webserver Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Witam Pierwsze pływanie w tym roku i problem z moją Yamaha po nawrocie jakby zaciągała powietrze do turbiny i nie może się zebrać obroty silnika są na max a ona płynie 20km/h po odjęciu gazu na chwilę wszystko wraca do normy. Tak dzieje się tylko na ostrych zawrotach na prostych jest ok. Co może być przyczyną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Powietrze jest dużo lżejsze od wody. Skuter to maszynka działająca na zasadzie odrzutu wody. Po wejściu na max. obroty przy wysokim napowietrzeniu wody ciężar wyrzucanej masy jest dużo niższy. Stąd efekt ,,ślizgającego się sprzęgła" albo całkowitej utraty ciągu. Popularnie ( jednakowoż błędnie) nazywa się to kawitacją. Następnym terminem, często używanym w nomenklaturze użytkowników jetski, jest ,,pałowanie". Tzn. bezmyślne wciśnięcie gazu na max. i w tym stanie pływanie do upadłego. Aż coś w końcu pie...ie. Na skuterze można wyczyniać niezłe manewry ale wymaga to ciągłego treningu operowania mocą maszyny i gimnastyki operatora. Mózg operatora też w tym czasie ma pracować na najwyższych obrotach ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
webserver Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Wszystko jasne ale to nie jest normalne bo w poprzednich sezonach nie miałem takiego objawu skuter zaraz po nawrocie wychodził pędem z dołka aż wyskakiwał a teraz ledwo wypływa. Czy turbina nie powinna się odpowietrzać jakoś po łyknięciu powietrza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Obejrzyj dobrze turbinę. Luz pomiędzy śrubą a wear ringiem i sam propeler. Do sprzęgieł stałych też by wypadało zajrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
webserver Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Sprawdziłem luz pomiędzy śrubą a wear ringiem jest minimalny może 0.5 - 0.7mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 To już kwalifikuje się do wymiany. Szczelina powinna mieć ok 0,15mm. Było tu obszernie nt szczeliny w tych napędach. 0,7 to już kosmos. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
webserver Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Dzięki wydawało mi się że to mała szczelina w takim razie jutro sprawdzę jeszcze dokładnie szczelinomierzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Sprawdź od razu stan śruby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 to nie sd..luz do 0.6 jest akceptowalny...i dawalby się we znaki zawsze szczególnie przy przyspieszeniu najlepiej jakbyś wyciągnął na stół całą śrubę i przejrzał dokładnie wszystko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
webserver Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Cały problem w tym że on nie ma problemu z przyspieszaniem tylko ewidentnie po zaciągnięciu powietrza nie może zaciągnąć wody. Chyba że może ten luz jest na tyle duży ze śruba nie wytwarza podciśnienia i nie jest w stanie zalać się wodą. Ale z drugiej strony po przepłynięciu kilku metrów powinna sama się zalać a dzieje się tak dopiero po odpuszczeniu gazu. Jutro rozbiorę i zrobię foty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
webserver Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Witam ponownie Rozebrałem wszystko od strony napędu i szczelina okazała się 0.4 - 0.2mm więc jak dla mnie jest ona ok nie może być przyczyną takiego zapowietrzania. Jak rozkręciłem dalej kanał to okazało się że nie ma uszczelki numer 6 ( na rozkładówce na foto ) z i tędy najprawdopodobniej zaciągało powietrze znad płyty osłonowej. Jestem jeszcze przed testem ale na 99% procent to była przyczyna łapania powietrza i braku mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 na 99% to będzie to... tylko jak to możliwe że wcześniej bylo ok? uszczelka została zassana ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
webserver Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Ktoś już tam wcześniej zaglądał i na pewno nie było oryginalnej uszczelki tylko zostały jakieś szczątkowe kawałki mikrogumy więc pewnie sparciała i ją wyssało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
webserver Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Witam Jestem po testach i problem rozwiązany pomogło w 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2018 No to super :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Co tam zamontowałeś? Zamówiłeś oryginał czy jakiś patent?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
webserver Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2018 W pierwszej wersji zrobiłem uszczelkę z mikrogumy samoprzylepnej ale sprawdziła się tylko na kilka godzin pływania. Więc zamówiłem oryginał ale jak się okazało nie ma na magazynie centralnym Yamaha tej uszczelki będzie dostępna za miesiąc lub dwa... za miesiąc to już po pływaniu... Nie zastanawiając się ani chwili odkręciłem co potrzeba i narysowałem uszczelkę w corelu a później wyfrezowałem z gumy 10m na cnc i już założona i będzie lepiej jak oryginał bo ma zrobione ranty wewnętrzne tak że nie ma możliwości jej ściągnąć bez ściągnięcia kanału dolotowego. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Kupiłbym ze dwie takie dorabiane :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
webserver Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Witam Nie ma problemu napisz do mnie na info@plotcomplex.com A to zdjęcie uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
webserver Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Jak tam sprawdziłeś uszczelkę czy jest OK? Ja wczoraj ze wypróbowałem i jest super zbiera się jak kiedykolwiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.