Skocz do zawartości

Yamaha Malta 3KM strajkuje po zimie.


Argi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Proszę o pomoc bardziej doświadczonych kolegów.

Mam problem z Yamaha Maltą. W ubiegłym sezonie silniczek palił idealnie i wchodził na obroty. Jesienią wypaliłem paliwo do zera i schowałem do garażu. Nie wlewałem niczego ani do cylindra ani gaźników, ponieważ mam w tym temacie nienajlepsze doświadczenia.

Dzisiaj silnik odpalił, przy próbie wejścia na obroty (trochę wszedł) zgasł  i już nie uruchomił się. Gaźnik został sprawdzony, pływak, dysze. Wszystko wygląda OK. Wymieniono wężyki paliwowe, filterek i sprawdzono kranik. Świeca mokra.

Wygląda na to, że silnik błyskawicznie się zalewa.

Podpowiedzcie, gdzie szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko było rozebrane, pływak z iglicą sprawdzony i wygląda OK. Ssanie widać i słychać, że działa. Rozbierał to mój szwagier, który złożył w życiu kupę różnych silników. Ostatnio wymieniał połowę Rotaxa po zatarciu w skuterze. A teraz mocno się wkurza, że takiego prostej "popierdółki" nie może rozpracować  :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam skąd bierzecie takie pomysły jak np.wypalanie paliwa do końca? Po co to robicie i czemu ma to służyć? Na koniec sezony jeśli pływałeś na słonych obowiązkowo trzeba przepłukać silnik "słodką" wodą,uruchomić bez wody na 1-2 minuty do zagrzania silnia i "wydmuchania resztek wody z układu chłodzenia. Można odkręcić świcie i strzykawką wlać trochę oleju silnikowego do cylindrów,zakręcić silnikiem bez odpalania,wkręcić świece i poczekać na następny sezon. Wszystko. Owszem można w nowym sezonie wymienić paliwo na nowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam, jestem nowy i proszę o wyrozumiałość jak coś "zrąbie". Jestem posiadaczem yamahy malty i mam pytanie odnośnie chłodzenia tego silniczka, czy one miały 2 różne rozwiązania czy nie. Moja malta nie odprowadza wody górą tylko środkową częścią stopy przez dwie małe dziórki wraz ze spalinami, czy tak ma być w moim modelu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto mój silniczek....ogólnie to cyka jak złoto, rozebrałem dół, wyjąłem pompę (wirnik) i wygląda na cały tylko był troszkę taki starty w tej metalowej obudowie (wyczyściłem, przesmarowałem). Dmuchając w metalowy przewód wchodzący do gumowej rurki to nie czułem powietrza spod silnika z dziurki tylko słyszałem szum w stopie....

IMG_20170125_183358.thumb.jpg.57a4e037818cb2175bcb628a093fccd5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsumie dobry pomysł z tym, że tak jak wcześniej pisałem dmuchałem tylko że w przewód po zdjęciu spodziny i powietrze ulatywało gdzieś wewnątrz (całkiem swobodnie) lecz nie przez tą dziurkę...na jedno wychodzi z tym sprawdzaniem tylko w odwrotnym kierunku..ale i tak sprawdze tą metodą. Dzięki ps. fajnie by było jak by jakiś użytkownik takiego silnika dodał zdjęcie z dołu silniczka..wtedy bym miał porównanie otworu i ewentualnych różnic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wirnik kosztuje generalnie grosze, czy nie lepiej go wymienić dla pewności i mieć nowy (spokój) na kilka sezonów, dmuchając w miedziana rurkę po zdjęciu spodziny masz słyszeć szum w kolumnie czyli jest ok ( masz nie czuć żadnych oporów), tez otwór raczej nie jest kontrolnym, ale już nie pamiętam do końca. Na głowicy tego silnika jest zaślepka chłodzenia i łatwo sprawdzić czy silnik podaje wodę poluzowując ją i odpalając na chwile silnik oczywiście w wodzie lub to samo tylko rozszczelniając ( i to nawet chyba szybsze rozwiązanie) zaślepkę termostatu. Skontrolowałeś w ogóle termostat ? jest pod zbiornikiem paliwa, najlepiej usuń go. Generalnie można sprawdzić temperaturę silnika dotykając bloku silnika który trochę pracował, przy bardzo dobrym chłodzeniu (nowy wirnik i bez termostatu) silnik generalnie powinien być letni ( cylinder, skrzynia korbowa). Nie gorący, nie wrzątek.

 

To , że wirnik ma wszystkie łopatki nie znaczy, że wygląda dobrze. Ważne są elastyczność i wytarcie na wysokości wirnika nie widoczne dla oka, tym bardziej bez porównania z nowym. Ubytek np. 0,5 mm powoduje brak uszczelnienia się w korpusie i bardzo słabe chłodzenie pojawijące się tylko po wzroście obrotów, przy mniejszych zanik i przegrzewanie.

 

Twój silnik jest starszym modelem i tak jak już pisałem może nie mieć fabrycznego otworu kontrolnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za pomoc, zrobiłem tak jak napiałeś. Odkręciłem zaślepke termostatu odpaliłem silnik i......i po chwili bryzgała woda, czyli raczej ok. I tak już kupiłem nowy wirnik, obudowe, oring, met. koszyk na wirnik i sobie wymienie dla spokoju, plus olej do spodziny. Jeszcze jak możecie powiedzcie jaki olej lać do mieszanki, czy zwykły mixol bedzie git?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...