Skocz do zawartości

Yamaha VX110 Brak pełnej pracy silnika Pomocy


CJ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Zwracam się do was, ponieważ poszukuję już od dłuższego czasu pomocy i nie mogę jej znaleźć. Moim problemem jest fakt, że skuter yamaha vx110 z 2008 roku nie pracuje cały czas na wszystkich garach. Po wyjęciu komputera zauważyłem, że jest jeden pin upalony całkowicie i jeszcze jeden do połowy. Po analizie pracy wygląda to tak, jakby nie stykały przewody, ponieważ podczas jednego pływania potrafi działać na wszystkich i przerwać na jednym (zawsze na tym samym), odstoi chwile (czasem nie) i znowu zaczyna normalnie pracować. Zakładając, że jest to wina komputera, chciałem się od razu zapytać czy po zakupie jakiegoś nowego należy go konfigurować w jakiś sposób do skutera, powinien on być o takich samych numerach, czy nie ma to znaczenia ? Dodam, że jestem laikiem w kwestii skuterów, poprzedni sezon był moim pierwszym. Z góry dziękuję za pomoc.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kupisz ECU od podobnego rocznika nic nie trzeba konfigurować. proponuję szukać też wiązki kablowej bo po tym co mówisz to żmudne szukanie znikającego problemu.

to prosta instalacja ale trzeba kumac temat.

zakładam ze podmieniles miejscami cewki. swiece i wtryskiwacze ?..skoro ciągle problem z jednym cylindrem.

oczywiscie po tylu latach potrzeba mieć kpl oringow do wtryskow i zmienić na nowe po demontażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, wszystko było sprawdzane jeżeli chodzi o cewki itd, za każdym razem na tym samym garze przerwa. Jeżeli chodzi o wiązkę to na jednym kablu nie było właśnie przejścia, po wymianie kabla przez jakiś czas było dobrze i znowu problem powrócił. Nowa wiązka to koszta dość duże w porównaniu do wartości a używane ciężko znaleźć dlatego myślałem, przejrzeć całą wiązkę i po prostu ją w miarę możliwości usprawnić, jeżeli do wgl możliwe ?  :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wymianę komputera to jeśli już, musisz znaleźć taki moduł jaki masz, tj wersja EU lub USA. Są różnice w numerach katalogowych, są różnice w częstotliwości, więc ma prawo nie współgrać. Nie mam pewności, że nie będzie działać, ale wiem o różnicach to mogą być wątpliwości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro znalazłeś jedną różnicę to albo słabo się przyłożyłeś, albo te same katalogi porównywałeś :D haha

 

Chodzi o częstotliwość nadawania pilota do blokowania i l-mode, USA ma 315mhz a EU 433mhz, do tego jest odpowiedni odbiornik, przy tych różnicach ECU też ma inny numer. Były też różnice w funkcjach, któreś modele nie miały l-mode tylko lock i unlock. Po tym postanowiłem, że poinformuję, bo może być coś nie tak, ale nie musi, bo pewności nie mam.

 

Ale skoro ty mówisz, że wszystko będzie grało to pewnie tak będzie. Powodzenia dla poszukiwacza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję panowie za naświetlenie sytuacji. Rozmawiałem również z użytkownikiem Krzak, również dowiedziałem się kilku rzeczy. Muszę przemyśleć jak to wszystko wykonać, jbc będę się zgłaszał. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...