geralt Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 Witam wszystkich, To dopiero mój drugi post na forum jednak z hobby motorowodnym miałem już do czynienia (od 3.3 mercurego po 3.0L mercruisera). Na wstępie: użyłem "szukaj" i przejrzałem wszystkie 5 podstron poświęconych silnikom Yamahy ale pozwólcie że przejdę do rzeczy: wczoraj kupiłem używaną Yamahę F9.9 CMH (4 suwowa, krótka stopa, odpalanie ręczne, sterowanie w rumplu) Z wyglądu silnik w bdb stanie (nigdzie nie widać korozji, farba bez otarć/ubytków, parę rys na górnej obudowie), pod obudową wygląda jak nówka, pali od strzała, wolne obroty trzyma bdb (jak jest zimny zgasł 2x ale jak chwile pochodził trzymał obroty aż miło) Pompa wody chodzi jak należy przy czym zauważyłem 1 rzecz i szczerze to nie mam pojęcia czy ten typ tak ma czy to trzeba poprawić: Silnik był odpalony w beczce więc nie miałem okazji przetestować go na biegu ale jak mu daję gazu na luzie to od razu dławi się i gaśnie... (w ogóle nie wchodzi na obroty) jeśli tylko otworzę ssanie to mogę gazować ile chcę, pięknie wchodzi na obroty i nie gaśnie... Odpala bez gazu (jak dam gaz nie odpala) - jak już wspomniałem od 1 strzała i nie wiem czy (podobnie do Hondy BF5) ma zabezpieczenie żeby nie gazować na biegu jałowym czy może tak nie powinno być i potrzebna jest jakaś regulacja? Przy okazji macie może service manual do tego silnika którym moglibyście się ze mną podzielić? (geralt2 at interia .pl) Z góry dziękuję za poświęcony czas. ps: w Polsce podjechałbym do zaprzyjaźnionego serwisu ale w Irlandii taka przyjemność jest za droga... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt Opublikowano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 ps: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10718508#10718508 ten plik już mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 Wygląda to tak jakby dysza główna nie pracowała prawidłowo. Jej rolę przejmuje ,,ssanie", ale powinien się zalewać i nierówno chodzić podczas dłuższej pracy na wolnych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt Opublikowano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 możesz jakoś wskazać gdzie jest ta dysza i jak ją przeczyścić/wyregulować? oznaczenie na gaźniku mam "66N00 8ER" niestety google nic nie znajduje ;/ wiem że to niewiele ale gaźnik od ogara/shl/wsk rozbierałem i składałem kilka razy więc pewnie sobie poradzę ale nie wiem która to i jak się do niej dostać... (gaźnikiem mercruisera też się bawiłem ale we wszystkich przypadkach dysze były na wierzchu => łatwo dostępne a tu nie mogę się połapać gdzie są ukryte...) zdjęcia gaźnika zrobiłem - mam nadzieję że się dodadzą tutaj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 http://www.marinetechproducts.com/pages/TM211D/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 Nie wiem jaki masz gaźnik ale coś mi się wydaje, że masz ,,podrasowaną" ósemkę (CMH). Znajdź swój gaźnik tutaj: http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/2006%20and%20Later/F8CMSH/CARBURETOR/parts.html albo tutaj:http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/2006%20and%20Later/F9.9MSH/CARBURETOR/parts.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt Opublikowano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 przejrzałem oba schematy ale jakoś żaden nie pasuje mi do mojego - pierwsze pływanie w sobotę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/2006%20and%20Later/F8CMSH/CARBURETOR/parts.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 to nie ten gaźnik... - silnik najprawdopodobniej jest z roku 1998 a to co podesłaliście jest od roku 2006 dziś rozebrałem gaźnik i go przeczyściłem ale uczciwie żadnych paprochów nie znalazłem, jak będę miał chwilę wstawię zdjęcia "dla potomnych" w sensie może się komuś przyda, test czy udało się wyeliminować usterkę czy nie planowany jest na niedzielę (jutro w Dublinie ma padać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 część pierwsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 część druga - każda z dysz oczyszczona, przedmuchana i skręcona dokładnie w ten sam sposób co była poprzednio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 pytania do Was: 1 czy coś pominąłem czy według Was powinno być ok? 2 która z tych dysz to dysza główna? - czy to ta ze zdjęcia 156 wchodząca w miejsce oznaczone wacikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Lekko przegiąłeś , wystarczyło tylko rozpołowić i przedmuchać sprężarką wszytkie otworki i dyszy , tera będzie weselej dysza rozregulowana ( no chyba że policzyłeś obroty ) , tam gdzie wacik ta główna dysza wkręcana . Czasami mniej zapału = dłużej popływasz ;) . I sprawdź dążność krośca dopływu paliwa ( czasami tam bywa mały filterek ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Ja dodatkowo sprawdzam drożność kanalików jakimś WD-40. Sprężone powietrze wydmuchuje luźne paprochy i czasem coś przyklejonego może zostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Hej :) Obroty liczyłem wszędzie - ogólnie miałem zasadę że wpierw dokręcam licząc ile obrotów zostało a później odkręcam i czyszczę - zaskoczyły mnie 2 rzeczy: 1 dysza ze zjęcia 156 nie ma regulacji - jest lużno wsadzona w otwór z wacikiem i dokręcona tą luźną śrubą z uszczelką (bez dziurki) 2 krótka dysza: która na zdjęciu 152 (sama dysza na 165 & 177) jest w górnym otworze ma podobnie przy czym ją się włada i dalej łapie gwint aby ją dokręcić - na nią przychodzi krótka śruba z otworem. to co mnie zaskoczyło to to że ta dysza była dokręcona do końca (był wyczuwalny opór więc nie dokręcałem bardziej na siłę) nie wiem czy tak powinno być czy może np ~1.5 obrotu wstecz Jedyna dysza gdzie rzeczywiście obroty (dokręcenie) wpływają na regulację to ta z ostatnich 3 zdjęć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Ok - silnik wypróbowany ale z połowicznym sukcesem... ogólnie odpala od 1 strzała i chodzi bez problemu bez ssania ale ponton do którego go założyłem niestety nie podołał zadaniu... 2.7m długości - teoretycznie max silnik 10km - z 5 km Hondą BF5 wchodzi w ślizg (V-max 21km/h) bez problemu ale tu po dodaniu gazu silnik przez jakieś ~2 sekundy przyspiesza po czym lekko wygina się pawęż (na gumie łączącej ją z pontonem) następnie objaw jakby śruba łapała powietrze - obroty skaczą gwałtownie ale nic się nie dzieje w sensie ponton wytraca prędkość i nie ma szans na ślizg - próbowane kilkanaście razy, nie ma znaczenia czy w 1 czy w 2 osoby... więcej nie eksperymentowałem bo bałem się pływania wpław. Przy okazji czy ktoś z Was może podpowiedzieć co to za kolor silnika (patrz załącznik)? (znalazłem 2 ubytki lakieru chcę to naprawić ale tych lakierów kilka jest w podobnych odcieniach): http://sklep-twinpower.com.pl/pl/c/Lakiery-i-Farby/162 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 a jaką masz podłogę z listew czy cała :) kolega tak miał przy listwowej jak założył większy silnik podłoga przy pawęży wybrzuszała się i niebyło slizgu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 dmuchany kil i airmata dokładną specyfikację i zdjęcia znajdziesz tu: link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 To co opisujesz to typowy objaw nie dopompowanej podłogi i kila. Tam ma być ciśnienie ok. 0,8 atm a w tubach ok. 0,25 atm. Po właściwym napompowaniu ponton przestanie się giąć O0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 dziś miała być ponowna próba - niestety pogoda nie zachęca do testów a weekend ma być jeszcze gorszy ;/ ponton był napompowany na ok 0.25 atmosfery, kil podobnie (nie wiedziałem że dmucha się więcej) przedwczoraj gdy wyjmowaliśmy silnik z bagażnika zauważyłem że trym był ustawiony nieprawidłowo (na wodzie tego nie było widać) więc następny klocek układanki znaleziony... mam nadzieję że w weekend jednak nie będzie padać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 ok - dziś opływany ponownie... w skrócie ku mojemu zaskoczeniu winne okazało się nie za male ciśnienie a wytrymowanie! jak dobrze pójdzie juro wstawię wyniki na YouTube ale w 1 osobę naprawdę nieźle to zapi...ala tzn szybko pływa 8) w 2 osoby już znacznie gorzej (w 2 osoby max stabilne ~19km/h) ogólnie ponton 2.7m jest za mały do 10km silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrvat Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 ok - dziś opływany ponownie... w skrócie ku mojemu zaskoczeniu winne okazało się nie za male ciśnienie a wytrymowanie! jak dobrze pójdzie juro wstawię wyniki na YouTube ale w 1 osobę naprawdę nieźle to zapi...ala tzn szybko pływa 8) w 2 osoby już znacznie gorzej (w 2 osoby max stabilne ~19km/h) ogólnie ponton 2.7m jest za mały do 10km silnika. Mialem gumjaka 2,9 m z 15 kucami (Yama odblokowana z 9.9). Dawał radę, ale jak pływałem solo to pośladki zaciśnięte bardziej miałem niż łapa na rumplu. 2 suw - otwarcie gazu = dziób do góry 45 stopni mimo że siedziałem na przodzie. 20 kucy z Hondy przy gumjaku metr dłuższym jest jak żółwik dla tamtego zestawu. Swego czasu był śmiech na forum jak podałem prędkość wg GPS w telefonie. Sam myślałem że może kłamać. Teraz wiem że to nie GPS się mylił tylko komentatorzy. Gumjak był w stanie płynąć niemal równo z RIBem z Mercurym 40 Ps. Niestety było mało miejsca na rodzinne wycieczki w Chorwacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Mialem gumjaka 2,9 m z 15 kucami (Yama odblokowana z 9.9). Dawał radę, ale jak pływałem solo to pośladki zaciśnięte bardziej miałem niż łapa na rumplu. apropo pośladków coś o tym wiem... na filmie to wyciąłem ale zaraz po tym jak w wszedłem sam w ślizg delikatnie skręciłem i o mało nie katapultowałem się z pontonu... od razu zatrzymanie i zrywka na rękę (w 2 osoby pływał bardzo stabilnie w 1 to mały potworek) - swoją stroną masz może jakiś manual jak przerobić 4suwową 9.9 na 15km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.