Skocz do zawartości

Prosze o pomoc w dobraniu lodzi motorowej


bud888
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegos czasu mysle o zakupie lodzi ,ktora bym mogl zostawiac caly sezon na wodzie w okolicy dzialek rekreacyjnych.

Sklanialbym sie do lodzi ktora da sie ciagac do miejsca garazowania ok 30km na przyczepce lekkiej 750kg DMC.

Do lodzi ktora bedzie przyzwoicie plywac spacerowo i z niewielkim silnikiem wejdzie z dwiema osobami w slizg.

Zastanawiam sie nad stara konstrukcja Crescent 535 i nowym silnikiem ok 30km .

Skndynawskie testy podaja ze taki Crescet 535 z 40km yamaha F40FETL i 4 doroslymi osobami przy 5300obr osiaga 18,8 wezla. a z dwiema 5300 daje 22,3 wezla.

Lodz ma plywac glownie spacerowo od J.Rosi po  Pisie ,Sniardwach itp , jednak dobrze by bylo gdyby na 30km z dwiema osobami dala rade poplynac na kawe do Mikolajek czy uciec ze Sniardw przy zlej pogodzie  w slizgu.

Caly zestaw z przymruzeniem oka na krotkim dystansie musi dac sie upchnac na 750DMC

lodz skorupa wazy ok 500kg i wiem ze bedzie to naciagane ale te 30 kilometrow do stodoly dowioze Na zakup lodzi chce przeznaczyc plus/minus 45tys,  silnik nowy  np mercury 40km to ok 24tys i przyczepka ok 3tys . Laczna kwota maksimum to do 70tys

Teraz prosze o pomoc czy dobrze kombinuje ,czy za ta kwote szukac czegos innego , pod warunkiem ze na 40 czy maksymalnie 50km bedzie sie slizgala z 4 osobami tak jak wymieniony Crescent.

Czy a ta kwote jestem w stanie uzyskac lepszy komfort na nowszych polskich lodziach przy nie gorszych parametrach plywalnosci.

Z gory dziekuje  za wszelkie sugestie i naprowadzenie .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crescent trochę archaicznie wygląda jak na dzisiejsze czasy, ale to kwestia gustu. Musisz poczytać forum bo kilka podobnych tematów już było, może cię na coś naprowadzą.

np.

http://forum-motorowodne.pl/lodzie-i-jachty-motorowe/kabinowka-do-4-5m-30km-lekka/

http://forum-motorowodne.pl/lodzie-i-jachty-motorowe/cortina-480-pilot/

http://forum-motorowodne.pl/nasze-lodzie/am-500-kilka-slow/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musti dzieki , przegladalem forum i nie znajduje podpowiedzi.

Piszesz ze crescent 535clasic jest archaiczny a linki od ciebie dotycza np Fjorda 425 i innych ok 4m lodzi, Crescet ma 5,5m a to spora roznica. Jedynie AM troche nowsza  ale to 5m i producent zaleca ok 100 koni , raczej nie widze szas na wejcie w slizg z 4 osobami przy 40 konikach.

Szukam czegos co bedzie lepsze od podanego crescenta 535 , czyli 5,5metra lodzi z ala kabinka i nie gorszymi osiagami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie,dlaczego upierasz się przy tych 750kg w przyczepie????

 

Nie wiem czemu kolega upiera sie na 750 DMC przyczepy. Wiem dla czego mnie to rozwiazanie pasuje.

1. Brak prawa jazdy D...    ( Idę na nie w tym roku);

2. Przyczepa nie musi przechodzić corocznych przeglądów rejertracyjnych;

3. Przekroczenie 750 DMC spowoduje nabycie Viatola;

4. I pewnie co najważniejsze - zmiana na więkrzy samochód - tak naprawdę (w moim przypadku) - potrzebny tylko kilka razy w roku (chociaż obecny mały nie jest  :P ). .....Ile można mieć aut w domu, następne nie jest konieczne. C:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam czegos co bedzie lepsze od podanego crescenta 535 , czyli 5,5metra lodzi z ala kabinka i nie gorszymi osiagami .

 

5.5 z "ala kabinką"

- nie wierzę abyś to zmieścił w 750 kg. Mam open ultralekkiego RIB-a z ALU 5.4m i calosc wazy okolo 1200 kg zwazona przez ITD jak i policje w Austrii. Calosc czyli udka na przyczepie.

 

- nie wierze aby moja weszla w slizg z silnikiem 40KM. Ale moja to głębokie V (co wymaga wiecej mocy)

 

Pawel_Wawa ma małą AM z silnikiem 60 KM i martwi sie, ze przekracza 750 kg.

Moze umów sie z nim na pływanie po ZZ i zobaczysz czy cos takiego byłoby optimum

Kazdy ma inne gusta/wymagania - nie ma jak "jazda testowa"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Romana kabinowa 4,30m z silnikiem 40kM  nie przekroczy 750DMC z przyczepą. Jednak te 1,20m długości czyni różnicę i wygodę w pływaniu. Przyczepa 750DMC waży około 105kg+koło zapasowe+ skrzynka z narzędziami, podnośnikiem co pewnie da łącznie około 120-125kg. Czyli łódź bez benzyny jednak z wyposażeniem (+liny,kotwice,kamizelki....) musi mieć max. wagę 600 do 625kg. Przy 5,5m łodzi cieniutko będzie, musisz dobrze studiować DTR łodzi i tu przysłowiowy jeden kilogram będzie czynić różnicę. Mam też wątpiliwości czy te 40 kucyków wprowadzi w ślizg 5,50 metrową łódkę z całym dobytkiem i rodziną na pokładzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie,dlaczego upierasz się przy tych 750kg w przyczepie????

 

Nie wiem czemu kolega upiera sie na 750 DMC przyczepy. Wiem dla czego mnie to rozwiazanie pasuje.

1. Brak prawa jazdy D...    ( Idę na nie w tym roku);

2. Przyczepa nie musi przechodzić corocznych przeglądów rejertracyjnych;

3. Przekroczenie 750 DMC spowoduje nabycie Viatola;

4. I pewnie co najważniejsze - zmiana na więkrzy samochód - tak naprawdę (w moim przypadku) - potrzebny tylko kilka razy w roku (chociaż obecny mały nie jest  :P ). .....Ile można mieć aut w domu, następne nie jest konieczne. C:-)

 

1. - nie prawda, zapewne wystarczy B96

2. - jak najbardziej, plus ew.problemy z hamulcami w ciężkiej

3. - nie prawda, mam lekką i muszę mieć Viatool

4. - nie prawda, wiele małych aut może ciągnąć sporo więcej niż 750kg

 

"nie wierze aby moja weszła w ślizg z silnikiem 40KM" - dobra łódka 5m/500kg 4 os.będzie pływać w ślizgu na 40koniach, pod warunkiem, że wszystko zostanie dobrze zestrojone i nie liczył bym na więcej niż 35-40km/h, ale jeśli ślizg ma być sporadycznym wydarzeniem to czemu nie na początek.

 

"Przyczepa 750DMC waży około 105kg..." - solidna przyczepa 750kg będzie ważyła min.200kg, innej bym nie zaufał, moja po doposażeniu w dodatkowe belki poprzeczne, rolki i trapy waży ponad 250kg, koło zapasowe, silnik pomocniczy, kotwicę i rezerwę paliwa wożę w bagażniku auta.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież nie trzeba autem wyciągać łodzi ze slipu, można użyć wciągarki, jak niema to można zrobić jak ja zrobiłem, na dyszlu dodatkowa wciągarka z dłuższą liną , auto zostaje u góry a kręcąc korbką "doprowadzić " sobie łódź pod auto, bez niszczenia auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie,dlaczego upierasz się przy tych 750kg w przyczepie????

 

Nie wiem czemu kolega upiera sie na 750 DMC przyczepy. Wiem dla czego mnie to rozwiazanie pasuje.

1. Brak prawa jazdy D...    ( Idę na nie w tym roku);

2. Przyczepa nie musi przechodzić corocznych przeglądów rejertracyjnych;

3. Przekroczenie 750 DMC spowoduje nabycie Viatola;

4. I pewnie co najważniejsze - zmiana na więkrzy samochód - tak naprawdę (w moim przypadku) - potrzebny tylko kilka razy w roku (chociaż obecny mały nie jest  :P ). .....Ile można mieć aut w domu, następne nie jest konieczne. C:-)

 

Przekroczenie 750 DMC nie powoduje potrzeby posiadania Viatol. Viatool dopiero powyżej DMC 3,5 T. 

I wystarczy często B96(4250DMC) lub B+E DMC 7000(3,5+3,5).

Moje Auto ma 2200DMC więc spokojnie 1200 mogę brać bez Viatool.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1. - nie prawda, zapewne wystarczy B96

...........................................

 

"Przyczepa 750DMC waży około 105kg..." - solidna przyczepa 750kg będzie ważyła min.200kg, innej bym nie zaufał, moja po doposażeniu w dodatkowe belki poprzeczne, rolki i trapy waży ponad 250kg, koło zapasowe, silnik pomocniczy, kotwicę i rezerwę paliwa wożę w bagażniku auta.

 

pzdr

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

1. Jednak na terenie Czech , Austrii musisz mieć E! Policja sprawdza polaków. Sam miałem przyjemność... i pierwsze do czego lecieli to tabliczka znamionowa na przyczepie i rodzaj prawa jazdy. Te przepisy różnią sie od Polskich. Rozmawiałem ze znajomym austryjakiem i podobno przez góry podchodzą do tych przepisów ostrzej niż w kraju.

 

...

 

Urzywam przyczep ze Świdnika od 20 lat i nigdy się nie zawodłem. W obecnej B05/055/18 w DTR podana masa łasna 105 kg. Dodam jeszcze około 20 kilo na dodatkowe belki. Oczywiście przyczepa bez hamulca, na podzespołach AL-KO. Na stronie producenta bardzo podobne wartości +25kg w zależności od rodzaju przyczepy.

 

https://temared.com/przyczepy-boat#boat-b05

 

PS.To "D" w poprzednim poście to przejęzyczenie  ??? miało być "E"  :P

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak to jest, są spójne unijne wymagania do prowadzenia pojazdów czy nie? specjalnie użyłem słowa "zapewne", pytanie czy właściciel wątku wybiera się z łódką za granicę, szczególnie czy przez Austrię?

 

Pisałem "solidna" bo bywa z tym różnie, nie mam wiary w sztywność przyczepek 100 kilogramowych. Jest oczywiście opcja płóz zamiast rolek co zmniejsza ilość potrzebnych belek ale nie dywagujmy, mamy tu specjalistów, nawet producenta przyczep, może zechce skomentować, chętnie zszedłbym o te 100kg masy własnej w dół jak mnie przekona :-)

 

Co do wyciągania z wody to ja po pierwszych takich akcjach jeszcze z łódką wagi piórkowej postanowiłem, że skoro chcę być wodniakiem to będę już zawsze "męczył" się na co dzień w autach 4x4 bo czego się nie zrobi dla swojej pasji, nawet pływając tylko kilka razy w roku :-)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1. Jednak na terenie Czech , Austrii musisz mieć E! Policja sprawdza polaków. Sam miałem przyjemność... i pierwsze do czego lecieli to tabliczka znamionowa na przyczepie i rodzaj prawa jazdy. Te przepisy różnią sie od Polskich. Rozmawiałem ze znajomym austryjakiem i podobno przez góry podchodzą do tych przepisów ostrzej niż w kraju.

 

 

 

Byłem kontrolowany i wazony w Austrii. Przeciez B96 obowiązuje w całej Unii.

B96 daje prawo do 4250 kg zestawu.

 

"Moja" waga to było bodajze 1200 kg (DMC przyczepy 1300), DMC auta to bodajze 2650

Waga auta (pustego) to chyba 1700 czy jakoś tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje panowie za rozwiniecie tematu, Ogorek jak zawsze daje rade )

 

Prosilbym jednak o konkrety odnoszace sie do Crescenta i lodzi zblizonych parametrami.

 

1 Mam wszystkie kategorie prawa jazdy oprocz autobusu. Zostawiamy ten temat

2 Mam rozne pojazdy w tym prawie 3T 4x4 , ten temat tez zostawiamy

3 Lodka nie bedzie jezdzila do Chorwacji/Grecji , moze Wisla splynie raz na WJM , koniec tematu

  4 Lodz ma stac caly sezon na wodzie i pojechac 30km do stodoly .Rocznie 60km w obie strony.

 

No wec jeszcze raz zapytowywuje podajac dane producentow i katalogow

 

  Crescent 535clasic plus silnik to odpowiednio 510kg + 100 kg daje 610kg

ladownosc przyczepki z pazlotka to 620kg ,teoretycznie przechodzi.

Wiem ze szpej aku ,paliwo ect. zostawiamy to bo mozna 500kg zaladowac.

 

Musi byc lekka bo nie chce przegladow i hamulcow .

Uscislajac podaje parametry dla 60 i 40 konikow . Poprosze was o rade i sugestie jaka lodz 5,5m bedzie plywala podobnie do tego co podaje szwedzki katalog.

 

Crescent 535 HT Classic

Längd: 5,50 m. Bredd: 2,10 m. Vikt utan motor: ca 510 kg. Rek. motorstyrka: 40-60 hk.

 

Personer Varv/minut Fart i knop Liter/tim Liter/sjömil

Yamaha F60CETL

2 5800 29,0 20,4 0,70

2 5300 26,2 16,8 0,64

2 4800 23,5 13,4 0,57

2 4300 20,8 9,8 0,47

4 5700 28,0 19,5 0,70

4 5200 25,0 16,0 0,64

4 4700 21,2 13,5 0,64

 

Yamaha F40FETL

Crescent 535 HT Classic

 

2 5800 24,4 15,4 0,63

2 5300 22,3 11,8 0,53

2 4800 20,0 9,2 0,46

2 4300 16,0 7,6 0,48

4 5300 18,8 14,8 0,77

4 4800 16,5 11,2 0,68

 

osoby /obroty/knot/litry na godzine/litry na mile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tośmy se pogadali, Kolega wie wszystko, co tu jeszcze można dodać :-)

 

pzdr

 

Wypisz koledze parametry swojej łodki i jak pływa z silnikiem 60KM

Myslę, ze bylaby optymalna bo kolega wspominał o mikrokabinie

Podaj wagi i jakie masz prędkosci przy jakiach obrotach no i model łodzi

Teżwozisz na 750 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tośmy se pogadali, Kolega wie wszystko, co tu jeszcze można dodać :-)

 

pzdr

 

Pawel Wawa no nie pogadali ) no ,  bo gdybym wszystko wiedzial to bym nie pytal , interesowalem sie w tym przypadku 535Clasic i takie mam info z netu stad moja prosba o wskazanie podobnej ale nowszej konstrukcji , przeciez postep jest to dzis taki 535 powinien z 10% lzejszy ,ekonomiczniejszy a i szybszy ,no ba.

A powaznie nie orientuje sie w produkowanych u nas lodziach 5,5m o takich osiagach chocby na papierze.

Dlatego tu jestem ,pytam i dziekuje za kazda odp. )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, łajba 5,5m dł., 2m szerokości. Do tego z kabiną + silnik+paliwo+aku+wyposażenie, to raczej ciężko będzie zmieścić się w 750 DMC zestawu. Swego czasu patrzyłem na ATLANTIC MARINE 490 otwartopokładowy, i w pełni wyposażony z silnikiem Suzuki 60 KM, cały zestaw z przyczepą to było 1000-1100kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Crescent to coś w rodzaju Bella 530HT, generalnie już raczej niemodny typ zabudowy, produkowany raczej dla celów roboczych. Ciekawe, że dla obu podawana jest dość mała masa jak na wielkość kadłuba i dość słabe silniki. W katalogu Bella opisywana jest jako dobra do przejazdów transportowych.

Jeśli nie zależy Ci na "wygodach hotelowych" to ja mam małą kabinkę, zbliżoną masę ale mogę zwiesić do 100koni, no i nie wyglądam dziwnie :-)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja utropa ma 4,8 metra i z e-tec 60 kucy wchodzi w ślizg gładziutko z bimini rozłożonym i 5 osobami na pokładzie, ale waga 750 kg zupełnie odpada. Nie ważyłem łodzi ze szpejami, ale po mojej przyczepie (1200kg) widzę że całość oscyluje wokoło 1000kg.

Ze Śniardw w 2,5 osoby przy złej pogodzie miałem trudno uciec, fale jak dla mnie były zbyt duże na ślizg a na pokładzie ledwo pływająca żona i syn więc wolałem ostrożnie podchodzić do tematu.  ;D 30- 40 kucy raczej w ślizgu nie widzę w takiej sytuacji.

No ale ja początkujący jestem i być może się mylę.

Ciągam moją utropę często i to na odcinkach około 500 kilometrów, więc kupiłem przyczepę z zapasem kilogramowym, nie żałuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze 30 kucy to za mało.Mam na swoim Shetlandzie 536 Mercura 30 EFI 4t i cienko jest w 4 dorosłe osoby.Solo i dziecko bez problemu w ślizgu i max 32km/h. Waga łodzi wg.producenta 500-550kg.plus silnik i cała reszta.

Po drugie też jeżdżę na krótkich odcinkach i bez hamulca w przyczepie się nie widzę,a ciągam to Merivą i żadnych problemów żeby nie zmieścić z wagami wpisanymi w dowodzie.Myślałem na początku o lekkiej przyczepie ze względu na przeglądy późniejsze ale jak wiozłem łódź z nad morza do siebie na przyczepie pożyczonej z hamulcem,to innego wyboru nie było jak tylko taka.

Potrzecie Cerscent to z wyglądu taka łódź na ryby bardziej.Popatrz na Skibsplasta.Na moje trochę ładniej się prezentuje a i wybór modeli też jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...