Skocz do zawartości

Kadłub Rybitwa, opinie może doświadczenia?


manta2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za linka... tyle że to Romana ;) Niestety kadłub o pojedynczym redanie, a więc całkowicie różne własności nautyczne. Patrząc od rufy, Rybitwa ma trzy redany,  centralny duży i boczne mniejsze.  Pomiędzy redanami w czasie ślizgu tworzą się tunele powietrzne wytwarzając siłę nośną która niweluje zapotrzebowanie na moc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w temacie tej konstrukcji, gdzieś tam jest zamieszanie w nazwie konstrukcji czy nazwie łodzi z stąd moja nietrafna podpowiedz! Zapewne ktoś znajdzie się z odpowiedzią na Twoje pytania! Spróbuj tu jeszcze jest coś o Rybitwie

http://forum-motorowodne.pl/lodzie-i-jachty-motorowe/kupno-lodzi-niski-budzet/

Pozdrawiam Leszek  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. Niestety kadłub o pojedynczym redanie, a więc całkowicie różne własności nautyczne. Patrząc od rufy, Rybitwa ma trzy redany,  centralny duży i boczne mniejsze.  Pomiędzy redanami w czasie ślizgu tworzą się tunele powietrzne wytwarzając siłę nośną która niweluje zapotrzebowanie na moc.

Tylko żeby zobaczyć redany trzeba na dno spojrzeć z profilu.

A jak to działa jest mniej więcej tutaj opisane:

http://www.reneboulard.qc.ca/fr.flotteurs.aspx

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak powstają nieporozumienia, chyba?

@manta2 zdaje się jako pojęcie "redany" rozumie wzdłużne hydrofile występujące z łodziach motorowych.

Często te zewnętrzne hydrofile przy burcie posiadają ujemny kąt, co nie oznacza że tworzą się tunele aerodynamiczne.

Natomiast @Mikijet wskazał stronę opisującą poprzeczne stepy/redany (tzw. stepped hull) które mają

inne zupełnie zadanie. Te stepy, dobrze zaprojektowane, powodują zmniejszenie powierzchni zamoczonej łodzi w ślizgu.

Co to daje? Ano to daje, że jest mniejszy opór kadłuba w wodzie, wstępnie dziób łodzi jest już wytrymowany do góry poprzez właśnie te stepy

i nie trzeba tracić mocy silnika na trymowanie łodzi, większa składowa uciągu silnika "pcha" łódkę do przodu, zyskujemy, na szybkości, to tak w skrócie :)

Natomiast typowy tunel powietrzny jest wytwarzany przez katamarany, gdzie cały kadłub jest unoszony do góry! 8)

 

Kolega @manta2 nie wie, że zapier....jąc rybitwą z zawrotną szybkością 50 no może 60 km/godz może

co najwyżej zamieszać wodę w akwarium. Żadnego tunelu z siłą nośną nie uzyska ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak, a może nie... Dlaczego? Ostródzka rybitwa waży około 500 kg w stanie suchym, moja 160... Dlaczego? Bo jest samoróbką maksymalnie odchudzoną, także nie posiada kabiny ani podłogi. Na wichrze 30 konnym pływałem ponad 70 km/h pomiar Gps i auto jadące równolegle, a także pomiar przebytego odcinka. Przy ujemnym ustawieniu kolumny można było wynieść kadłub nad lustro wody, stąd też obserwacje tuneli powietrznych powodowanych przez redany wzdłużne, obecnie nazywane hydrofilami, jak to ktoś słusznie zauważył, nie chodziło mi stopnie poprzeczne :)  Na Jonshonie 50 było więcej km, ale śruba była typowo lekka, więc następowało przekroczenie granicy Wot.  Jak w sportach samochodowych, tak i wodnych, liczy się wskaźnik kg/KM, jak do tej pory wyszło mi 8 kg/Km. Z racji że pływanie tego rodzaju kadłubem, odpowiada mi, chciałem zacząć dyskusję czy są lepsze kadłuby, które mają podobne cechy nautyczne jak rybitwa. Co wyszło? Dyskusje na temat ... akwarium.  Mam prośbę, jeśli ktoś chce coś sensownego dopisać z miłą chęcią przeczytam :) Jeśli mają to być górnolotne osądy właścicieli pancerników... to udzielajcie się w innych tematach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manta2, wiesz co Ci powiem ???

Jak wyżej, kto pływał, kto pływa i jakie doświadczenia?

Dzięki za linka... tyle że to Romana ;) Niestety kadłub o pojedynczym redanie, a więc całkowicie różne własności nautyczne. Patrząc od rufy, Rybitwa ma trzy redany,  centralny duży i boczne mniejsze.  Pomiędzy redanami w czasie ślizgu tworzą się tunele powietrzne wytwarzając siłę nośną która niweluje zapotrzebowanie na moc.

Od początku nie wiadomo o co Ci chodzi >:D

Teraz dopiero napisałeś, że bawi Ciebie szybkość i masz cóś letkiego, więc po co pytasz o rybitwę i sam gmatwasz temat :)

Mój wnuk na zrobionej ze sklejki łódce i silniku 10KM też pływał ponad 70km/h więc o co chodzi ???

Nasza lekka łódka ma wg. Twoich wyliczeń ma wskaźnik 4kg/KM.

Więc kto pływa pancernikami ???  :D :D :D

To o czym Ci napisałem to nie są górnolotne osądy, tylko rzeczowa wiedza wykorzystywana przez najlepszych

przy produkcji szybkich łodzi.

Jakoś nie słyszałem, żeby @manta2 zaliczał się do tego grona >:(

Więc nie strosz piórek i nie obrażaj się, bo to Ty ze swoim pancernikiem powinieneś udzielać się w innych tematach  8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo musze tutaj też się włączyć.

 

Hydrofil czy też redan nie tworzy poduszki powietrznej i siły nośnej.

Nie ma kształtu skrzydła. Siła nośna powstaje kiedy powietrze na górze skrzydła omija skrzydło z większą prędkością a co za tym idzie z mniejszym ciśnieniem niż poniżej skrzydła. Wtedy robi sie podciśnienie na górze skrzydła co nazywamy siłą nośną

To tak w więlkim skrócie

 

Hydrofil / Redan conajwyżej może stworzyć "płetwę" ( nie wiem jak inaczej to nazwać ) która rzeczywiście przy odpowiedniej prędkości wypchnie łódź nad wodę ale dzięki sile HYDRODYNAMICZNEJ a nie poduszcze powietrznej

 

Stosunek masy do mocy ma bardziej znaczenie przy przyspieszeniu niż prędkości maksymalnej

V Max osiąga się dobrą hydro i aero dynamiką, śrubą, ustawieniem silnika itd.

Oczywiście mała masa pozwoli na podniesienie łodzi nad wodę i zmniejszenie oporu

Ale dzieje sie to przy pozytywnym trymie a nie negatywnym jak powiedziałeś powyżej

 

Co to znaczy lekka śruba? Masz na myśli mały skok?

 

Jeśli rzeczywiście osiąnąłeś na tej jednostce z takim silnikiem taką prędkośc chętnie posłucham dalszych szczegółów. Pochwal sie zdjęciami itd.

 

PZDR

Mike

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...