CJ Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Witam wszystkich Zwracam się do was, ponieważ poszukuję już od dłuższego czasu pomocy i nie mogę jej znaleźć. Moim problemem jest fakt, że skuter yamaha vx110 z 2008 roku nie pracuje cały czas na wszystkich garach. Po wyjęciu komputera zauważyłem, że jest jeden pin upalony całkowicie i jeszcze jeden do połowy. Po analizie pracy wygląda to tak, jakby nie stykały przewody, ponieważ podczas jednego pływania potrafi działać na wszystkich i przerwać na jednym (zawsze na tym samym), odstoi chwile (czasem nie) i znowu zaczyna normalnie pracować. Zakładając, że jest to wina komputera, chciałem się od razu zapytać czy po zakupie jakiegoś nowego należy go konfigurować w jakiś sposób do skutera, powinien on być o takich samych numerach, czy nie ma to znaczenia ? Dodam, że jestem laikiem w kwestii skuterów, poprzedni sezon był moim pierwszym. Z góry dziękuję za pomoc. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRI Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 użytkownik Krzak dzwoń i się umawiaj , da radę na pewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 jak kupisz ECU od podobnego rocznika nic nie trzeba konfigurować. proponuję szukać też wiązki kablowej bo po tym co mówisz to żmudne szukanie znikającego problemu. to prosta instalacja ale trzeba kumac temat. zakładam ze podmieniles miejscami cewki. swiece i wtryskiwacze ?..skoro ciągle problem z jednym cylindrem. oczywiscie po tylu latach potrzeba mieć kpl oringow do wtryskow i zmienić na nowe po demontażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CJ Opublikowano 21 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Dokładnie, wszystko było sprawdzane jeżeli chodzi o cewki itd, za każdym razem na tym samym garze przerwa. Jeżeli chodzi o wiązkę to na jednym kablu nie było właśnie przejścia, po wymianie kabla przez jakiś czas było dobrze i znowu problem powrócił. Nowa wiązka to koszta dość duże w porównaniu do wartości a używane ciężko znaleźć dlatego myślałem, przejrzeć całą wiązkę i po prostu ją w miarę możliwości usprawnić, jeżeli do wgl możliwe ? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRI Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 to zrób nową część wiązki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 to może pewnie stykologia...moze pin przy wtyczce lub zimny lut w Ecu....jak problem pojawia się i znika to ciezko trafić od strzała. trzeba przelecieć ten caly obwód... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 22 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 Gdzies mam chyba wiazke od vx. Komputer chyba tez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 22 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 no to już wiesz gdzie szukać..umawiaj się do Krzaka. W ASO koszt ECU i wiązki przekracza wartość tego skutera...to szuka się na Ebay w USA..jest tego pełno..ale skoro kolega ma na półce.. więc pytaj bo sezon może być smutny :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Jeśli chodzi o wymianę komputera to jeśli już, musisz znaleźć taki moduł jaki masz, tj wersja EU lub USA. Są różnice w numerach katalogowych, są różnice w częstotliwości, więc ma prawo nie współgrać. Nie mam pewności, że nie będzie działać, ale wiem o różnicach to mogą być wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 no chyba wszyscy wiedzą że są różnice w częstotliwościach 50Hz/60Hz :D ot i zagadka...dlaczego ten sam skuter na runek USA i EU ma inny nr.ECU...a wszystkie pozostale nr.części się zgadzają. ;D..to nie Hz...haha..ale ten z US zawsze będzie dzialal w EU.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Skoro znalazłeś jedną różnicę to albo słabo się przyłożyłeś, albo te same katalogi porównywałeś :D haha Chodzi o częstotliwość nadawania pilota do blokowania i l-mode, USA ma 315mhz a EU 433mhz, do tego jest odpowiedni odbiornik, przy tych różnicach ECU też ma inny numer. Były też różnice w funkcjach, któreś modele nie miały l-mode tylko lock i unlock. Po tym postanowiłem, że poinformuję, bo może być coś nie tak, ale nie musi, bo pewności nie mam. Ale skoro ty mówisz, że wszystko będzie grało to pewnie tak będzie. Powodzenia dla poszukiwacza :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 tylko, że kolega napisał, że i tak się na tym nie zna(nie każdy musi...) więc raczej powinien trafić do fachowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CJ Opublikowano 3 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2018 Dziękuję panowie za naświetlenie sytuacji. Rozmawiałem również z użytkownikiem Krzak, również dowiedziałem się kilku rzeczy. Muszę przemyśleć jak to wszystko wykonać, jbc będę się zgłaszał. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.