Kristofer Opublikowano 30 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2022 Od pewnego czasu mam problem z silnikiem. Do tej pory pracował nienagannie, ale od pewnego czasu zaczęło się szarpanie. Zaczęło się podczas rejsu z 1/3 obrotów, silnik zaczął się dławić, spadły obroty i momentami strzelał w wydech. Wymienione świece, cewka, gaźnik czyszczony i ustawiany 3krotnie i efekt jak na filmie. Dodatkowo po rozgrzaniu i zgaszeniu. Po dłuższym czasie nie odpala , nie wchodzi na obroty i gaśnie. Macie jakieś doświadczenia, pomysły z tym modelem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2022 Powietrza mu trzeba. Spaliny nie mają tlenu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 30 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2022 Powietrza ma tyle ile zapragnie. Fakt, że jest w studzience, ale spaliny z wydechu odprowadzone są specjalnym króćcem przez otwór w pawęży na zewnątrz, a od spodu studzienka jest zamknięta, jedynie spodzina wystaje i spaliny spod wody nie dostają się do niej. Przy zamkniętej/ otwartej studzience jest to samo. Zaczęło się po około godzinie rejsu na silniku - wcześnie wszystko było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 1 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2022 Chyba był już podobny temat i przyczyną okazały się membramy w pompie paliwa. Niewielkie pęknięcie powodowało, że podczas pracy paliwo dostawało się do części "podciśnieniowej" i zalewało dół - skrzynię korbową silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 1 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2022 Dzięki! Faktycznie, tej strony jeszcze nie sprawdziłem, po 30tu latach mogło tam śię coś "wydarzyć". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 3 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2022 Pompa sprawdzona - wszystko sprawne, membrana idealna. Brak pomysłu.... 🤔 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 4 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2022 Uszczelniacze walu Korbowego moim zdaniem Albo pęknięty jeden listek zaworu w dolocie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 4 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2022 Ah to jest czterosuw, dopiero teraz zwróciłem uwagę . Trzeba by się przyjrzeć co tak z luzami zaworowymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 4 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2022 Luzy na zaworach sprawdzone i skorygowane. Dzisiaj jeszcze raz rozebrał gaźnik. Wymieniłem oring na takim plastikowym koreczku zamykającym gniazdo dyszy. Wydawał mi się odkształcony( oring był płaski) i bardzo lekko siedziało to wszystko w otworze - może nie uszczelniało(?). Wieczorem zamontuję gaźnik i zobaczę czy pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 4 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2022 A wody w oleju nie masz ? No i możliwe ale mało ze pasek przeskoczył ząbek dwa .. ostatnio z jednej yamahy w której wymieniałem zdjąłem go z kół jak luźny sznurek ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 4 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2022 Olej czyściutki. Jak zaczął szwankować na wodzie, to go zgasiłem i pierwsze co zrobiłem, to właśnie sprawdzenie paska(bo to najszybsze w tym silniku do diagnozy), ale tam wszystko na znak. Nie bardzo rozumiem działanie tego gaźnika, jego podciśnieniowego ssania... Jakieś wężyki są gdzieś za kolektorem do bloku podłączone(?). Na przystani obejrzałem dwa takie silniki tylko w wersji 9.9 i oba mają inny gaźnik z elektrycznie sterowanym ssaniem. Poziom pływaka teraz ustawiłem zgodnie z instrukcją - nie wiele odbiegał od nominalnego. Sęk w tym, że wszystko zaczęło się nagle(?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 4 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2022 Jest jeszcze cien szansy ze masz uwalony moduł zapłonowy . W gaźniku nagle bym się nie doszukiwał winy . No chyba ze ssanie leje cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 5 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2022 (edytowane) Gaźnik zamontowany - kolejny wieczór bezowocnie spędzony przy silniku. Dalej te same objawy: silnik dławi się, szarpie i zaczyna strzelać w wydech, jednocześnie po chwili w spalinach wyczuwalne jest paliwo, świece czarne. Praca na biegu jałowym może nie idealna, ale raczej spokojna, problem pojawia się po delikatnym dodaniu gazu wyraźnie widać, że to się dzieje podczas przejścia z dyszy jałowej na dysze główna, tak jak by obie dysze podawały jednocześnie paliwo (stąd zbyt bogata mieszanka i zdławienie, szarpanie(?)). Eksperymentalnie zmniejszyłem nieznacznie poziom paliwa w gaźniku od nominalnego , ale też żadnej różnicy... 😕 Początkowo byłem przekonany , że to wina ssania, że podaje paliwo i go zalewa, ale ten gaźnik ma możliwość ręcznego wyłączenia ssania i takie ustawienie nie zmienia nic poza trudniejszym uruchomieniem zimnego silnika. A może mimo to leje... ale jak to sprawdzić? Edytowane 5 Lipca 2022 przez Kristofer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2022 W odmie nie ma oleju silnikowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 5 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2022 Nie, jedynie śladowe ilości oleju i kondensatu - tyle, że "brudne". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 5 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2022 Mówisz ze leje .. sprawdz czy gaźnik się zamyka po napełnieniu paliwem. Napompuj gruszka do oporu o zobacz czy się zamknie czy jednak możesz dalej pompować a paliwo pojawi się w dolocie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 5 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2022 Jest jeszcze szansa , ze ścięło klin na kole zamachowym I w efekcie koło się przestawiło . Spowodowało by to przestawienie zapłonu a to strzelanie w gaźnik to właśnie jeden z objawów takiego problemu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 5 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2022 Na "sucho" zaworek zamyka po podniesieniu pływaka, ale czy na pewno zamyka napełnianie komory i pilnuje poziomu paliwa w komorze tego nie wiem , faktycznie napompuje go gruszką i zobaczę czy przeleje gaźnik. To by znaczyło , że jednak nie domyka. Z klinem raczej wszystko ok. bo silnik pali "z półobrotu", a strzelanie jest czasem w wydechu( czuć benzyną) wtedy gdy wpada w tą padaczkę silnik - nie w gaźnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 5 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2022 Impulsator podpada , może się obluzował może jakieś połączenia . Ja bym jednak zwalił koło i obejrzał . Ale z tego co piszesz powoli nasuwa się jeden wniosek , moduł zapłonowy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 5 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2022 Sprawdziłem dzisiaj czy gaźnik się nie przelewa - zaworek pływakowy zamyka i nie przelewa paliwa. Pompując gruszką, w pewnym momencie robi się twarda i nie da się przelać. Jedyne czego jeszcze nie ruszyłem, to to co pod kołem magnesowym i elektronika Tyle, że kupować w ciemno nowy moduł...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 6 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2022 Odkrec nakrętkę na kole zamachowym i sprawdz czy klina nie ścięło . Powinno być widać jak zdejmiesz samą nakrętkę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 8 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2022 Problem z silnikiem rozwiązany...tzn. może nie do końca bo nie naprawione, ale wiem gdzie leży. Po odłączeniu przewodu od czujnika ciśnienia oleju silnik pracuje jak nówka, a więc problemem jest niskie ciśnienie na wolnych obrotach - teraz muszę dojść do tego co jest przyczyną. Chyba zacznę od wymiany filtra i pomiaru ciśnienia w miejscu czujnika - jeśli będzie niskie, to czeka mnie wymiana pompy oleju. Najszczęśliwszym wypadkiem byłby filtr lub czujnik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 9 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2022 (edytowane) Wiem, że pisanie post pod postem jest źle obierane , ale pozwolę sobie na to i będę opisywał mój przypadek - może komuś się przyda. Dzisiaj pomierzyłem ciśnienie oleju na prędce zbudowanym przyrządem (kiedyś zawodowo siedziałem w pneumatyce i hydraulice więc po garażu wala się sporo różnego rodzaju złączek i armatury, calowej i metrycznej - więc było z czego na szybko coś sklecić). Pomiar w miejscu czujnika ciśnienia oleju pokazał 0.8bar na jałowych obrotach na rozgrzanym silniku, a więc pompa, panewki , albo to i to - silnik nie wykazuje stuków i podejrzanych dźwięków - zaczynam od poszukiwań i wymiany pompy. Edytowane 9 Lipca 2022 przez Kristofer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2022 9 godzin temu, Kristofer napisał: Pomiar w miejscu czujnika ciśnienia oleju pokazał 0.8bar na jałowych obrotach na rozgrzanym silniku, a więc pompa, panewki , albo to i to - silnik nie wykazuje stuków i podejrzanych dźwięków - zaczynam od poszukiwań i wymiany pompy. A sprawdziłeś przy jakim ciśnieniu Oil Switch się przełącza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 10 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2022 Nie sprawdziłem, bo nie miałem za bardzo czasu na "budowę" odpowiedniego przyrządu(regaty na zalewie). Twój załącznik chyba od nowszego modelu, bo w "moim" manualu są trochę inne ciśnienia. Dzisiaj zmieniłem manometr, bo poprzedni miał za duży zakres i był niedokładny. Na rozgrzanym silniku i minimalnych obrotach przy włączonym biegu( łódź na cumach, obroty niższe od "jałowych") manometr wskazał 10psi. Przy tym ciśnieniu silnik szarpie/czujnik sygnalizuje niskie ciśnienie/zielone "oko" nie świeci - czyli wszystko wskazywałoby na uszkodzony czujnik, bo "moje" minimalne ciśnienie jest dalekie od "krytycznego", podanego w manualach. ...poprawcie mnie, jeśli się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.