Skocz do zawartości

Łódź z dwoma silnikami stacjonarnymi.


vmen1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko razy dwa kolego nie widzę  inaczej  :(

 

To nie jest tak prosto. Jasne, że używając dwóch motorów jednocześnie przy pływaniu ,,deathly slow" zużycie paliwa będzie dwukrotnie większe ale dalej już jest inaczej. Koszty przeglądu x2 to też jest jasne.

Teraz o plusach:

1.mniejsze zanurzenie

2.duuużo lepsza manewrowość

3.dużo szybsze śruby a więc zużycie paliwa dużo niższe przy prędkości marszowej ( na jeden silnik)

4.wyższa prędkość maksymalna

5. silnik pomocniczy jest zbędny/nie wymagany w żegludze po wodach morskich

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko razy dwa kolego nie widzę  inaczej  :(

 

To nie jest tak prosto. Jasne, że używając dwóch motorów jednocześnie przy pływaniu ,,deathly slow" zużycie paliwa będzie dwukrotnie większe ale dalej już jest inaczej. Koszty przeglądu x2 to też jest jasne.

Teraz o plusach:

1.mniejsze zanurzenie

2.duuużo lepsza manewrowość

3.dużo szybsze śruby a więc zużycie paliwa dużo niższe przy prędkości marszowej ( na jeden silnik)

4.wyższa prędkość maksymalna

5. silnik pomocniczy jest zbędny/nie wymagany w żegludze po wodach morskich

Wszystko sie zgadza,tylko to mniejsze zanurzenie,przecież większa waga na rufie, nie kumam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, o manewrowości nie pomyślałem, z drugiej strony płynąc na jednym silniku ustawionym poza osią łodzi z pewnością zmieni (zwiększy) się układ sił działających na płetwę sterową i trudniej utrzymać kurs.

 

Ale po to masz dwa (np po 250) aby nie miec jednego 500 KM

 

I pływasz zawsze na dwóch.

Płyniecie na jednym to rozumiem tylko w przypadku awarii drugiego

 

Co do zanurzenia to czy zależy to od tego czy te silniki są obok siebie czy zestakowane jeden za drugim ?

I z ciekawosci czy 1x500 nie będzie ważył mniej niż 2x250 ? W totalu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ta dyskusja wydaje mi się trochę jałowa, to tak jak rantka w ciemno,

będzie kobieta, ale niewiadomo czy młoda czy stara no i czy lubi ten sport.

 

Z tekstów kolegi @vmen1 można przypuszczać, że chodzi o jakaś wiekową łódkę,

dobrze by było gdyby usunął rąbka tajemnicy i napisał, o jaka łódkę chodzi,

a najlepiej wrzucił jakieś zdjęcia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumie że nie piszemy o łodkach sportowych,tylko dużych Cruiserach.

Faktem jest że np.Bayliner 285 ma silnik min 6.2 lub 8.2L, natomiast w przypadku dwóch może mieć dwa 4.3L,waga i tak zawsze bedzie większa.

Ale może też mieć zamiast jednego 5,7 dwa 7,4 i ten z dwoma przepłynie po płytszej wodzie niż ten z jednym.

Przy wyporności takiej balii 500 kilo w te czy we w te wszystko jedno. Na linii wodnej może przybędzie centymetr albo dwa zanurzenia. Zetki są podniesine dużo więcej. Im głębsze V tym więcej.

Mowimy cały czas o zanurzeniu eksploatacyjnym a nie maksymalnym kadłuba z podniesionymi zetkami.

TwinEngines.jpg.267fc14a650d75e2738ed77a1dd30443.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...