Kera Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Witam wszystkich serdecznie, potrzebuje pomocy, kupiłem silnik yamaha F60 z 2008 r, niestety silnik ma problem z chłodzeniem o czym wiedziałem przed zakupem.Bez paniki bo co może się uszkodzić kupiłem nowy wirnik obudowę pompy podstawę, uszczelki.I tu niespodzianka po wymianie beczka odpalam na pewniaka ze chłodzenie będzie super i nic na chwile z kontrolki poleciała woda i koniec.Gaszę silnik odpalam i nic nawet na chwile nic nie poleciało. Sprawdziłem wylot z kontrolki jest ok nie zapchany. Zwalam spodzinę sprawdziłem czy wszystko z wirnikiem ok i znowu beczka prze 5 sek poleciało i znowu nic.Proszę o poradę co może być.Z gòry bardzo dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mpruszek Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 miałem podobny problem w suzuki wyjąłem termostat i wlałem do beczki ocet (1/3 ) i wodę. Silnik pochodził pół godziny i ładnie odkamienił cały układ chodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 22 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 problemem może być skorodowany / uszkodzony termostat. Usuń termostat i odpal silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 22 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 mpruszek Ten ocet to ponoć nie jest dobre rozwiązanie. Może wyżreć uszczelki czy inne rzeczy Tak mówią mądrzejsi ode mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiwi999 Opublikowano 22 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 Hej, ja na twoim miejscu zerknol bym czy tam wogole jest termostat, mialem identyczny problem z identycznym silnikiem brakowalo termostatu, po zamontowaniu termostatu bylo idealnie cisnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekjarek Opublikowano 23 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 Przerabialem podobny problem z F50 w zeszlym sezonie duzo by pisac, zreszta poczytaj ten watek i gdybys byl zaintetesowany moimi doswiadczeniami najlepiej pogadac na tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mpruszek Opublikowano 23 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 Adam szkutnikamator pól mojej rodziny to chemicy, zanim zalałem beczkę octem dowiedziałem się że : - ocet nie wchodzi w reakcję z gumą / jest dla niej obojętny - wchodzi w reakcje (utlenia) z czystym aluminium - natomiast silnik jest zrobiony ze stopu aluminium (alu + inne związki które utwardzają ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 23 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 Czyli mówisz że nie ma absolutnie ryzyka przy zalaniu octem silnika? Ci od chłodnic samochodowych mówią co innego ale możliwe że chłodnice to inne aluminium. Ja przyznaję się bez bicia że nie znam się na chemii i pewnie nigdy tych sztuczek magicznych nie zrozumiem. Dla mnie mole są w muzyce i one nie mają nic wspólnego z chemią, Próbowałem to powiązać żeby zrozumieć chemię ale musze zdjąć czapkę - fizyka to pryszcz w porównaniu do chemii Zatem pytanie > ostre i twarde < Czy ocet nie zniszczy mi silnika zaburtowego przy czyszczeniu z kamienia? Czy robiłeś to osobiście? Czy nie było zniszczeń? Jaki roztwór i jak stosować ocet? Jakie wskazówki aby nie zniszczyć silnika? ============\ Gdzie patrzę mówią o czyszczeniu z kamienia środkami zasadowymi Piszą że unikać kwasów Czy to ktoś może w końcu prosto i czytenie napisać? Hej fachowcy silnikowi - czym i jak odkamieniać silnik zaburtowy aby go nie zniszczyć? Mam takie 3 szt do zrobienia a nie mam kasy na kupno nowych jak spieprzę robotę.... Pozdrówki Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 24 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2017 Nie wiem dlaczego tego octu się boisz. Kobita pracownik mi w firmie zawsze octem czajnik odkamienia. Kawa tak samo smakuje i czajnik jakoś nie cierp choć ma parę lat. Jak już masz takiego cykora to kup specjalny płyn do odtłuszczania i odkamieniania układu chłodzenia w samochodach. Wpisz radiator flusz np. na allegro i masz wszystko podane i zagwarantowane. Wychodzi trochę drożej ale może to Cię uspokoi. Jeden płyn do około 8-10 litrów wody. Trzy płyny do beczki woda i niech sobie pyka. Silniki w lodżiach mają o wiele bardziej odporny na zabrudzenia i wodę chłodzącą swój układ. Samochody posiadają układ chłodzenia zamknięty o wiele bardzie delikatny niż system w chłodzeni w silnikach łodzi. Pamiętam jak byłem młody to wodą z Odry filmy foto się wywoływało taka była czysta o silniki wtedy też z niej korzystały. :) :) :) :) PS. Zawodowo od ponad 30 lat zajmuję się samochodami i to Ci gwarantuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.