Laki37 Opublikowano 23 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2017 Panowie jak w temacie, zainteresowany jestem zakupem nowego skutera Yamaha FX Crusier HO lub FX crusier SVHO. Nigdzie nie znalazłem porównania z testów tych modeli, spalania, czasu zabawy na pełnym baku. Jak jest awaryjność silników svho, koszty serwisowania - przeglądów. Czy skuter z turbo wymaga specjalnego traktowania. Dziękuje za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 23 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2017 obejrzyj na boat test-tam masz porównania http://www.boattest.com/review/yamaha/3258_fx-ho http://www.boattest.com/review/yamaha/3425_fx-svho 1 - sama cena zakupu - różnica ok 3 tys $ 2 - przy delikatnym pływaniu spalanie porównywalne 3 - przy upalaniu na max. obrotach SVHO 70L/h HO 50L/H...to taka teoria i tak pisze w instrukcji. Praktycznie w SVHO zamkniesz się w 25-35L/h przy HO o 5 litrów mniej 4 - różnica osiągach szczególnie przyśpieszenie - przepaść na korzyść SVHO...po jexdzie na SVHO gdy dosiądziesz HO to jakbyś zasiadł na popsutym skuterze..Różnica w prędkości maksylanej to już tylko ok 10km/h..ale czas dojścia do tych wartości nieporównywalny 5 - czy użytkowanie skutera z turbo wymaga specjalnego traktowania - NIE do puki sie nie zepsuje(poważnie)...co jakiś czas należy sprawdzać ząbki w napędzie kompresora - pierwszy raz może po 100h później co ok.30h. 6 - awaryjność SVHO - 2014-2015 omijac z daleka (urywają się łańcuchy rozrządu, problemy z oil coolerem +problemy + lakierowaniem przy pływaniu na słonych wodach...czasami farba z dna odpadała płatami) od 2016 VIN jest juz prawie dobrze tzn, rorząd i malowanie OK ale sporadyczne problemy z oil coolerem, od 2017 wszystko poprawione. FX HO - też omijać 2014 i 2015 - ten sam wadliwy łańcuch rozrządu...rzadziej pada niż w SVHO ale były przypadki. reasumując jak ma być super niezawodnie i na długie przejażdżki bez adrenaliny to brać FX HO, jak ma być moc to SVHO - każdym z nich od nowego ponad 100h bez awarii zwykle bez problemu się robi...jak poszanujesz to 300 -500 zrobisz. Mając 40 tys pln to napewno lepiej szukać HO...jak masz kasę i chcesz mieć bezkompromisową maszynę nie martwiąc się o awarie przez 4-5 lat to bierz nowy SVHO ależ się rozpisałem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Laki37 Opublikowano 24 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 Dzień dobry Dziękuję za wyczerpujący opis. Zamierzam zakupić fabrycznie nowy skuter - skłaniam się do wersji FX SVHO. Jedyna rzecz jaka mnie powstrzymuje to rejsy w grupie większość kolegów ma wolnossące maszyny, nie chciał bym ich "spowalniać" przysłowiowym suchym bakiem. Przy pływaniu na szlakach wodnych - chyba się nie szaleje, wiec spalanie powinno być zbliżone? Pozdrawiam Laki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 Przy pływaniu w grupie różnice w spalaniu są znikome - 2,3 l/h. Dodatkowa dziesiątka w schowku powinna zrekompensować różnice. reasumując jak ma być super niezawodnie i na długie przejażdżki bez adrenaliny to brać FX HO, jak ma być moc to SVHO - każdym z nich od nowego ponad 100h bez awarii zwykle bez problemu się robi...jak poszanujesz to 300 -500 zrobisz. Mając 40 tys pln to napewno lepiej szukać HO...jak masz kasę i chcesz mieć bezkompromisową maszynę nie martwiąc się o awarie przez 4-5 lat to bierz nowy SVHO Paweł - ale piszesz o przebiegach rocznych? Bo chyba nie chcesz przestraszyć kolegi, że kupując skuter za 7dych, musi się liczyć z drobnymi awariami już po 100mth? Przecież tyle przy dobrych wiatrach i kilku dłuższych wycieczkach można zrobić w jeden sezon... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 100 mth jak przelata bez awarii kompresora to bedzie cud. Chociaz cuda sie zdarzaja. A i mialem 4 doladowane yamahy. Ale uczciwie sie przyznam ze zadnej kompletnie seryjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 100 mth jak przelata bez awarii kompresora to bedzie cud. Chociaz cuda sie zdarzaja. A i mialem 4 doladowane yamahy. Ale uczciwie sie przyznam ze zadnej kompletnie seryjnej. Ja na SHO miałem 142h nowy nabywca wciąż lata - więc cuda się zdarzają :) znajomi mają 4 SVHO 2016 po 90 h każda i także 0 awarii fakt, że wszystkie seryjne :) Prosze nie straszyć ludzi :) ...seryjne pływają długo !! mam nadzieję Krzaku że przy modach usprawniliście kompresor o poniższe minimum ? - nowy jednolity wałek napędowy(zamiast dzielonego-od 2015 wprasowana zębatka która spada przy większych PSI) - zębatki napędu kompresora z damperami Riva - dodatkowe smarowanie z 3 łożyskiem podporowym Riva - "shaft upgrade" - najważniejsze ...śrubka kątrująca 2 części obudowy - od 2014 jest HKS ma dzieloną obudowę..lubi się zsunąć i ocierać o impeller - zawór rozprężający ciśnienie przy zamknietej przepustnicy - blow off valve - teraz R&D wrowadziło cudo do odciążania napędu kompresora - "sprzęgło olejowe"...czy działa jeszcze nie mam opinii https://www.4-tecperformance.com/index.php?main_page=product_info&cPath=16_82_163&products_id=5452&zenid=hhb9j57k66da3etmsf367vrrc4 Riva ma też jednolite "łozysko" zamiast 2 szt jakie są w OME(mowa o tych tulejkach z brązu)...chwalą się że ma większa powierzchnie podporu ośki ...ale to nie prawda - zakłądałem to coś i wiem że powierzchnia cierna jest identyczna jak W OME.. pomiomo reklamy i innego wyglądu...raczej kit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Niestety musze cie zmartwic ze to co napisales nie znaczy ze bedzie zylo wiecznie. My uzywamy czesci ktore generalnie nie sa dostepne na rynek publiczny. A przepisywanie czesci z greenhulka badz z rivy nie ma sensu. Btw. Na zywotnosc czesci wplywa tez styl plywania. Ja osobiscie srednio lubie wojaze. Wole bardziej agresywne plywanie po bojkach. Z drugiej strony jak ktos lubi wyprawy to nie ma sensu kupywac doladowanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 ok rozumiem...nie będę dyskutowal gdyż sport ma swoje prawa i jest daleki od amatorstwa... a "przepisałem"jedynie to co fizycznie miałem w rękach... ps pewnie się nie wiele pomylę jak strzele że 99% doładowanych nie plywa pomiędzy bojkami...a ich użytkownicy poprostu lubią czuć fajne przyspieszenie..wiec ciężko mówić ze cos jest bez sensu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Laki37 Opublikowano 25 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Panowie Nie tylko rejsy mnie interesują, dreszczyk emocji również musi być... >:( Zmartwiła mnie opinia o awaryjności doładowanych silników. Czy faktycznie tak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 To moze inaczej. Masz auto. Powiedzmy 3.0 n/a czyli wolno ssace o mocy powiedzmy 200koni i masz drugie auto o tej samej pojemnosci z turbo o mocy powiedzmy 400koni. Odpiwiedz sobie ktore pali wiece a ktore mniej. I teraz wyobraz sobie ze koledzy z forum przyjezdzaja do ciebie i kazdemu dasz sie karnac. Ja lece bokiem i krece baczki. Ty blady stoisz i mysli po kiego ch....ich zaprosilem. Drugi wsiada i jedzie prosto i mowi ze ladnie chodzi. I teraz skuter. 90 procent kreci baczki i skacze. A te 10 plywa rekraacyjnie. Ale jak kupisz skuter to dasz sie bryknac. Znam trik ze kraty wlotu wody sie odrywaja..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Laki37 Opublikowano 26 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Zatem radzisz aby brać walońscy model który ma 180 koni? Czy do holowaniu narciarza, czy koła wystarczy Silnik SVHO jest mocniej wysilony ale jak mi wychodzi o 39% (250 koni) - znowu nie tak dużo, a może i dużo - jestem w tym zakresie laikiem. Prawda jest taka, jak się pożyczy komuś furę / skuter to ciarki po plecach przechodzą. >:D Dlatego jest taki dobry zwyczaj - "nie pożyczaj" ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 do ciągania koła i nart wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 do holowania zabawek 150KM wystarczy z nawiązką...silnik 1.8 yamahy to najlepszy silnik jaki kiedykolwiek mieli w skuterach. czy z turbo czy bez nic się z nim nie dzieje...sam kompresor i jego napęd jest najsłabszą stroną jeżeli juz o słabych stronach mowa...ale nie patrz na to tak źle...jak plywasz normalnie to masz kilka lat spokoju....jak z autkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Laki37 Opublikowano 26 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Panowie jakie mogą być ewentualne koszty usterki turbo/ silnika. To 3; 5; 10 czy 20% wartości skutera? Jakie jest prawdopodobieństwo wystąpienia usterki w drugim, trzecim itd. Ryzyko oszacuje sobie sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Chyba cie troche ponosi.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 a co mi tam..pobawmy się :) aby wyliczyć prawdopodobieństwo wystąpienia awarii oraz jej koszty potrzebujemy więcej danych: jaki skuter czy nowy gdzie tankujesz dokladny opis stylu pływania jak czesto i gdzie będzie serwisowany na jakich wodach bedzie eksploatowany jakie przebiegi roczne pozniej kol.Krzak podstawi te dane do swojego wzoru i prześle odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Nie prościej od razu powiedzieć koledze kiedy i co się zepsuje. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Nie popsuje sie. A jak nawet to zwali na nas ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
renzisvho18 Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Tez na początku trochę panikowałem przed zakupem mojego FZR SVHO 2016(jedyny model yamahy który mi się podoba jako tako ) .Ale już przeszło i jak się popsuje to się popsuje swiat się nie zawali tylko z konta trochę peknie :P.W tym roku było pierwsze pływanie i pekło 45h i wszystko jest ok przyczepić mogę się tylko do malowania dolnej części drapie się i szybko na czerwonym lakierze widać przetarcia do podkładu.. Jeśli chodzi o trwałość to tak jak pisza koledzy wpływ ma wiele czynnikow bo zajechać to mozana i Czołg.Jedno co boli jak widze pływanie innych to to ze manetka na maxa wychodzi z wodzy i nie odpuszcza z obciążenia wychdzii z wody i odcinka ;D z fali na fale bez odpuszczania .Kiedys miałem okazje obserwować gostek na Kawie ultra 300 a były duże fale ordził jakies 20 min i prawie cały czas było słychać odcinke bo skuter był więcej nad woda jak w wodzie .Ta Kawa wyła wtedy o pomoc heh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 to mnie trochę zmartwiles tym malowaniem gdyz chce kupic fx svho 2018 a widzę ze ma czerwone dno...nie wiem czy nie wziąść 2017 niebieskiego i tam jest jak powinni być czyli czarne...tylko szkoda w 2018 brać rocznik w tył....trudne decyzje :D...nie to co kolega z kompresorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Laki37 Opublikowano 26 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Czy kolega pk1pawel wie kiedy będą oficjalne cenniki na 2018? U jakiego dilera planujesz zakup? Kupujesz z polskiej dystrybucji czy import? Czytałem że trzeba się szybko decydować ponieważ do pl są małe dostawy i można się nie załapać na swoje wymażone fX SVHO. Pozdrawiam Laki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 w pl zawsze tak pieprzą bo dostaja kilka szt na rok...ja kupuję u dilera oczywiscie w USA..lub u taniego importera...cena co roku wzrasta 200-300$ wiec możesz przyjąć ze stoi w miejscu :D..ważniejsze jest kurs pln dla ceny w kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Laki37 Opublikowano 26 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 A jak wygląda temat gwarancji, jak to wygląda u niezależnego importera? Ps. Jaka jest różnica fx crusier svho od fx svho (czy tylko siedlisko czy jest coś jeszcze)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 jak kupisz u dilera w Szamocin to drożej ale on gw daje...ja kupuje taniej i tak naprawde gw z usa i ue nie obejmuje..ale cena mi rekompensuje ryzyko...jak silnik by sie rozpadł to go odesle do usa i za pół roku wroci.. :P aktualnie cruiser ma inny taboret i knagi no i kolory na które nie masz wpływu..i to zwykle decyduje o wyborze. różnica w cenie 600$ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Albo kup sobie nowe rxtx. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.