Skocz do zawartości

Motorówka nie wchodzi w slizg . Prosze o porady


kapturskip
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów chcialbym prosic o porade. Wrzucilem filmik z plywania na youtube

Motorowka ma maksymalnie dodany gaz ale mimowszystko nie chce sie wkrecic silnik do konca. Brakuje jej aby weszla w slizg , czy to wina zlej regulacji gaznika a moze zlego ustawienia w stosunku do paweży. Prosze o porade. Silnik to johnson 33 HP. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie nie wiem , kupilem ja niedawno. Poprzedni wlasciciel plywal nia przez 5 lat potem stała z rok. Dorzucil mi pontony i narty wodne mówiac ze dawala sobie rade. Wiec musiala chodzic w ślizgu. Ja wziolem poczyscilem gaznik , przesmarowalem wszystko i wrzucilem na wode. Jezeli nie zalacze biegu to silnik na luzie wkreca sie na o wiele wyzsze obroty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesylam zdjecia świec ta z wyższego cylindra jest ladna biała a ta z nizszego widac ze zalana.

 

http://vlep.pl/opyc1v.jpg

http://vlep.pl/xt0d5b.jpg

http://vlep.pl/1c0hsu.jpg

 

Czy moze miec to znaczenie a jezeli tak to co jest winne sama w sobie swieca czy przewody wysokiego napiecia tez. Dziekuje za zainteresowanie. A jaka mieszanke powinno sie lac 1:50 czy 1:30. Ja leje te drugą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieszanka standartowa to 1:50.Silnik pracuje na 1 cylindrze co wyraźnie słychać  :) Świeca z niepracującego cylindra jest mokra wiec problem z gaźnikiem raczej odpada.Sprawdz czy obie świece maja iskre.To na początek jest najważniejsze.Jesli Jest iskra trzeba sprawdzic czy dochodzi mieszanka na komory spalania ( wkręcamy świece kręcimy chwile rozrusznikiem i odkręcamy swiece.Jesli jest mokra to mieszanka dochodz) Jak będą dalsze problemy pisz  ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro świeca jest zalana to jak może nie dochodzić ??? :)

 

Kolego na 99% masz do wymiany uszczelniacz skrzyni korbowej dolny lub górny-w zaleznosci od tego który cylinder nie robi.Rzecz jasna najlepiej od razu wymienić oba.Przerabiałem to w swoim wichrzyku pół roku temu-tez nie chciał wchodzic w ślizg i 2 cyl chodzily tylko bez obciążenia.Po wymianie simmeringów problem zniknął,ale fakt, przy okazji zrobiłem mały remoncik i tjunink (pierścienie,plan czapki).

 

[edit - nie cytujemy poprzedzającego postu]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Odswieze  wątek... posiadam lodke Mayland 550 z silnikiem Honda BF 50 że sruba 10-3/8"x14,  przy zalodze  4 osobowej  silnik rozkręca się max do 4500 obrotow... o slizgu nie ma  mowy... zastanawiam się, czy sruba jest dobrze dobrana  do masy łodzi, czy może problem leży gdzie indziej... Proszę o Kolegów opinię.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty max masz zdecydowanie za małe, ale i tak przy takich obrotach powinieneś wejść w ślizg... A jak się zachowuje przy 1 osobie?

 

@Musti - http://www.yachtsport.at/Mayland/ trzeba kliknąć na łodkę o nazwie Maestro

 

Motorisierbarkeit

 

Maestro 5,50 m 2,09 m 520 kg 2/4 5 45 kW (61 PS)

 

Nie wiem czy ten parametr to zalecana moc czy minimalna ale jest napisane 61KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupia sprawa, łódź mam dopiero kilka tygodni i... nie było jeszcze sytuacji, żebym płyną sam... zawsze obciążenie zbliżone do maksymalnego. Jeżeli pogoda pozwoli dokonam próby z jedną osobą, zastanawiam się czy odpalenie silnika "na sucho" ze zdemontowaną śrubą (przy zapewnieniu chłodzenia) ma sens.

 

Pozdrawiam i dziękuję Kolegom za podjęcie tematu.

 

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co ja widzę, znam tę łódź bo była mojego kolegi z którym cumowaliśmy przez lata po sąsiedzku.  ::)

Parę razy pływaliśmy razem swoimi łódkami i szła ślizgiem bardzo dobrze. Fakt, że kolega pływał max w 2 osoby a czasem jakieś jeszcze dziecko.  C:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;D fajnie, że na forum znaleźli się znajomi łódki... Faktycznie myślę, że muszę zacząć od rozmieszczenia ciężaru i może jego częściowej redukcji, my pływamy pełną załogą a sympatyczny poprzedni właściciel musiał ją jeszcze dociążyć balastem, zacznę od usunięcia balastu i redukcji załogi (oczywiście na próbę)  :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na:

1.zbyt mały poziom paliwa w gażniku, jeżeli regulowałes gażnik i masz niewłaściwe ustawienie pływaka to po prostu  mieszanka jest zbyt uboga i nie ma mocy.Bez obciążenia (czyli na luzie)oczywiście obroty wkręcą się.

 

2.Manetka nie otwiera całkowicie przepustnicy, możliwe, że masz luz jałowy na lince gazu.

 

3.Niewłaściwe wytrymowanie, mniej prawdopodobne.

 

Jak dojdziesz co to pochwal się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...