Skocz do zawartości

YAMAHA XLT 1200 2001r - mała prędkość?? 70km/h?


Siny83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak już wspomniałem, pływam czasami szwagra skuterem, a w zasadzie zaczynam przygodę.

Mam do dyspozycji dwa sprzęty:

Yamaha XLT 1200 z 2001r - 155KM

oraz

Yamaha VX 700-K - 70KM

 

Czy są gdzieś jakieś manuale do tych sprzętów? Aby coś samemu wyregulować, sprawdzić, wymienić?

 

Ten VX 700 chodzi dobrze, czasami się mu zdarza że wchodzi na obroty i wyje i chce się zebrać na prędkość, to się zdarzyło kilka razy.

 

a ten XLT 1200 też przy pełnym bucie nie startuje na raz, tylko trzeba ująć gazu i powolniej dodawać wtedy rozpędza super, czasem pomaga mu uniesienie wstecznego i włożenie zpowrotem, poza tym leci ślizgiem 70km/h i ani troche więcej, czy on nie powinien frunąć szybciej?

 

Czy są jakieś instrukcje poprawnej regulacji ich gaźników, czy też jak sprawdzić poprawność działania?

 

Czy wszelkie próby można tylko na wodzie robić? nie ma jakiejś opcji testów na "sucho" zapodając w jakiś sposób chłodzenia np z e zbiornika lub wiadra? ( wybaczcie jeśli to głupie pytanie ale na razie nie wiem o serwisie tych maszyn nic) ale snam 2suwy w miarę, bawiłem się nawet ROTAXem od motolotni albo POLINI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

70 km/h to powiedzmy sobie ze wskazanie prędkościomierza. Sprawdź na gps realną prędkość, jak na 155 powinna oscylować Ok 90-100 km/h

Jeśli startują kiepsko to trzebaby sprawdzić śrubę i jej „obudowę” -te elementy są dość spasowane dla ciśnienia. Jeśli jest coś nie tak, to zaczyna się problemem ze startowaniem od zera. Nawet wodorosty na kracie lub śrubie powodują problem. Instrukcji  poszukaj przez Google pod hasłem manual ( model skutera). 
 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy takie sprzęty

Yamaha XLT 1200 (XA 1200A-Z) z 2001r - 155KM

oraz

Yamaha VX 700-K - 70KM

 

potrzebują jakiegoś specjalnego przygotowania na zimowanie w warunkach suchych ale mroźnych? Szopa/stodoła - takie lokum będzie dla nich, tylko kwesia mrozów, czy tam gdzieś coś może zamarznąć i coś zniszczyć? Czy jakieś resztki wody z układu chłodzenia czy coś? Czy trzeba to wydmuchać? Czy może odpalić bez wody aby wypluło pozostałości?

 

Taka logika mnie opętała i nie wiem czy słusznie.

 

dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Siny83 napisał:

Czy takie sprzęty

Yamaha XLT 1200 (XA 1200A-Z) z 2001r - 155KM

oraz

Yamaha VX 700-K - 70KM

 

potrzebują jakiegoś specjalnego przygotowania na zimowanie w warunkach suchych ale mroźnych

wszystko co pływa, ma silnik potrzebuje jakiegoś przygotowania 

 

najlepiej jakbyś zrobił odpowiedni coroczny maitenance, albo przynajmniej przygotowanie do zimowania , a na wiosnę serwis  

 

jak wejdziesz na stronę https://www.yamahawaverunners.com/boating-resources/#manuals_guides

to może uda Ci się sciągnąć manual i zrób wedle instrukcji producenta 

 

i na przykład dla XLT1200 będziesz miał punt "storage" a tam  wlącz silnik, włącz wodę przepłucz układ, wyłącz wodę, przez 10-15 sekund daj 4000rpm żeby usunąć resztkę wody,  wyłącz silnik, wlej łyżkę oleju do cylindrów, nasmaruj gwinty świecy, wkręć świece bez podłączania kabli i  obróc 3 razy silnikiem żeby rozprowadzić olej, nasmaruj linki, np przepustnicy i inne punkty smarowania (patrz instrukcja), paliwo zrób OFF, itd... na koniec z mego doświadczenia , bardzo ważne dla zimowania jest pozdejmować siedzenia na tydzień, dwa, żeby przesuszyło komorę, ja to robię po każdym pływaniu , zdejmuję siedzenia żeby nic się nie kisiło , przygotuj na zimę akumulator

 

możesz na samym początku (1 czynność) do paliwa dolać stabilizator i pozwolić mu się wymieszać (np. rundka na przyczepie z 1 kilometr) i wtedy uruchomić silnik do przepłukania układu.     

 

poniżej wykaz maitenance dla XLT 1200  

 

   

Yamaserwis.jpg

Edytowane przez Kazik_usa
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,...wkręć świece bez podłączania kabli i  obróć 3 razy silnikiem żeby rozprowadzić olej..."- przy obracaniu wykręcone świece w fajkach a gwinty świec do masy( moduł zapłonowy będzie bezpieczniejszy).

Do ,,przytkania" cylindrów wystarczą inne świece lekko wkręcone jako ,,korki".

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 4.10.2022 o 04:29, Kazik_usa napisał:

 

i na przykład dla XLT1200 będziesz miał punt "storage" a tam  wlącz silnik, włącz wodę przepłucz układ, wyłącz wodę, przez 10-15 sekund daj 4000rpm żeby usunąć resztkę wody, 

 

 

poniżej wykaz maitenance dla XLT 1200  

 

   

 

 

kurcze nie umiem tego punktu znaleźć  z tymi czynnościami do opróżniania układu chłodzenia i z tym smarowaniem tłoków w instrukcji.

 

Pomożesz? na jakiej to stronie albo tytuł tej czynności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...