Skocz do zawartości

Yamaha vx cruiser


Kaktus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem w tamtym roku skuter wodny yamaha vx cruiser 2007r. Popływałem jakiś miesiąc i trzeba było wymienić wearing i śrubę. Wszystko zostało zrobione w zime wraz z olejem i filtrami. I mam pewien dylemat bo skuter jeździł 95-105 a teraz 75-85 i mam pytanie co może byc przyczyna. Czy coś się wloncza za pomocą pilota od alarmu?czy za pomocą przycisków które znajdują się przy zegarach. Jestem ciemny w tych sprawach a to mój pierwszy skuter. Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj 

 

mam ten model od nowości i nigdy nie pływał 100 chyba że z górki 😜

 

Normalna maksymalna prędkość jest bliska 100 na spokojnej wodzie,  na morzu przy słabych warunkach itp max 90. 

Obstawiam że przy wymianie wearingu coś się nie udało bo to dość precyzyjna robota. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VX cruiser o mocy 110KM  na GPS rozwija max +/- 52-54MPH, czyli 83-86km/h, na desce potrafi fałszować i pokazywać  blisko 100 , więc nawet zbliżanie się do 100km/h jest fantazją ...

 

Kaktus zmierz na GPSie ile naprawdę twój skuter płynie , jak przekracza prawdziwe 80 to znaczy że jest przyzwoicie jak na maszynę 15 letnią, a jak wyciśniesz 85 to już jest super 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, HubertRinkon napisał:

Witaj 

 

mam ten model od nowości i nigdy nie pływał 100 chyba że z górki 😜

 

Normalna maksymalna prędkość jest bliska 100 na spokojnej wodzie,  na morzu przy słabych warunkach itp max 90. 

Obstawiam że przy wymianie wearingu coś się nie udało bo to dość precyzyjna robota. 

No tu na rozlewie pływał nim chłopak tak jak napisałem a to i od warunków i wagi zależy. Prawdopodobnie muszę sprawdzić tam jakiś mały wirniczek odpowiedzialny za pokazywanie prędkości. Wearing wymieniał bardzo dobry fachowiec wiec nie ma mowy o pomyłce. Śruba również nowa. Ja osobiście nim płynąłem 95 wiec wiem co pisze😎. A jak od nowości tak ci pływa to coś nie tak bo paru znajomych co posiadało taki skuter zawsze osiągali taka prędkość i byli zadowoleni z bezawaryjności. Dlatego i ja go kupiłem. A oni głodni wrażeń przeszli na mocniejsze modele z turbo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Kazik_usa napisał:

VX cruiser o mocy 110KM  na GPS rozwija max +/- 52-54MPH, czyli 83-86km/h, na desce potrafi fałszować i pokazywać  blisko 100 , więc nawet zbliżanie się do 100km/h jest fantazją ...

 

Kaktus zmierz na GPSie ile naprawdę twój skuter płynie , jak przekracza prawdziwe 80 to znaczy że jest przyzwoicie jak na maszynę 15 letnią, a jak wyciśniesz 85 to już jest super 

Ok. Teraz wiem jak co zrobic. Sprawdzę i dam znać bo on tak pokazywał jak było pływane i pare osób kazało sprawdzić mały wirniczek od prędkości który znajduje się w kratce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, HubertRinkon napisał:

Jak skuter startuje z wody ? Osłabł czy normalnie natychmiast bez opóźnienia wychodzi z wody ? W tym modelu nie ma ograniczenia mocy elektronicznie.

Ma nowy wearing i śrubę solas także startuje super. Ale przeleciał pare razy po zielskach i mnie ciekawi co jest bo nagle pokazuje różnie ta prędkość. I teraz szukam info co trzeba sprawdzić. Czy można zdjąć od dołu kratkę i tam go dokładnie wyczyścić bo może tam coś się zawiesiło. Pozdr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie obroty masz przy v max ?, bo od tego trzeba zacząć.

Co do różnych wskazan prędkościomierza po wpłynięciu w zielska to sprawdź czy coś nie podeszło pod ten "kręciołek" który tą prędkość mierzy- po lewej stronie obok kraty tylnej.

Ps

Miałem ten sam rocznik od nowości przez 5 lat i V max była taka jak pisze Kazik..od 85 do 88km/h..może 50jg driver na rezerwie zrobi 92km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno mi się przypomniało co może trochę zanizac prędkość a jeżeli nie jesteś wyczulony to nie wyczujesz że maszyna lekko inaczej pracuje.

Często przy śrubach solasach do tego akurat modelu od czoła śruby był wciskany na Oringu taki kapturek antykawitacyjny który o dziwo często wbrew logice wysuwał się do przodu powodując kavitacje i spadek vmax..wtedy trzeba go osadzic na dobrym kleju.

Sprawdź to..zobeczysz to bez demontazu czegokolwiek od spodu przez kratę patrząc w str śruby.

Przy większości śrubsolas montuje teraz 3 wkręty kontrujace z gwintem ba loctite  tkz "robaki" aby się kapturek nie zsuwal..ale są i bez wtedy efekt jw opisalem

Edytowane przez pk1pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...