki  inne niż zwykle -brzęczy przy opuszczaniu pod obciążeniem (na biegu).Bez obciążenia nie ma dodatkowych efektów dźwiękowych. Do tego pracuje wolniej.

Posiadam silnik Yamaha f60cet 4suw z 2007 roku. Miał ktoś może podobny problem?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręc w dolnej pozycji silnika zawór awaryjny od trymu . Jest na dole po lewej stronie , jest to śruba na płaski duży wkrętak na dole siłownika . Jak go odkręcisz sprawdz ręcznie jak się podnosi i opuszcza silnik , czy nie ma jakiś nienaturalnych oporów . Od tego zacznij i daj znac .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...