hawajczyk1 Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 witam! tak jak w temacie mam problem z motowówką którą niedawno kupiłem a mianowicie po około godzinie pływania cofnął mi sie wał wraz z łożyskami do komory silnika i zaczeła woda lecieć, jest to przerobiona motorówka romana koleś łądnie ją zrobił na otwartopokładową ale nie znał sie na napędzie tak jak i ja, silnik to fso 1500 60kw a i przy obrotoch 4000-4200 cała łódź nabierała takich drgań i na wyższe obroty już nie wchodziła...;( może ktoś sie na tym zna bo ja niestety nie jest to moja pierwsza motorówka i dlatego szukam pomocy!!! :((( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 Romana to dosyć lekka konstrukcja jak na takiego kloca ( Silnik) . Może więc dostawać wibracji. Sprawdził bym jednak poduszki pod silnikiem oraz "osiowość " wał silnik. Łożyska powinny mieć zabezpieczenia w obudowie i na wale wtedy nic nie może się wysunąć. W kwestii obrotów to dopóki nie powiesz nic więcej o pędniku strugowodnym nikt Ci nic nie powie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hawajczyk1 Opublikowano 7 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 http://iv.pl/images/63108031063558257723.jpg http://iv.pl/images/99704881523067364704.jpg http://iv.pl/images/55075348821478583558.jpg http://iv.pl/images/86797678686862567941.jpg tu jest kilka fotek tego napędu jak to jest zrobione... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hawajczyk1 Opublikowano 7 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 czy ja wiem czy ona taka lekka jest z pełnym zbiornikiem paliwa waży ok 700 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Poczytaj tu może coś znajdziesz. http://www.motorowodny.pl/forum/viewtopic.php?t=2004 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hawajczyk1 Opublikowano 7 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 czytałem już całść :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hawajczyk1 Opublikowano 7 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 i moja wchodziła w ślizg do prędkości tak 50-60 km/h nie wiem dokładnie bo nie mam w niej prędkościomierza....jeszcze!:) chodzi mi poprostu o to jak to porządnie naprawić żeby sie to więcej nie wydarzyło...?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hawajczyk1 Opublikowano 7 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 http://iv.pl/images/60503200034090396881.jpg śruba to 200 mm i skok jej to 45 mm http://iv.pl/images/90424557951144395124.jpgprostownica pięcioramienna wylot turbiny ma 160 mm końcówka ma 180mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Czy ten napęd to oryginał do tego silnika? Mój Jesion kiedyś chodził na fiatowskim motorze ze strugą .Jeśli to ten zestaw to wiem że sprawność tej strugi była fabrycznie bardzo niska. Nie miałem wtedy obrotomierza ale tak może być że więcej na tym nie wykręcisz. Zresztą zależy to od masy łodzi. A po zdjęciach widzę że trochę jej dodano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Tobie wysunął się cały wał z laminatu , tak? dobrze widzę na zdjęciu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hawajczyk1 Opublikowano 7 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 dobrze widzisz kolego;) niestety nie wiem czy to taki komplet o jakim mówisz, pierwszy raz mam styczność z takim napędem( mówię ogólnie ze strugą kiedykolwiek) ale zdecydowałem sie na niego ponieważ mam zamiar pływać głównie po wiśle a wiadomo jaka jest nasza wisła, długa i szeroka ale niestety płytka:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasze_k702 Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 witaj po pierwsze przy takich konstrukcjach trzeba eliminowac jak najbardziej drgania . moga minimalne wystepowac przy nizszych obrotach lecz przy wyzszych musza sie uspokajac w przeciwnym wypadku to sie wszystko rozleci!!!! z napedem walem jest ten problem ze stosujac sprzegla drgan ciezko wyeliminowac wibracje tym bardziej ze to co ty masz zrobione jest zle zrobione bo sprzeglo gumowe drgan powinno byc przy silniku a nie przy napedzie walu to pierwszy blad ktory powoduje wibracje juz lepiej gosc by zrobil jaby to bylo bez sprzegla na sztywno druga sprawa przy zespole konca walu a poczatku walu strugi czy innego napedu powinna byc podpora walu by wszelkie wibracje brala na siebie a nie laminat to powinno byc zespolone i sztywne od strony strugi i slizgowe od strony silnika fiatowskie silniki to prehistoria i totalne nieporozumienie zwlaszcza powyzej 4k obrotow wiec moja rada kup sobie za pare groszy 1.6 silnik golfa gaznikowy pasowac bedzie jak ulal i zrob przeniesienie napedu jak napisalem a twoja przyjemnosc plywania znacznie sie poprawi pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hawajczyk1 Opublikowano 7 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 tak się dobrze składa że mam takowy silnik ale 1.8:) dzięki za rady:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Ten twój fiat ma w misce olejowej spiralę która chłodzi wodą olej ,dobrze przedmuchaj układ chłodzenia na zimę bo jak Ci tam woda zamarznie to będzie lipa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hawajczyk1 Opublikowano 8 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2011 tyle to wiem;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Witam ta łódz to nie Romana tylko Teresa ze stoczni Chojnice znam się na napędach strugowodnych i je naprawiam. mogę pomóc. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hawajczyk1 Opublikowano 13 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 bardzo możliwe że to taki typ tej łodzi, ja się jeszcze nie znam dopiero w tym roku zaczołem się tym interesować choć od dziecka mieszkam nad wisłą:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Mniejsza o nazwę łodzi ważne jest to aby łódz miała sprawny napęd jest to bardzo istotna sprawa w przypadku strugi bo w tedy jest gwarantowane 100% satysfakcji :) , nawet jeżeli motorówka posiada silnik FSO 1500 , a prędkość 50-60Km/h to w przypadku tego silnika bardzo dobry wynik. Ale nie ukrywam że naprawa i modernizacja tej turbiny jest konieczna, z tego co widzę na fotkach śruba i prostownica są ok, na tym można sporo za oszczędzić niezbędna jest wymiana połączenia turbiny z silnikiem oraz łożysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 ważne jest to aby łódz miała sprawny napęd. Ale nie ukrywam że naprawa i modernizacja tej turbiny jest konieczna, z tego co widzę na fotkach śruba i prostownica są ok, na tym można sporo za oszczędzić niezbędna jest wymiana połączenia turbiny z silnikiem oraz łożysk. Jeśli mogę słóweczko. Proponuję najpierw policzyć ile taka naprawa będzie kosztowała? W całości oczywiście. Czyli klamoty i robocizna kogoś, kto przynajmniej teoretycznie będzie wiedział co zrobić z tym tematem. A następnie pomyśleć o zmianie napędu lub całej łodzi, najlepiej posiadającej normalny napęd ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hawajczyk1 Opublikowano 14 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 i tak taniej to wyniesie niż kupno nowej łódki i to dużo taniej, bo kupno jakiej kolwiek łódki to koszt około 7-8 tyś a silnik zaburtowy to koszt ok 35tyś bo kupno starego dwusuwa to wugule mija sie z celem to raz a dwa to wisła jest zbyt płytka na silnik zaburtowy a o zetce to już nawet nie wspominam... http://iv.pl/images/27530785438272749002.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 napęd strugowodny ma sporo niekwestionowanych zalet i nie można go dyskwalifikować na rzecz silników zaburtowych/stacjonarnych nie znając potrzeb użytkowania samego właściciela. to tak jakby polecać komuś osobówkę zamiast terenówki "bo wygodniej sie jeździ" podczas gdy właściciel mieszka w Bieszczadach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Marcin, nie o to chodzi. Polecam przeliczenie kosztów, bo to przypadkiem nic nie kosztuje. Znam już różne naprawy i przeróbki łodzi które poszły w grube tysiące. Zgodnie z moim określeniem zresztą "boat". Może kupno drugiej łódki w przeliczeniu będzie tańsze? Czy Wisła jest zbyt płytka? Nie wiem, nie pływam. Moi koledzy pływają na ryby z silnikami zaburtowymi i nie narzekają. Wydaje mi się, że kolega hawajczyk1 oczekuje potwierdzenia swojego pomysłu. Moje zdanie jest inne. Nie doradzam mu, jedynie wypowiadam swoje zdanie. Kolega hawajczyk1 pisze, że stary dwusuw nie wchodzi w rachubę. Ale sam kupił starutką łódkę i już ma problemy. Jeszcze na dobre nie zaczął pływać. Żyjemy w wolnym już kraju i każdemu wolno robić co chce. Nie chciałem nikogo urazić. To jest wyłącznie moja opinia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Witam no cuż napędy strugowodne mają swoich zwolenników jak i przeciwników, ale do rzeczy naprawę wyceniam na 2000zł ale przecież nie da się dokładnie ocenic tego z samego zdjęcia, nie zmieniał bym tej łodzi na inną z silnikiem przyczepnym lub zetką ponieważ są o wiele większe koszty częsci napraw itp. Po za tym napęd strugowodny jest o wiele prostszy i tańszy w obsłudze tak jak już ktoś wyżej wspomniał ma on wiele zalet i można pływać po płytkich akwenach bez obaw że coś się uszkodzi. wiele osób w świecie motorowodnym nie docenia pędników. Ale to każdego indywidualna sprawa na czym pływa :). tak jak napisałem w poprzednim poście podejmuje się rzetelnej i fachowej naprawy łodzi, ale o tym musi zadecydować sam właściciel łodzi, ja uważam że jest sęs zainwestować w naprawę tej jednostki bo nawet jeżeli właściciel będzie ją chciał sprzedać to nikt jej nie weżmie w tym stanie jakim znajduje się obecnie. pozdrawiam, Michał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 ale do rzeczy naprawę wyceniam na 2000zł ale przecież nie da się dokładnie ocenic tego z samego zdjęcia Michał, dobrze mówisz! "Bring on another thousand", Ty już piszesz dwa :( Czyli "Boat" ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek69 Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Koledzy, a może ktoś się orientuje gdzie można dokupić łożysko teflonowe do Jesiona IV i w jakich one są cenach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.