vmen1 Opublikowano 3 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 Czy ktoś z Was korzysta z łodzi z dwoma silnikami stacjonarnymi? Jak wyglądają koszty eksploatacyjne? Spalanie i serwis napędów x 2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 3 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 Wszystko razy dwa kolego nie widzę inaczej :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 3 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 Chyba że się będzie pływać na jednym a drugi jako pomocniczy w razie awarii ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 3 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 I zawsze fajniej mieć 500 koni pod "maską" jak 250 C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Wszystko razy dwa kolego nie widzę inaczej :( To nie jest tak prosto. Jasne, że używając dwóch motorów jednocześnie przy pływaniu ,,deathly slow" zużycie paliwa będzie dwukrotnie większe ale dalej już jest inaczej. Koszty przeglądu x2 to też jest jasne. Teraz o plusach: 1.mniejsze zanurzenie 2.duuużo lepsza manewrowość 3.dużo szybsze śruby a więc zużycie paliwa dużo niższe przy prędkości marszowej ( na jeden silnik) 4.wyższa prędkość maksymalna 5. silnik pomocniczy jest zbędny/nie wymagany w żegludze po wodach morskich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Fakt, o manewrowości nie pomyślałem, z drugiej strony płynąc na jednym silniku ustawionym poza osią łodzi z pewnością zmieni (zwiększy) się układ sił działających na płetwę sterową i trudniej utrzymać kurs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Zależy o jakiej łodzi rozmawiamy. W większości przypadków łodzie rekreacyjne(sportowo-turystyczne) nie posiadają płetwy sterowej bo to zetki albo strugi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Wszystko razy dwa kolego nie widzę inaczej :( To nie jest tak prosto. Jasne, że używając dwóch motorów jednocześnie przy pływaniu ,,deathly slow" zużycie paliwa będzie dwukrotnie większe ale dalej już jest inaczej. Koszty przeglądu x2 to też jest jasne. Teraz o plusach: 1.mniejsze zanurzenie 2.duuużo lepsza manewrowość 3.dużo szybsze śruby a więc zużycie paliwa dużo niższe przy prędkości marszowej ( na jeden silnik) 4.wyższa prędkość maksymalna 5. silnik pomocniczy jest zbędny/nie wymagany w żegludze po wodach morskich Wszystko sie zgadza,tylko to mniejsze zanurzenie,przecież większa waga na rufie, nie kumam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Trudno, to już nie moja wina ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Trudno, to już nie moja wina ;) Moze po prostu napisz dlaczego uważasz ze jest mniejsze zanurzenie przy dwóch motorach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 @skipper napędy siedzą wyżej ze względu na V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 @skipper napędy siedzą wyżej ze względu na V Zgadza się, ale są w tym samym miejscu i ważą średnio 500kg sztuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Fakt, o manewrowości nie pomyślałem, z drugiej strony płynąc na jednym silniku ustawionym poza osią łodzi z pewnością zmieni (zwiększy) się układ sił działających na płetwę sterową i trudniej utrzymać kurs. Ale po to masz dwa (np po 250) aby nie miec jednego 500 KM I pływasz zawsze na dwóch. Płyniecie na jednym to rozumiem tylko w przypadku awarii drugiego Co do zanurzenia to czy zależy to od tego czy te silniki są obok siebie czy zestakowane jeden za drugim ? I z ciekawosci czy 1x500 nie będzie ważył mniej niż 2x250 ? W totalu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 @skipper napędy siedzą wyżej ze względu na V Nie zmienia to faktu że zanurzenie jest wieksze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 nie zmienia to faktu ze taka łódź jest przystosowana do 2-ch silników - czytaj ma odpowiednio dobraną wyporność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Rozumie że nie piszemy o łodkach sportowych,tylko dużych Cruiserach. Faktem jest że np.Bayliner 285 ma silnik min 6.2 lub 8.2L, natomiast w przypadku dwóch może mieć dwa 4.3L,waga i tak zawsze bedzie większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 To logiczne ale żeby odrazu mniejsze zanurzenie od 1 silnika:/ niech i tak będzie ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waho Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Panowie ta dyskusja wydaje mi się trochę jałowa, to tak jak rantka w ciemno, będzie kobieta, ale niewiadomo czy młoda czy stara no i czy lubi ten sport. Z tekstów kolegi @vmen1 można przypuszczać, że chodzi o jakaś wiekową łódkę, dobrze by było gdyby usunął rąbka tajemnicy i napisał, o jaka łódkę chodzi, a najlepiej wrzucił jakieś zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Nic wiekowego, to Hiszpańska Lema duna 290, występuje w wersji jednosilnikowej lub dwu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Znalazłem foto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 To jak Lema to może nasz zaprzyjaźniony dealer Bestboats by sie wypowiedział i byłoby po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Kolega Bestboats to chyba nie żyje :P w każdym bądź razie segment łodzi Lema dawno umarł na fb :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Jedne targi za nami, drugie przed nami a Lemy w Polsce już nie widać >:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 A tu filmik jak to idzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Rozumie że nie piszemy o łodkach sportowych,tylko dużych Cruiserach. Faktem jest że np.Bayliner 285 ma silnik min 6.2 lub 8.2L, natomiast w przypadku dwóch może mieć dwa 4.3L,waga i tak zawsze bedzie większa. Ale może też mieć zamiast jednego 5,7 dwa 7,4 i ten z dwoma przepłynie po płytszej wodzie niż ten z jednym. Przy wyporności takiej balii 500 kilo w te czy we w te wszystko jedno. Na linii wodnej może przybędzie centymetr albo dwa zanurzenia. Zetki są podniesine dużo więcej. Im głębsze V tym więcej. Mowimy cały czas o zanurzeniu eksploatacyjnym a nie maksymalnym kadłuba z podniesionymi zetkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.