Skocz do zawartości

kupno łodzi szukam pomocy


zep
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Jestem nowy i tu i na wodzie jako motorowodniak. W sobotę chcę zwodować i pewnie nabyć swoją pierwszą łódkę.

cranchi jeans day z volvo penta 145. Poszukuję kogoś kto ewentualnie pomógłby mi w oględzinach i doradził czy to jest dobry wybór. Wodujemy w sobotę między 9.00 a 10.00 w Wierzbicy. Może jest ktoś, kto miałby ochotę popływać 2-3 godzinki za free.

Zapraszam serdecznie. Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

...uwielbiam pasterzy. kocham cwaniaków i mundrali. a jeszcze bardziej tych co od samego startu mają 300 koni, znają akweny i jeszcze potrafią drwić z nie znanych sobie jeszcze ludzi. Nic nie mam do tych, którzy wpychają się nie tam gdzie ich miejsce bo też nie znam ale o gęsiach nie będę rozmawiał bo i nie jestem chłopem i pić z nikim nie będę. Temat tyczy się określonego silnika i chętnie zamienię słowo z kimś kompetentnym i skorym do pomocy a prostackie tekściory może przy ognisku jak się może spotkamy, w co serdecznie wątpię. Pozdrawiam dzikie białostockie tereny.

a! i proszę nie odpisywać. Tyle tych pyskówek mamy dookoła, tu chyba nie trzeba.

Kolego Zibi, śruba jest 15 1/2 x 15 L . Nie jestem pewien bo dane mam z dokumentów przejętych po poprzednim właścicielu.

Wierzę jednak, że znajdzie się osoba, która podpowie albo nawet spotka się ze mną by na miejscu zobaczyć w czym rzecz.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje poczytać wątek o doborze śruby,  może nieco rozjaśni.  Ewidentnie jest coś nie tak. Przy takich obrotach powinna pływać w ślizgu nawet jeśli ma skok 15". Sprawdź czy możesz pokręcic sruba na biegu przy wyłączonym silniku. Bylo juz kilka takich przypadków.

 

I więcej pokory, zadaj pytanie precyzyjnie, wtedy dostaniesz odpowiedz. Inaczej będą złośliwości a wrozbita Maciej nie udziela się na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek czytałem. Oczywiście mogę siąść i tyle przestudiować tabel, że będzie mi się wydawało, że wszystko już wiem i nie będę potrzebował nikogo. Na marginesie pytałem o to czy ktoś ma czas popływać ze mną przy kupnie. Teraz szukam kogoś kto pomoże mi dobrać śrubę. Lub znaleźć inną przyczynę miernej prędkości. Silnik jest jednak w takim stanie, że prawie wykluczam jakiś jego feler. Łódź wchodzi w ślizg lecz prędkość jest zbyt mała a obroty zbyt duże. Tyle. Wolę tu poznać fajnego człowieka z okolicy lub znawcę tegoż układu napędowego a to załatwi sprawę. Lub zwyczajnie ktoś ma śruby do tego napędu.

Pozdrawiam wszystkich .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie sa zalecane obroty WOT dla tego silnika ?

Może uprzedni własciciel pływał w dużo osób.

Tak też powinienneś testowac - w tyle osób w ile zazwyczaj pływasz.

 

Jak pisałem wczesniej - mnieszy skok sruby - szybciej i łatwiej wchodzi w ślizg

Większy skok - może być szybciej (matematyka) ale może być gorsz wejsciw w ślizg

 

Dobierasz tak aby przy nominalnym obciązeniu (przykładowo moja rodzina to 2+3 i tak testowalem) obroty były gdzieś po środku zakresu MAX podanego przez producenta.

 

Przykładowo jak producent zaleca 5500 - 6000 to mógłbyś zjechać o te 450 w dół dobierajac śrubę nie 15 a 18

Przyjmuje się, że zwiększenie o 1cal to zmniejsza obroty o 150 RPM

 

Tylko wzór na predkosc to OBROTY*SKOK_SRUBY/Przekladnia (w dużym uproszczeniu, jeszcze jest przejscie na inne jedn)

Jak skok wzrosnie a obroty spadną to rezultat nie zawsze jest taki jak oczekiwalismy

Przykładowo wzrost skoku z 15 na 18 to będzie wzrost o 20%

Obroty spadną o 450 czyli jakies 10% w zaokrągleniu. Czyli teoretycznie jesteś do przodu ale nie 20% a 10% wieksza szybkość będzie.

 

Ale zbyt duży skok do danej łodzi może spowodować kłopoty z wejsciem w ślizg ...

 

Jak wyciągasz ją z wody to ja bym ją jeszcze zważył. Bo może jest jakaś przyczyna, ze tam była sruba 15. Masa udki lub coś innego

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Jedyne co znalazłem na necie to "Your engine is rated for a maximum flywheel output of 138 HP at 5500 RPM. However, the recommended WOT speed is 4500-5100 RPM." Nie  bardzo rozumiem jak mogłeś dokrecać az do 60000 - to w sumie niebezpieczne dla silnka nawet. Chcąc zjechać na 5000 obrotów TEORETYCZNIE mógłbyś założyć nawet 21" skok.

Nie wiem, możesz próbować coś pomiędzy 19 a 21.

 

http://www.marineengine.com/boat-forum/showthread.php?293900-Horsepower-for-a-145A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego Ogorek. Na początek dzięki za zainteresowanie i z góry przepraszam jeżeli będę tłumaczył coś niezrozumiale. Jestem od dziesięciu dni motorowodniakiem co pewnie ma znaczenie w dyskusji.

Łódź jest sześcioosobowa, podobno waży ok. 1000kg. Niestety prędkościomierz nie działa więc wolę nie mówić o dokładnej prędkości. Na mój nos maksymalna to 15-20km/h. Profil dna łodzi "V". Obroty maksymalne według producenta 5000obr/min (prędkość podróżna powinna wynosić 4500-4700obr/min). Łódka jednak bez jakichkolwiek problemów wykręca 6000obr/min.  Pływaliśmy w czwórkę, pełen bak i zbiornik wody i łódka nie ma problemu z osiągnięciem 6000obr. Był u mnie znany szkutnik i sprzedawca mówił to samo, że śruba jest do uciągu o bardzo małym nachyleniu łopat. Z dokumentacji jaką dostałem wynika, że właściwy posiadacz (Szwajcar), miał inną śrubę i wiele myślał o drogich śrubach. Do sprzedaży założył oryginalną z jaką pewnie była sprzedawana ta łódka 30lat temu. Jednym słowem myślę, że mam do czynienia z nadmiarem mocy i można śrubę zmienić na korzyść prędkości. Na moje ucho, mamy jakiś 1000obr. do wykorzystania. Czyli 6'' skoku spokojnie więcej. Co ty na to?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale zbyt duży skok do danej łodzi może spowodować kłopoty z wejsciem w ślizg ...

 

.....

 

Nie wiem, możesz próbować coś pomiędzy 19 a 21.

 

 

Koledzy praktycy poparli moje teoretyzowanie. Też bym zaczął od 19.

 

Tylko panowie poprawcie teoretyka ..

Jak spadną mu o 1000 obr czyli jakieś 17% a skok zwiekszy sie o 27% to co prędkosc rapotem wzrośnie o 10% ??

 

Generalnie ta śruba była za mała ale i tak powinien na niej gnac ze 40 km/h chyba ???

Tak ze wzoru wynika dla obrotów 6000, sruby 15 i przełożenie 2,5 (nie wiem jakie ma ten silnik) i uslizgu powyzej 15%

A GPS masz w telefonie i mozesz sobie zobaczyć prędkosć.

 

Dlatego sugerowałem zważenie.

Może pompa zęzowa nie działa i woda jest pod pokładem lub pianka (jeżeli takowa jest) nasiakła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcin.j sorry za OT ale nie jest tak, ze jak dałeś śruby o większym skoku to i równiez o większej średnicy ?

 

Ja używam 2 stalowe o skoku 19"

 

Jedna na śródlądzie

Jedna na morze

 

I między nimi mam 400 obrotów róznicy a skok ten sam. Tylko ta druga ma średnicę prawie o cal mniejszą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze. Zapomnialem o GPS do sprawdzenia prędkości. Zrobię to na pewno. Zęzowa działa wyśmienicie. Łódź jest sucha. Obrotomierz nie przełamuje tu akurat moje ucho 100% się sprawdza. Waga łodzi to 1200kg. Tyle wyczytałem ze strony producenta. Jak mi się uda to sprawdzę jutro prędkość.  Dziś miałem niestety pracowity dzień i nie mogłem dotrzymać towarzystwa. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...