Kuglarz Opublikowano 13 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 Chciałbym podzielić się dzisiejszym doświadczeniem. Yamaha 80, czterosuw gaźnikowy, przypłynął ze Stanów, kupiony jako uszkodzony. Nierówna praca na wolnych obrotach, gubi zapłony, przy przejściu na wyższe obroty bardzo duże wibracje. Drugi cylinder 6,5 atm, pozostałe 12 – 12,5. Silnik miał uszkodzoną pompę wodną, nie było chłodzenia – ta wada mogła spowodować awarię silnika. Sprawdziłem luzy zaworowe - jak w nowym silniku. Gładź cylindra 2 bez zastrzeżeń (kamera endoskopowa), ciemniejsze niż w pozostałych cylindrach denko tłoka (okopcone), czarna świeca. Jaka przyczyna awarii ? Mógł się zapiec pierścień w tłoku – to najbardziej prawdopodobna teza. Spuściłem olej, silnik ustawiłem poziomo, tłok cylindra 2 opuściłem mniej więcej do połowy. Przez otwór świecy zalałem naftę. Kołem zamachowym wykonywałem ruchy +- 30 stopni tak aby tłok „zassał” po ściankach cylindra naftę. Po kilkunastu ruchach opuściłem tłok na sam dół i zlałem go do pełna. Po 24 godzinach pusto, wszystko ściekło do miski olejowej. Postanowiłem zastosować dodatkowe „lekarstwo” - Xado Verylube Anticarbon – do zapieczonych pierścieni. Nie posłuchałem instrukcji, która mówi, że „spray” wystarcza na 20 cylindrów. U mnie wystarczył na jeden – wypsikałem na wszelki wypadek wszystko. Również na wszelki wypadek, zamiast odczekać 15 minut, poczekałem godzinę. Pozostałości wyssałem strzykawką ( brązowe błoto ). Spuściłem „syf” z miski olejowej i zalałem nowym olejem. Przedmuchałem cylinder, wkręciłem świece i uruchomiłem silnik – tym razem zastosowałem się do instrukcji, nich się reszta wypali. Od razu zauważyłem, że silnik funkcjonuje równiej i nie gubi zapłonów. Silnik ostygł, próba ciśnieniowa 2 cylindra: 12,1 atm. Niewielkie korekty przepustnic - synchronizacja gaźników wakuometrami. Silnik funkcjonuje jak szwajcarski zegarek. Pozdrawiam Państwa … i jakby coś, służę pomocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 a jak kupiłes silnik z USA? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 Za dolary? :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.