Skocz do zawartości

Pomoc Crownline


hmer1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich..

 

mam nadzieję, że w dobrym miejscu proszę o pomoc (to mój pierwszy temat na forum, drugi post zaraz po przywitaniu:)

 

Posiadam łódź Crownline 275 ccr silnik Volvo Penta 8.1l. Problem polega na manewrach portowych, silnik nie posiada wolnych obrotów, lekkie dotknięcie manetki zrywa czapkę z głowy. w czasie gdy śruba się nie kręci sterowania praktycznie nie ma, dobijanie do pomostu na silniku jest niemożliwe z racji prędkości. Korekta czy zmiana kierunku płynięcia wprowadza wiele zamętu i problemów w porcie (zwłaszcza w dużych).

 

I teraz właśnie moje pytanie, czy to normalne w tych łodziach?? czy one tak maja czy może coś u mnie jest nie tak?? czy można coś zamontować, żeby to poprawić??

 

podkreślę, że szukałem w "internetach" oraz łódź przed każdym sezonem jest serwisowana przez człowieka z Volvo Penty ale on mówi, że on nie wie, nie ma pojęcia czy to normalne czy nie..

 

 

bardzo proszę o pomoc ponieważ wybieram się do chorwacji a zeszłoroczna wizyta w tamtych zatłoczonych portach wspomnień najlepszych mi nie daje.

 

pozdrawiam

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no waśnie obroty ciężko ustalić bo wskazówka ciągle pokazuje "0".. jak naprawie dam znac.. ale obroty są wyregulowane OK ponieważ dźwięk silnika jest taki jak na filmie.

Po popchnięciu manetki do przodu jest ok 10 cm luzu i nagle "łapie". może linka jest źle wyregulowana?? i dlatego facet z volvo mówił, że wszystko jest OK???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego jakie masz sterowanie przepustnicą?

Cyfrowe : http://www.boats.net/parts/search/Merc/Mercruiser/1998/4S4202SUU/SHIFT%20BRACKET%2C%20DIGITAL%20THROTTLE%20AND%20SHIFT/parts.html

 

czy mechaniczne :  http://www.boats.net/parts/search/Merc/Mercruiser/1998/4S4202SUU/THROTTLE%20BODY%2C%20MECHANICAL%20THROTTLE-SHIFT/parts.html

 

Dalej trzeba sprawdzić czy po odłączeniu cegła gazu i wrzuceniu biegu wolne obroty są utrzymane na prawidłowym poziomie?

Może cięgło gazu jest za mocno podciągnięte?

 

Przy manewrach portowych używa się tylko rewersora czyli przełącza się biegi bez dodawania gazu. Dodanie gazu tylko w sytuacjach tego wymagających!!!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...