Hawk Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Cześć Wszystkim, Przyszedł czas na zmianę łodzi, W przeszłości pływałem wiekowym Malibu z dwusuwowym silnikiem Marinera 40 koni... Ale do sedna, Spodobała mi się łódz AM 500. Chciałbym dołożyć do niej silnik 60 konny w czterosuwie. Proszę o opinie na temat samej łodzi (konstrukcji) jak i jej zachowania z silnikiem 60 konnym, może ktoś, coś? Pozdrawiam, Hej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Wydaje mi się, że 60 to trochę mało ( moc na minimalnej granicy). Osiągi przy większym ,,ładunku" drastycznie spadną. Przy 420 60HP jest ok. ale przy 500 chyba 90 będzie ekonomiczniejsza w eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Jak kiedyś myślałem o tej łodzi to producent napisał mi, że rekomenduje 90 - 100 KM Lub 75 KM 2T (Evinrude czy inny nowoczesny dwusuw na wtrysku) Ale jak zamierzasz (długo) pływac spacerowo po kanałach lub płynąć w "trollingu" to pewnie 4T będzie wygodniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 9 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Dziękuje za uwagi, Czyli mocy nigdy za dużo. Właśnie czterdziestka, którą miałem (właściwie to jeszcze mam tylko ona nie ma iskry:) też nie była wystarczająca do Malibu. Stąd moje pytanie o tę sześćdziesiątkę do AM500 nie chciałbym znowu mieć braków mocy pod ręką. Myślę o czterosuwie, głównie ze względu na poziom hałasu/kulturę pracy (chociaż pewnie nowoczesny dwusuw to nie ten z końca lat dziewięćdziesiątych, nie można ich porównywać), Chciałbym znaleźć kompromis pomiędzy mocą a ceną. Sześćdziesiątkę na rynku wtórnym można wyłuskać za około 14k pln a dziewięćdziesiątka to już 20k+. Ale z drugiej strony żeby ta historia nie skończyła się tak, że w następnym sezonie będę sprzedawał 60 i szukał 90, Ciężko.. ale z drugiej strony przyjemnie, z myślą o najbliższym sezonie na wodzie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Miałem kiedyś lodz kabinowa 4.9m o tej samej wadze. Silnik Yamaha F50. Odkrecilem go na 60 KM. Nigdy mi mocy nie brakowało. Lodz maksymalnie pływała 52km/h W slizg wchodziła nawet w 4 dorosłe osoby i 2jka małych dzieci. 60 KM do tej lodzi to moim zdaniem powinna być wystarczająca i ekonomiczna opcja. 90KM naprawdę odczuwalnie więcej spali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Rekordów prędkości tymi łodziami nie pobijesz ale na 4blade fajnie pływa zobacz:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Mam wrażenie że ten silnik jest przekrecany na obrotach(????) - za mały skok śruby. Wnioskuję to po szarpaniu silnikiem bo raczej nie widać aby to fala powodowała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 9 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Czyli zdania na temat spalania przy sześćdziesiątce i dziewięćdziesiątce są podzielone... Akurat tego filmu nie widziałem, ładnie idzie, Nie mam zamiaru non stop latać z topowymi obrotami, ale chciałbym mieć możliwość przycisnąć dla przyjemności jeśli przyjdzie na to ochota. Jeszcze jedno pytanie, zdaje sobie sprawę że to nie ten temat ale mam nadzieje że Admin mnie nie zlinczuje, mianowicie: Zestaw AM500 na przyczepce do niej przystosowanej, holowany automatem, auto 2.3 diesel jaki bieg wybrać? D, 3, 2 ? Pomoc bezcenna, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Akwen, po którym będziesz pływał najczęściej do spokojnych nie należy. Uparcie twierdzę, że 60 to za mało. Poza tym więcej mocy szybsza śruba. Różnica w zużyciu paliwa na Mm nie powinna doprowadzić Cię do bankrutctwa ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 1- 2.40min obroty jakies 4500 i też szarpie. 2- Ja holuję większy zestaw 2.0d i nie mam problemów. Na pierwszych biegach śmiało pociągnie na D gorzej przy szybszej jeździe pod górę bo rozumiem że nie masz tiptronica;/ 3- Łódka waży 500kg , texas 490 450kg +- 10% :):):) myślę że 90 była by najlepsza coś takiego nie to że reklama suzuki :] http://allegro.pl/lodz-motorowa-am500-open-nowa-2015r-bez-silnika-i5868842099.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 9 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 bo rozumiem że nie masz tiptronica;/ Tak, tiptronica brak, domniemany holownik to Ssangyong Musso z roku '99, Na pewno komfort psychiczny na wyższym poziomie zapewni mi dziewięćdziesiątka, bez dwóch zdań.. Droższy przy kupnie ale, więcej frajdy, różnica w spalaniu przy tym samym trybie użytkowania akceptowalna. Muszę to jeszcze wytłumaczyć współdecydującym o budżecie domowym :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Hmm skoro masz 123 D to może masz wyłączanie najwyższego biegu do jazdy z przyczepami i górzystym terenie w tej swojej skrzyni:) Odnośnie silnika nie odczujesz różnicy w spalaniu jeszcze przy obecnych cenach wahy :) Dużo się pływa spacerowo i w średnim zakresie obrotów są wyjątki jak Ogórek gdzie robi duże przeloty na prędkości. Ja mam am 555 i suze 115hp ale to już inna pojemność niż 90 i np z Mikołajek do Giżycka i z powrotem spala mi jakieś 25l ale połowa to kanały.W Augustowie pływając cały dzień w tym pół godzinki na nartach nigdy nie wypaliłem więcej jak 40l ,obciążenie 3-4os. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Bo to jest "lern burn" !!!!! ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Co do holowania. Wkładasz D i jazda.Jeżeli byś jechał po naprawdę górzystym terenie, takim serpentyna w serpentynę to można włożyć 3. Myślę,że ciągasz kORANDO 2,3 z turbiną. Przyczepa ważąca 500 kg to żaden ciężar dla samochodu, którym można ciągać 1,5 czy 2 tony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Jeżdzę na D ze swoja a moja przyczepa ma DMC 1300 a rzeczywista waga całości to około 1200 kg. Auto benzyna napęd na przód. Kolegi przyczepa to nie będzie 500 a: udka: 500 (nie wiem czy nie waga samej skorupy - 500 kg podaje producent na stronie ) wyposazenie 100 (aku, kotwica, bagaze, to co producent nie wliczył w masę udki a waży swoje) Silnik : 100-150 kg Paliwko 50 Przyczepa 300 DMC przyczepy pewnie 1100 kg minimum Co nie zmienia chyba tego, że dla Disla 2,3 to nie powinien być raczej problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelpk Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Czyli zdania na temat spalania przy sześćdziesiątce i dziewięćdziesiątce są podzielone... Akurat tego filmu nie widziałem, ładnie idzie, Nie mam zamiaru non stop latać z topowymi obrotami, ale chciałbym mieć możliwość przycisnąć dla przyjemności jeśli przyjdzie na to ochota. A czy to nie będzie tak że kolega będzie płynął 60-tką np 15km/h i będzie miał manetkę odkręconą powiedzmy np. w 1/3 a porównując będzie płynął 90-tką także 15km/h lecz w przypadku tego silnika osiągnięcie tej prędkości będzie wiązało się z odkręceniem manetki w około powiedzmy np. 1/4 pełnego otwarcia a więc będzie ciszej i paliwa spali tyle samo gdyż mocniejszy silnik będzie pracował na mniejszych obrotach oraz mniej otwartym gazem. Może się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 to wstaw 350KM ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 9 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Ok, Bogatszy o rady doświadczonych Kolegów jutro rano przystępuję do pierwszego etapu planu-wybieram się po łódkę, jak to zwykle bywa, znajduję się na drugim końcu Polski co wymaga ode mnie około siedmiu godzin jazdy w jedną stronę. Jak wrócę to się pochwalę, na razie nie chcę zapeszać. Do drugiego etapu (dobór silnika) przejdę jak już zrealizuję część pierwszą...wtedy prawdopodobnie jeszcze o mnie usłyszycie. Będę Was nękał swoimi nie zawsze błyskotliwymi pytaniami. Na tę chwilę (ze względów finansowych) w grę wchodzi sześćdziesiątka. Za kilka tygodni może udało by się wygospodarować coś więcej ale nie chce też czekać za długo i potem brać co będzie, wolę teraz poprzebierać i wziąć coś godnego. Tym bardziej że rejestracja tylko pełnego zestawu, a to też trwa jakiś czas przecież.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Zadzwon do kolesia z ogłoszenia które wstawiłem i spytaj o max prędkość śrubę itp na tej nowej 90 z jaką pływał. Będziesz miał jakieś rozeznanie bo wielu producentów nie wie jak ich łódki pływają na różnych silnikach:):) Dla przykładu Barracuda fajne łodzie ale kupujesz w ciemno żadnego zestawu do testów nawet na targach czy prezentacjach łódź stoi na wodzie bez motoru. Ciekawe na jakiej podstawie producent podaje max silnik do certyfikatu;/;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 13 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 Uff.. Misja zakończona sukcesem. Łódka w Świnoujściu, jestem mega zadowolony (jak powiedziała by moja córka). Pochwalę się w odpowiednim dziale. Chociaż można zobaczyć ją już dziś klikając w link kilka postów powyżej zamieszczony przez TOMRIDER jako przykładowy z silnikiem 90PS. Nic nie mówiłem bo nie chciałem zapeszać :) Jeśli chodzi o moje obawy o ciągnik były całkowicie bezzasadne, Musso 74kW/211Nm jakby w ogóle nie doczuł przyczepki z łódką. Dał sobie doskonale radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 Gratulacje pokaż ją czym prędzej 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Hej, Historii ciąg dalszy, Czas już powiesić coś na pawęży, wybrałem Suzuki DF 60.Silnik jeszcze cztero-cylindrowy Produkcja 2009 z polskiej dystrybucji zakupiony 10.2009 więc pierwszy sezon zaliczył w roku następnym. Jeden właściciel, kompletny zestaw, no może prawie kompletny bo sprzedający łódkę, zabrał linie paliwową ze swoim silnikiem a sprzedający silnik zabiera linie z łodzią...zawsze pod górkę :) Ważne że udokumentowane pochodzenie, przebieg i przeglądy. Lecę po niego w piątek.... osobówką, ciekawe czy wejdzie :) Wiem że powinienem najpierw poszukać ale jednak zapytam tutaj, montować separator wody na linii paliwowej czy raczej zbędny w moim przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Układ wtryskowy bardzo nie lubi wody więc separator/filtr z sygnalizatorem wody jak najbardziej wskazany. Ten fabryczny odstojnik na linii paliwowej to gadżecik z minionej epoki. Taki filtr samochodowy na początku linii paliwowej nie zaszkodzi: http://allegro.pl/czujnik-filtra-paliwa-kia-k2900-pu1-i6043190744.html http://www.amazon.com/ACDelco-12639277-Original-Equipment-Indicator/dp/B007Q146HO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Co sądzisz o tym produkcie? http://boatshop.pl/product/3534/filtr-paliwa-z-separatorem-wody-komplet.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Jak Ci się silnik zatrzyma to znaczy, że woda już przeszła przez cały układ wys. ciśnienia. Chodzi mi bardziej o wcześniejszą sygnalizację wody w paliwie niż o samą separację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.