jarekjarek Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Witam Mam problem ze swoją yamaha mianowicie, po zwodowaniu podczas "opływania" jachtu po kilku min pracy silnik gasł, gruszka w lini paliwowej robiła się miękka, wymieniłem opaski i szybkozłączkę w lini paliwowej, teraz na wolnym biegu chodzi OK i wchodzi na obroty, po wbiciu biegu silnik dławi się, ciężko wchodzi na obroty i gaśnie, nie wiem czy to moze byc wina linii paliwowej czy gaźnik czy coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 zerknij na pompę paliwową .... może membrana ma dziurkę.... sie wychechłała sprawdź czy w gruszce działa zawór zwrotny żeby się paliwo nie cofało.... i czy jest poprawnie zamontowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 1.Sprawdź poziom paliwa w zbiorniku 2.Czy odpowietrzenie na korku zbiornika jest odkręcone? 3.Jak zaczyna zdychać pompuj gruszką, czy jest poprawa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekjarek Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 poziom paliwa Ok, odpowietrzenie również, jak podpompuje i gruszka twarda jest Ok, założyłem na początku nieszczelność lini paliwowej, powymieniałem i poodciągałem wszystkie opaski, wymieniłem szybkozłaczki na nowe, wcześniej w ramach przeglądu nowe świece i nowy filtr paliwa. We wtorek założę nowa gruszkę i jak nie pomoże to już tylko gaźnik zostaje.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Silniczek gada więc raczej nie gaźnik a pompa paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 A oleju Ci nie przybywa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekjarek Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 nie, wszystko w normie z olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 To zostaje napęd pompki albo jej wnętrzności http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/2006%20and%20Later/T9.9ELH/FUEL%201/parts.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekjarek Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Dziś byłem na przystani odpalilem jeszcze raz silnik jednak poziom oleju się zwiększył, czyli miesza z paliwem nie ma opcji trzeba nowe membrany lub pompkę. Moze ktoś podpowie jakies sprawdzone miejsce gdzie najszybciej można dostać taka membranę? Mam troszkę starszy model niż to co mikijet pokazał w linku http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/1993/T9.9ELHR/FUEL%20SYSTEM/parts.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekjarek Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Szukam i szukam może ktoś podpowie gdzie taka membranę kupić, w Yamaha Pl cena kosmiczna za membrane, za sama pomke prawie 1/4 ceny silnika, na ebay i amazon shiping i czas, może ktoś podpowie jakiś inny namiar? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 wymontowałeś ja ? jest pęknięta naderwana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 11 - 6G8-24411-02-00 - DIAPHRAGM - $13.15 albo 9 - 6G8-24410-02-00 - FUEL PUMP ASSEMBLY - $90.35 To dla punktu odniesienia. Taniej nie znajdziesz. Zapytaj tutaj: http://www.moto46.pl/yamaha-marine/serwis/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekjarek Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 wymontowałem gołym okiem nie widać, prawdopodobnie przepuszcza gdzieś przy krawędzi metalowego grzybka na srodku membrany, konsultowałem się z serwisem telefonicznie i faktycznie objawy pasują i potwierdzenie "przybywania oleju w silniku". Na ebay znalazłem całą pompkę ale używka z ok 200PLN ale nie wiadomo czy sprawna i jak długo pochodzi. Przez Yamaha PL membrana 180 PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 twin power warszawa przedzwon.... jutro.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekjarek Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 ok dzięki za namiary, jutro podzwonię zobaczymy co wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekjarek Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Membrana wymieniona, niestety objawy nie ustąpiły, dalej gaśnie, wczoraj silnik wylądował u mechanika zobaczymy co było naprawdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas63 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Silnik do "pracy" potrzebuje odpowiedniego ciśnienia w cylindrze, paliwa i zapłonu. Kiedy zgaśnie podczas pracy wykręć świecę i zobacz jak wygląda. Jeśli będzie sucha i "biała" oznaczać będzie że silnik nie dostaje paliwa,jeśli mokra i "czarna" to "zabrakło" iskry. W pierwszym przypadku można spróbować wziąć małą strzykawkę i wstrzyknąć do cylindra troszeczkę paliwa i spróbować uruchomić. Jeśli da się uruchomić stawiałbym na paliwo. W drugim przypadku szukałbym w elektryce. Chyba że jest jakiś inne uszkodzenie które pojawia się po zagrzaniu silnika,to już inna bajka. Moza spróbować zmierzyć ciśnienia na zimnym i ciepłym silniku. Nie znam tego silnika,ale może być uszkodzony jakiś czujnik położenia wału korbowego albo położenia przepustnicy w gaziku. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekjarek Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Z pradem jest Ok, jesli jest paliwo pali od razu, generalnie na wolnym biegu pracuje Ok tylko po jakims czasie gasnie, jak wchodzi na obroty i pracuje na biegu pod obciazeniem tez gasnie po jakims czasie. Okazało sie że ciśnienie w cylindrach Ok, po 8,5 na cylinder, więc zostaja gaxnik ewentualnie zawory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fasola Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 kolega a spuszczałeś na zime paliwko z gaźnika? jeśli nie to obawiam się że zrobił się tam syf i przytkanane sa dysze.szybkie czyszczenie i powinno pomóc :) Cieżko naprawić silnik przez neta wiec to jest tylko moje gdybanie ale z doswiadczenia wiem że jak w zeszłym sezonie chodził a teraz nie chce to może byc to własnie ten objaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekjarek Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 No i mamy przyczyne, winna okazała sie "odma" silnika i niedrozny jej jeden z przewodów, po przeczyszczeniu chodzi elegancko, z tym że...............przy próbach silnika w bali okazało sie że............z pod korka spustowego oleju kapie woda!!!!! cholera biednemu wiatr zawsze w oczy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas63 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 No to mamy cuda. Skoro kapie woda za skrzyni korbowej to masz samą wodę w silniku zamiast oleju. Tak zrozumiałem z Twojego tekstu,bo nawet gdyby była woda z olejem to olej by kapał bo jest cięższy. Teraz tak serio. Jaki masz stan "oleju" w silniku? Jeśli jest wyższy niż był to może oznaczać że Ci się woda dostaje do silnika. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekjarek Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Olej wymieiałem przy okazji wymiany membrany w pompce paliwowej, jest swiezy, na poczatku myslałem ze z wydechy kapie ale kilkanascie razy sprawdzałem z korka spustowego. Olej nie przecieka jest gestszy od wody wiec zostaje, prawdopodobnie uszczela pod głowica walnieta sic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas63 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Czy w tej zatkanej odmie była taka biała maź,jakby woda z olejem? I czy poziom oleju w silniku masz wyższy niż po wymianie oleju na nowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 No to mamy cuda. Skoro kapie woda za skrzyni korbowej to masz samą wodę w silniku zamiast oleju. Tak zrozumiałem z Twojego tekstu,bo nawet gdyby była woda z olejem to olej by kapał bo jest cięższy. Teraz tak serio. Jaki masz stan "oleju" w silniku? Jeśli jest wyższy niż był to może oznaczać że Ci się woda dostaje do silnika. Pozdrawiam A czy czasem ,,oliwa na wierzch nie wypływa" ? i najpierw kapie woda tak jak w spodzinie C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekjarek Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Genralnie w "odmie" i przewodach czarny syf, taka maź cholera wie co, pisałem wczesniej ze miałem jeszcze walnieta membrane w pompce paliwa i wymieniałem olej, swiezo po wymianie pozatym olej gestszy wiec zostaje i tylko wode wypycha, która i tak osadza sie na dole, pozatym gdyby był to zwykły olej taki jak w innych silnikach byłoby białe mleko osad, a tutaj na bagnecie olejek pierwyj sort, nie pozostaje nic innego jak uszczelke pod głowice zamawiac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.