Naifeh Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Planuje zakup łodzi, pierwszej w mojej krótkiej historii motorowodniaka. Prosiłbym o porady odnośnie samego modelu (szukam czegoś dla 6 osób) oraz całej procedury sprowadzenia z Włoch lub innego kraju Unii jak i również koniecznych papierów i opłat oraz wyposażenia na wody słodkie (Mazury) jak i może kiedyś polskie morze albo i Chorwacja. http://www.boats24.com/en/motorboat/motor-boat/doral-ca/217356/prestancia-mit-mercruiser-motor.html dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Witam, Ja kupiłem łódż w Hiszpanii w marcu. Z transportem nie miałem problemu bo zakupiłem Lemę Gen.Sam ją przewiozłem, ma ona 2,5 m szerokości. Ta łódż, którą pokazałeś ma 3 m szerokości, będzie kłopot z transportem. Musisz od sprzedającego zabrać dokument wyrejestrowania w jego kraju, jest on konieczny do rejestracji w PZŻ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naifeh Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Dzięki, faktycznie z transportem może byc mały problem wazy aż 4700kg wciąż szukam firmy transportowej. Powiedz jakie dokumenty trzeba załatwić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don alonso Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Łódź w przedziale 2,5 do 3,5 wymaga specjalistycznego trasportu i pilota, odrębnego dla każdego kraju. Koszt transportu z Włoch prawdopodobnie przewyszy wartość jednostki. Ja korzystałem z usług firmy MBK w Olecku. Wszystko było bezproblemowe. Ale koszt! A koszt wynika z tego, że muszą wykupić specjalne pozwolenia na transport ponadnormatywny i płacić za pilota, odrębnoe dla każdego kraju.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 w razie pilota dajcie znać śmigam jako pilot wiec coś uradzimy .... znajomy an firmę transportowa (przewiozą wszystko) ale cena jest to fakt jeśli chodzi o pilota wychodzi mniej więcej 60-85 groszy za km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don alonso Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Pilot w Polsce, ale tu masz pilota włoskiego, słoweńskiego, węgierskiego, słwackiego i poiero potem polskiego. Całość transportu nocą. No i nie zapominaj o zezwoleniach, za to dopiero się buli. Z pięć dni trzeba jechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 nasza firma jeździ po całym świecie.... bf3 wiec jeden pilot wszystkie kraje ..... co do opląt nie SA takie złe zmieniło się od tego roku w Polsce a na świecie to nie duże opląty pamiętaj ze wagi nie ma zbyt wielkiej to nie 200 ton :) ale to nie zmienia faktu ze koszta duże .... będą sadze ze 10-20tys wyjdzie ( za cala operacje ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomm Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 10-20 tys. przy tej cenie lodzi, to nie tak juz drogo ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Łódź w przedziale 2,5 do 3,5 wymaga specjalistycznego trasportu i pilota, odrębnego dla każdego kraju. Koszt transportu z Włoch prawdopodobnie przewyszy wartość jednostki. Ja korzystałem z usług firmy MBK w Olecku. Wszystko było bezproblemowe. Ale koszt! A koszt wynika z tego, że muszą wykupić specjalne pozwolenia na transport ponadnormatywny i płacić za pilota, odrębnoe dla każdego kraju.... Nie jestem pewien ale do 3,05m szerokości chyba nie trzeba pilota. Wystarczą znaczki z przodu i z tyłu mówiące o szerokim ładunku i pomarańczowa lampa na dachu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 zależy od kraju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmm Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Planuje zakup łodzi, pierwszej w mojej krótkiej historii motorowodniaka. Prosiłbym o porady odnośnie samego modelu (szukam czegoś dla 6 osób) oraz całej procedury sprowadzenia z Włoch lub innego kraju Unii jak i również koniecznych papierów i opłat oraz wyposażenia na wody słodkie (Mazury) jak i może kiedyś polskie morze albo i Chorwacja. http://www.boats24.com/en/motorboat/motor-boat/doral-ca/217356/prestancia-mit-mercruiser-motor.html dzięki za pomoc Witaj Kryteria wyboru łodzi to dość złożone zagadnienie. Dla przykładu; łódź dla sześciu osób może mieć 5 mb i wszystkie osoby znajdą na niej wystarczającą ilość miejsca dla siebie, ale przez czas do kilku godzin. Na przeciwległym biegunie są łodzie o długości kilkunastu metrów użytkowane w długich rejsach przez zaledwie dwie osoby. Innymi słowy dobrze jest określić najpierw czasookres i standart bytowania załogi na jachcie a potem szukać łodzi, która wybrany standart oferuje. Innym istotnym kryterium jest typ napędu łodzi motorowej. By dokonać dobrego wyboru potrzeba trochę wiedzy o charakterystyce poszczególnych napędów jako że to one w dużym stopniu określają charakter łodzi, na której pracują. Dwa podstawowe typy łodzi motorowych to modne obecnie łodzie ślizgowe i tradycyjne, mające wiele zalet łodzie wypornościowe. Transport łodzi z Włoch możliwy jest nie tylko lądem, także frachtem a i rejs z Włoch do Polski jest możliwy dla łodzi, którą wskazujesz w linku. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don alonso Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 No właśnie, dlaczego nie przeprowadzić łódki do Polski wodą? W internecie jest parę opisów takich rejsów. Morzem do Marsylii, a potem kanałami przez Francję i Niemcy. Trochę czasu na to trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Tylko, to pewnie nie jest łódka do pływania :) Ma stać na Mazurach i pewnie służyć za duży namiot. To już było ;D Inni mają, to ja też mam ;) Transport na Mazury żeby znajomi zobaczyli okręt za ćwierć bańki złotówek, następnie transport do Chorwacji żeby może popływać :D :D A przecież z Włoch do Chorwacji to kamieniem rzucił, nie tak ??? Noooo! Tylko sąsiedzi nie zobaczą :) :) :) Jeśli masz przeznaczoną kaskę na zakup takiego okrętu, to zleć zakup i transport specjalistom w tej dziedzinie. Będziesz miał chociaż 50% pewności, że obejrzą okręt i o większości wad będziesz wiedział i nie kupisz badziewia. Ale jeśli już zaczynasz liczyć na obniżenie kosztów, to musisz wiedzieć, że wycieczka takim okrętem nawet na Mazurach na drugą stronę jeziora na piwo to koszt jakieś 3000 złotówek na paliwko ;D ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 hmmmm no w sumie racja..... Sprowadzać tak ciężką łódkę do Polski po to żeby znowu zawozić ją do Chorwacji ??? Po co ??? Koszt takiego jednorazowego transportu jest pewnie porównywalny z kosztem 2 tygodniowych wakacji na takiej łodzi w HR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Koledzy łajba nie jest po to żeby nią pływać tylko po to żeby ją mieć :P ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Koledzy łajba nie jest po to żeby nią pływać tylko po to żeby ją mieć :P ;) Ejjj ja swoją pływam..... czyli źle robie ??? Ja piernicze. To pewnie dlatego zawsze mam mało kasy bo wydaje na paliwo do łódki.... Kurcze trzeba to przemyślec. Jak nie będę pływał to nie będe zużywał paliwa i łódka się nie będzie psuć i więcej kasy mi w kieszeni zostanie.... Ale co robić z tym nadmiarem pieniędzy??? Rydzykowi mam oddać? Wydać na dziewczynki, koks i alkohol??? Ehhhh ciężka sprawa Jack. Ty jako kapitan Jack Sparrow wydałbyś wszystko na rum ale inni maja dylemat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don alonso Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 I tutaj się zgadzam, bo posiadanie prywatnego jachtu nie ma racjonalnego wytłumaczenia. Czarter wychodzi dużo taniej i odchodzą kłopoty z utrzymaniem łódki. Bo jak mówi przysłowie: "Kto ma statki ma wydatki". No ale czy wszystko robimy w życiu tak racjonalnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naifeh Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 No nieźle, prosiłem o jakieś porady i faktycznie dostałem, dzięki serdeczne, ale jak to bywa w naszym kraju zawsze znajdzie się kliku z żalem do całego świata i mierzą innych swoją miarą. Jeśli masz potrzebę chwalenia się sąsiadowi nowym TV to nie myśl, że wszyscy tak mają. Jestem marynarzem, pracuję jako CE (jeśli wiadomo o co chodzi) na statkach typu DSV (a tu wiadomo?) i w kraju chciałbym spędzić czasami trochę czasu z rodziną na łodzi. Koszta utrzymania łajby są mi znane i nie martwiłbym się na miejscu innych czy wystarczy mi na odpalenie jednego silnika raz na miesiąc na 5 minut czy na opłynięcie mazurskich jezior dookoła codziennie. Plan mam ogólny sprowadzić łódkę do Polski, popływać i jeśli nie znudzi mnie w pierwszy sezon to może ruszę gdzieś dalej np. Chorwacja. Do tej pory jeżdżę za Mazury i czarteruję. Czas chyba na coś własnego. Raz jeszcze dzięki tym którzy odpisali, sprawdziłem w necie i pilot potrzebny jest do ładunku ponad 3,20 szerokości, 25 długości, 4,5 wysokości i masa 60ton. Wiecie może jakie dokumenty i opłaty potrzebne są do sprowadzenia takiego sprzętu? Akcyzy na szczęście nie ma a co z podatkami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Kolego no niestety to ujemne skutki demokracji ;D a internet to jedyne miejsce gdzie można wszystko napisać i n ie brać za to odpowiedzialności :) Kolego @ MIKE_G wszystkie pomysły które podałeś są godne uwagi za wyjątkiem tego z Rydzykiem :) A tak ogólnie czy warto mieć prywatny jacht oczywiście że tak zastanawianie się i kalkulowanie nie ma sensu należy spełnić tylko dwa warunki mieć kasę i czas . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Wiecie może jakie dokumenty i opłaty potrzebne są do sprowadzenia takiego sprzętu? Akcyzy na szczęście nie ma a co z podatkami? Kolego aby nie mieć problemów z rejestracją u nas PL musisz mieć umowę sprzedaży, dowód rejestracyjny, potwierdzenie wyrejestrowania z kraju ggdzie łódź była zarejestrowana. Z umową idziesz do US dostajesz kwit i płacisz 2% wartości umowy, z kwitem i potwierdzeniem wpłaty idziesz do związku (PZMiNW lub PZŻ choć jak chcesz pływać za granicą to polecam PZŻ) i rejestrujesz. Procedury opisane tutaj http://forum-motorowodne.pl/rejestracje-ubezpieczenia-i-uprawnienia-motorowodne/rejestracja-lodzi-motorowych/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Czy jest sens posiadania własnej łodzi??? Co to za pytanie ??? Każdy z Nas forumowiczów ma własną łódź więc dla nas to nie jest żadne pytanie. Tak jest sens!! Jaką mas łódź to tylko zależy od Twoich preferencji i zasobności portfela. To jak spotykanie się z supermodelką.... Nigdy, jej nie ma bo ma sesje i wyjazdy, kosztuje Cię od cholery pieniędzy, przyprawia o ból głowy ale DAMN !!!!! I tak to zrobisz !!!! Bo jest tego warta !!!! Charter ????? Posługując się dalej porównaniem do kobiet.... to jak pujście do agencji. Jedni to lubią inni wolą mieć własne... Ja tylko sie zastanawiam czy jest sens przewożenia tego tutaj żeby potem zabrać to tam??? No ale to nie moja sprawa :-) Natomiast według mnie szkoda takiej pięknej łodzi na takie małe akweny jak Mazury. Ale znowu... jedni wolą bułkę z masłem inni srać do szafy :-) Powodzenia w zakupie i pochwal się na forum jak już zakupisz. Żadko kto się chwali tutaj swoimi łodziami :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 @Naifeh, szacun dla Twojego zawodu. I specjalnie się nie przejmuj :) Pewnie Twój okręt będzie jednym z niewielu, które będą pływać. Niestety doświadczenie mam zdecydowanie inne. Z reguły widzę takie łodzie jak stoją w porcie, a wypływają tylko wtedy jak zbierze się spora grupka znajomych ;) I płyną tylko na środek jeziora i z powrotem :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naifeh Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Zibi - zawód jak każdy inny, chociaż trochę do domu daleko marcink - dzięki za konkretne porady, tego właśnie szukałem Mike_G - może faktycznie nie warto ciągnąć jej do Polski ale na razie miotam się trochę z tym wszystkim (chyba napaliłem się jak arab na kurs pilotażu ;) ), Chorwacja bliżej znacznie i słońce latem 99,9% czasu, warto przemyśleć dzięki, jak kupie to oczywiście wkleję jakieś foty (i nie po to by pochwalić się znajomym :P ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Drobna poprawka jednego z wcześniejszych postów- nie płacisz 2% w US, Natomiast musisz złożyć w US druk VAT 24( zwolnienie z opłaty podatku VAT, opłata 180 pln) i otrzymasz druk VAT 25- konieczny do rejestracji. Od sprzedającego otrzymasz kopie dokumentów, oryginały zostają w kraju sprzedającego.Na podstawie posiadanych kopii bez problemu zarejestrujesz łódż w PZŻ. Zdecydowanie polecam rejestrację w PZŻ.Nie musisz przedstawiać żadnych badań, od pseudorzeczoznawców, rejestrujesz raz i nie wykonujesz badań co rok.Miła obsługa, bardzo pomocna, same superlatywy. Jeszcze praktyczna porada przy zakupie.Od ceny wywoławczej proponuj na początek 50%. Szukałem też łodzi we Włoszech, i takiej porady udzielił mi znajomy Włoch. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naifeh Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Dzięki raz jeszcze. Robi się coraz taniej ;) Planowałem zacząć rozmowę od 10tys euro mniej ale może i faktycznie warto spróbować zacząć od pułapu 50%, tylko że to Niemiec bo kontakt jest pod numerem +49... a z tymi osobnikami to chyba na twardo tylko ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.