Skocz do zawartości

Yamaha FT 9,9 gaśnie


jarekjarek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem ze swoją yamaha mianowicie, po zwodowaniu podczas "opływania" jachtu po kilku min pracy silnik gasł, gruszka w lini paliwowej robiła się miękka, wymieniłem opaski i szybkozłączkę w lini paliwowej, teraz na wolnym biegu chodzi OK i wchodzi na obroty, po wbiciu biegu silnik dławi się, ciężko wchodzi na obroty i gaśnie, nie wiem czy to moze byc wina linii paliwowej czy gaźnik czy coś innego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poziom paliwa Ok, odpowietrzenie również, jak podpompuje i gruszka twarda jest Ok, założyłem na początku nieszczelność lini paliwowej, powymieniałem i poodciągałem wszystkie opaski, wymieniłem szybkozłaczki na nowe, wcześniej w ramach przeglądu nowe świece i nowy filtr paliwa. We wtorek założę nowa gruszkę i jak nie pomoże to już tylko gaźnik zostaje..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem na przystani odpalilem jeszcze raz silnik jednak poziom oleju się zwiększył, czyli miesza z paliwem nie ma opcji trzeba nowe membrany lub pompkę. Moze ktoś podpowie jakies sprawdzone miejsce gdzie najszybciej można dostać taka membranę? Mam troszkę starszy model niż to co mikijet pokazał w linku

http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/1993/T9.9ELHR/FUEL%20SYSTEM/parts.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymontowałem gołym okiem nie widać, prawdopodobnie przepuszcza gdzieś przy krawędzi metalowego grzybka na srodku membrany, konsultowałem się z serwisem telefonicznie i faktycznie objawy pasują  i potwierdzenie "przybywania oleju w silniku". Na ebay znalazłem całą pompkę ale używka z ok 200PLN ale nie wiadomo czy sprawna i jak długo pochodzi. Przez Yamaha PL membrana 180 PLN.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Silnik do "pracy" potrzebuje odpowiedniego ciśnienia w cylindrze, paliwa i zapłonu. Kiedy zgaśnie podczas pracy wykręć świecę i zobacz jak wygląda. Jeśli będzie sucha i "biała" oznaczać będzie że silnik nie dostaje paliwa,jeśli mokra i "czarna" to "zabrakło" iskry. W pierwszym przypadku można spróbować wziąć małą strzykawkę i wstrzyknąć do cylindra troszeczkę paliwa i spróbować uruchomić. Jeśli da się uruchomić stawiałbym na paliwo. W drugim przypadku szukałbym w elektryce. Chyba że jest jakiś inne uszkodzenie które pojawia się po zagrzaniu silnika,to już inna bajka. Moza spróbować zmierzyć ciśnienia na zimnym i ciepłym silniku. Nie znam tego silnika,ale może być uszkodzony jakiś czujnik położenia wału korbowego albo położenia przepustnicy w gaziku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pradem jest Ok, jesli jest paliwo pali od razu, generalnie na wolnym biegu pracuje Ok tylko po jakims czasie gasnie, jak wchodzi na obroty i pracuje na biegu pod obciazeniem tez gasnie po jakims czasie. Okazało sie że ciśnienie w cylindrach Ok, po 8,5 na cylinder, więc zostaja gaxnik ewentualnie zawory
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega a spuszczałeś na zime paliwko z gaźnika? jeśli nie to obawiam się że zrobił się tam syf i przytkanane sa dysze.szybkie czyszczenie i powinno pomóc :) Cieżko naprawić silnik przez neta wiec to jest tylko moje gdybanie ale z doswiadczenia wiem że jak w zeszłym sezonie chodził a teraz nie chce to może byc to własnie ten objaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mamy przyczyne, winna okazała sie "odma" silnika i niedrozny jej jeden z przewodów, po przeczyszczeniu chodzi elegancko, z tym że...............przy próbach silnika w bali okazało sie że............z pod korka spustowego oleju kapie woda!!!!! cholera biednemu wiatr zawsze w oczy!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy cuda. Skoro kapie woda za skrzyni korbowej  to masz samą wodę w silniku zamiast oleju. Tak zrozumiałem z Twojego tekstu,bo nawet gdyby była woda z olejem to olej by kapał bo jest cięższy. Teraz tak serio. Jaki masz stan "oleju" w silniku? Jeśli jest wyższy niż był to może oznaczać że Ci się woda dostaje do silnika.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieiałem przy okazji wymiany membrany w pompce paliwowej, jest swiezy, na poczatku myslałem ze z wydechy kapie ale kilkanascie razy sprawdzałem z korka spustowego. Olej nie przecieka jest gestszy od wody wiec zostaje, prawdopodobnie uszczela pod głowica walnieta sic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy cuda. Skoro kapie woda za skrzyni korbowej  to masz samą wodę w silniku zamiast oleju. Tak zrozumiałem z Twojego tekstu,bo nawet gdyby była woda z olejem to olej by kapał bo jest cięższy. Teraz tak serio. Jaki masz stan "oleju" w silniku? Jeśli jest wyższy niż był to może oznaczać że Ci się woda dostaje do silnika.

Pozdrawiam

A czy czasem ,,oliwa na wierzch nie wypływa" ? i najpierw kapie woda tak jak w spodzinie  C:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Genralnie w "odmie" i przewodach czarny syf, taka maź cholera wie co, pisałem wczesniej ze miałem jeszcze walnieta membrane w pompce paliwa i wymieniałem olej, swiezo po wymianie pozatym olej gestszy wiec zostaje i tylko wode wypycha, która i tak osadza sie na dole, pozatym gdyby był to zwykły olej taki jak w innych silnikach byłoby białe mleko osad, a tutaj na bagnecie olejek pierwyj sort, nie pozostaje nic innego jak uszczelke pod głowice zamawiac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...