Skocz do zawartości

problem z napędem strugowodnym


hawajczyk1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

tak jak w temacie mam problem z motowówką którą niedawno kupiłem a mianowicie po około godzinie pływania cofnął mi sie wał wraz z łożyskami do komory silnika i zaczeła woda lecieć, jest to przerobiona motorówka romana koleś łądnie ją zrobił na otwartopokładową ale nie znał sie na napędzie tak jak i ja, silnik to fso 1500 60kw a i przy obrotoch 4000-4200 cała łódź nabierała takich drgań i na wyższe obroty już nie wchodziła...;( może ktoś sie na tym zna bo ja niestety nie jest to moja pierwsza motorówka i dlatego szukam pomocy!!! :(((

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Romana to dosyć lekka konstrukcja jak na takiego kloca ( Silnik) . Może więc dostawać wibracji. Sprawdził bym jednak poduszki pod silnikiem oraz "osiowość " wał silnik.  Łożyska powinny mieć zabezpieczenia w obudowie i na wale wtedy nic nie może się wysunąć. W kwestii obrotów to dopóki nie powiesz nic więcej o pędniku strugowodnym nikt Ci nic nie powie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten napęd to oryginał do tego silnika? Mój Jesion kiedyś chodził na fiatowskim motorze ze strugą .Jeśli to ten zestaw to wiem że sprawność tej strugi była fabrycznie bardzo niska. Nie miałem wtedy obrotomierza ale tak może być że więcej na tym nie wykręcisz. Zresztą zależy to od masy łodzi. A po zdjęciach widzę  że trochę jej dodano.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze widzisz kolego;) niestety nie wiem czy to taki komplet o jakim mówisz, pierwszy raz mam styczność z takim napędem( mówię ogólnie ze strugą kiedykolwiek)  ale zdecydowałem sie na niego ponieważ mam zamiar pływać głównie po wiśle a wiadomo jaka jest nasza wisła, długa i szeroka ale niestety płytka:/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj

po pierwsze przy takich konstrukcjach trzeba eliminowac jak najbardziej drgania .

moga minimalne wystepowac przy nizszych obrotach lecz przy wyzszych musza sie uspokajac

w przeciwnym wypadku to sie wszystko rozleci!!!!

z napedem walem jest ten problem ze stosujac sprzegla drgan ciezko wyeliminowac wibracje tym bardziej ze to co ty masz zrobione jest zle zrobione bo sprzeglo gumowe drgan powinno byc przy silniku a nie przy napedzie walu to pierwszy blad ktory powoduje wibracje

juz lepiej gosc by zrobil jaby to bylo bez sprzegla na sztywno

druga sprawa przy zespole konca walu a poczatku walu strugi czy innego napedu powinna byc podpora walu by wszelkie wibracje brala na siebie a nie laminat to powinno byc zespolone i sztywne

od strony strugi i slizgowe od strony silnika

fiatowskie silniki to prehistoria i totalne nieporozumienie zwlaszcza powyzej 4k obrotow

wiec moja rada

kup sobie za pare groszy 1.6 silnik golfa gaznikowy pasowac bedzie jak ulal i zrob przeniesienie napedu jak napisalem a twoja przyjemnosc plywania znacznie sie poprawi

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniejsza o nazwę łodzi ważne jest to aby łódz miała sprawny napęd jest to bardzo istotna sprawa w przypadku strugi bo w tedy jest gwarantowane 100% satysfakcji :) , nawet jeżeli motorówka posiada silnik FSO 1500 , a prędkość 50-60Km/h to w przypadku tego silnika bardzo dobry wynik. Ale nie ukrywam że naprawa i modernizacja tej turbiny jest konieczna, z tego co widzę na fotkach śruba i prostownica są ok, na tym można sporo za oszczędzić niezbędna jest wymiana połączenia turbiny z silnikiem oraz łożysk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ważne jest to aby łódz miała sprawny napęd. Ale nie ukrywam że naprawa i modernizacja tej turbiny jest konieczna, z tego co widzę na fotkach śruba i prostownica są ok, na tym można sporo za oszczędzić niezbędna jest wymiana połączenia turbiny z silnikiem oraz łożysk.

 

Jeśli mogę słóweczko.

 

Proponuję najpierw policzyć ile taka naprawa będzie kosztowała?

W całości oczywiście. Czyli klamoty i robocizna kogoś,

kto przynajmniej teoretycznie będzie wiedział co zrobić z tym tematem.

 

A następnie pomyśleć o zmianie napędu lub całej łodzi, najlepiej posiadającej normalny napęd ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak taniej to wyniesie niż kupno nowej łódki i to dużo taniej, bo kupno jakiej kolwiek łódki to koszt około 7-8 tyś a silnik zaburtowy to koszt ok 35tyś bo kupno starego dwusuwa to wugule mija sie z celem to raz a dwa to wisła jest zbyt płytka na silnik zaburtowy a o zetce to już nawet nie wspominam...

http://iv.pl/images/27530785438272749002.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napęd strugowodny ma sporo niekwestionowanych zalet i nie można go dyskwalifikować na rzecz silników zaburtowych/stacjonarnych nie znając potrzeb użytkowania samego właściciela.

 

to tak jakby polecać komuś osobówkę zamiast terenówki "bo wygodniej sie jeździ" podczas gdy właściciel mieszka w Bieszczadach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, nie o to chodzi.

 

Polecam przeliczenie kosztów, bo to przypadkiem nic nie kosztuje.

Znam już różne naprawy i przeróbki łodzi które poszły w grube tysiące.

Zgodnie z moim określeniem zresztą "boat".

Może kupno drugiej łódki w przeliczeniu będzie tańsze?

 

Czy Wisła jest zbyt płytka? Nie wiem, nie pływam.

Moi koledzy pływają na ryby z silnikami zaburtowymi i nie narzekają.

 

Wydaje mi się, że kolega hawajczyk1 oczekuje potwierdzenia swojego pomysłu.

Moje zdanie jest inne. Nie doradzam mu, jedynie wypowiadam swoje zdanie.

Kolega hawajczyk1 pisze, że stary dwusuw nie wchodzi w rachubę.

Ale sam kupił starutką łódkę i już ma problemy. Jeszcze na dobre nie zaczął pływać.

 

Żyjemy w wolnym już kraju i każdemu wolno robić co chce.

 

Nie chciałem nikogo urazić. To jest wyłącznie moja opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam no cuż napędy strugowodne mają swoich zwolenników jak i przeciwników, ale do rzeczy naprawę wyceniam na 2000zł ale przecież nie da się dokładnie ocenic tego z samego zdjęcia, nie zmieniał bym tej łodzi na inną z silnikiem przyczepnym lub zetką ponieważ są o wiele większe koszty częsci napraw itp. Po za tym napęd strugowodny jest o wiele prostszy i tańszy w obsłudze tak jak już ktoś wyżej wspomniał ma on wiele zalet i można pływać po płytkich akwenach bez obaw że coś się uszkodzi. wiele osób  w świecie motorowodnym nie docenia pędników. Ale to każdego indywidualna sprawa na czym pływa :). tak jak napisałem w poprzednim poście podejmuje się rzetelnej i fachowej naprawy łodzi, ale o tym musi zadecydować sam właściciel łodzi, ja uważam że jest sęs zainwestować w naprawę tej jednostki bo nawet jeżeli właściciel będzie ją chciał sprzedać to nikt jej nie weżmie w tym stanie jakim znajduje się obecnie.

 

pozdrawiam,  Michał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...