Skocz do zawartości

Yamaha vxr,vxsktóry rok


SeaDoo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czy GP1800 WaveRunner też co dotyczy ? rok 2016/17

 

bzdury Ci gadają

 

wadliwe rozrządy były tylko w 2014 i 2015 (wszystki silniki 1.8L..doładowane i nie) a od 2016 (produkcja nie modelowy) są juz nowe poprawione rorządy stosowane do dzisiaj

 

czyli, raczej tym się nie martwić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś czas temu interesowałem się, tym jak zastanawiałem sie czy kupić SVHO, czy Rotaxa ACE 1.6, czy maszynę nową czy używaną

 

 

af07049134329081med.jpg

 

w 16 jest przeprojektowany łańcuch ,  szerszy i grubszy , ale to nie tylko sam łańcuch też zębatki walków, prowadnice zostały zmienione  pod ten łańcuch ....w 17 zmodernizowano chłodnicę oleju.... ale co najważniejsze, niektórzy zauważyli, że w 16 nastąpiły pewne zmiany metalurgiczne w częściach, były mniej podatne na zużycie....

 

nawet było trochę spekulacji, że wejście pod wieksza moc i za rok, dwa będzie  300, a nawet 350, 4 lata później jak widać nic takiego nie nastąpiło....

 

ale ha ha, pamietam parę lat temu Rotax, 4 cylindrowy 2.0 czekał juz na prezentacje

 

w 16 warto też zauważyć, że jest też inny wał korbowy, chyba wspólny z HO

 

poza rzeczami silnikowymi w nowszych skuterach Yamaha masz juz RiDE

 

im późniejszy model tym było mniej problemów z pękaniem kadłuba nanoxcel oraz łuszczeniem sie farby

 

znowu niektóre 16/17tki miały niebezpieczny  problem z przeciąganiem, ale to było łatwo usunąć, np. za pomocy nowej mapy.

 

na samopoczucie niskiej awaryjności w dużej mierze wpływał jak to a wyrobach japońskich dość sprawny serwis, nie przeciągali tak spraw jak np. SD, japonczycy wręcz ukrywają wady, przykład jak moja zona pojechała kiedyś autem Hondy do serwisu to w ramach rutynowego serwisu wymienili jej wadliwe sprzęgło klimy, nic o tym nie informując, ani to nie odnotowując, jest to sprytne zaniżanie statystyk awaryjności..... a w zasadzie przeciwdziałaniu tego...  A w SD to nie działa....

jeszcze tak dodam info z serwisu, który obsluguje Yamaha, SD i KAWA, że ostatni rok jest niezaciekawy dla Yamaha, ze mają trochę roboty ............ 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę naściągaleś z katalogów ale często inny nr. kat. to inny dostawca a część ta sama...a jakies podkładki itp. nic nie znaczą

Jeżeli kolega pyta o VXR to jedyną praktyczną zmianę jaką ma to od 2016 nowy rozrząd i kolektor plastikowy

z kolei SC czyli SVHO to już inna bajka

oprucz powyższego jak VXR 2016 SVHO miał poprawiony rozrząd ale wciąż problematyczny oil cooler oraz supercharger wprasowane podwójny dekiel w supercharger który czasami się lubił odseoparować i po wirniku- rozwiązaniem było wkręcenie śrubki w odpowiednim miejscu i po problemie na 100%

w 2017 r już zamontowano niezawodny oil cooler (od starej poczciwej SHO..mniej wydajny ale zawsze działa) i jest wciąż stosowany a wciąż kompresor był wprasowywany wymagający wkręcenia śrubki

od 2018 r jest już bezawaryjny kompresor który ww. śrubki nie wymaga.

Od 2019 wszystko to samo lecz inny nr. supercharger(nr.kat) który ..uwaga kosztuje 1.578 $..a do 2018 kosztuje 4.114$...a do większości pozostałych roczników to koszt 2.740$

jest jeszcze problem zębatki kompresora która jest naprasowana na oś wałka (nie jest jednym elementem) i może spaść ale dotyczy to tylko wersji poddanych modom..w serii nie padnie. Jeżeli chcesz go modzić to należy ten wałek zmienić na wałek lity np. od rivy.

 

2014 i 2015 omijamy...gdyż oprucz ww. czasami farba schodziła płatami z kadłuba po pływaniu w słonej wodzie.

Jakbyś miał pewny do kupienia SVHO 14-15 w którym jeszcze nie strzelił rozrząd to można i trzeba go wymienić profilaktycznie zanim padnie ale to koszt ok 6 tys zł plus robota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tylko do 2018 taki drogi SC ?, dlaczego ?

nie wiem..do tej pory SC od 2014-17 SVHO także były drogie ale jest upgrade w katalogu i ceny spadły ...tylko 2018 pozostał drogi. SC w Yama nie pada...jakby mi padł(mam 2018) zapewne bym zaadoptował od 2019r za 30% ceny. Ciekawostka Np do SHO 2009-2013 SC kosztuje 5.370$..bo zwyczajnie część się nie psuje więc płacimy za nierotowalny stan magazynowy..a im nowszy tym tańszy..air cooler do nowych także tańszy o 500$ niż do modeli 2018 w tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Odkopię trochę temat, bo po jego przeczytaniu się zmartwiłem. Mam VX 99mth, polski salon zakupiony w 2017r, nr. kadłuba …K516, silnika 6EY1001094, olej wymieniany co roku, bez względnie, mam się martwić rozrządem? Wymieniać?

sprawdź w ASO czy posiadasz stary czy nowy rozrząd bo szansa jest 50/50. Oni posiadają nr. silników od których jest już nowy typ rozrządu a do których jeszcze stary. Jeżeli masz nowy śpisz spokojnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...