ogorek Opublikowano 10 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2017 Odświeżyłem sobie auto i to ma od razu "towing pack" http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/923/hxlMAD.jpg I tu pytanie do kolegów 1. W poprzednim aucie (taki sam tylko 5-6 lat starszy) miałem wsuwkę Auto-Hak ze Słupska - wsówka ma wymiar 50x50 a te otwory z USA mają 51x51 co mnie wkurzało, bo wsówka hałasowała - chyba, ze jest jakis patent "usztywniajacy" 2. Naprawdę nikt nie robi gotowego modułu przejscia z takiej wtyczki z USA na wtyczkę 1 pin ?? - zawsze trzeba ciagnać od nowa ?? Dodam, że te auta mają standardowo kierunek osobny od stop (pomarańczowa żarowka pod białym kloszem - kierunek, stop zarowka pod czerwonym). >>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Po powiększeniu zdjęcia wygląda na to, że mam gniazdo: 4-ro stykowe płaskie (4 Way Flat Connector) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 10 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2017 A tu instalacja w moim "starszym" egzemplarzu: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/XxAz3z.jpg Wspomniana wsówka z AutoHak Słupsk jest chyba odwrotnie bo inaczej byłaby za nisko (kulka jest odwrotnie przykręcona). Dziś sprawdzę jakie dokładnie gniazdo mam w nowszej 5 stykowe amerykanskie czy 4 stykowe (generalnie mała płaska wtyczka) widzę na internecie takie porady i dziwne, że nie ma gotowca na elektrykę: https://www.etrailer.com/question-53685.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 10 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2017 Ja w poprzednim Grandzie przerabiałem złącze na szybko(nie spodziewanie musiałem holować zaraz po zakupie)i nie było z tym problemów, może z godzinę to zajęło ale już nie pamiętam za wiele. Natomiast co do hałasującego "kwadratu" to miałem amerykański chociaż w Polsce go kupiłem ale i tak był luz, owijałem go blaszką mosiężną i lekko wbijałem, wtedy było cicho. Co do wysokości kuli to są różne wersje wsuwek, w Jeepie miałem sporo obniżającą ale w vanie to raczej na wprost, ew.tak jak piszesz wkręcić odwrotnie ale czy konstrukcja(w sensie aprobaty technicznej)to przewiduje? Mam nadzieję, że autko 4x4 :-) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 10 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2017 ... Mam nadzieję, że autko 4x4 :-) .... Nie. Ja potrzebują komfortowego autobusu dla 7 osób. Honda Odyssey jest tylko z napędem na przód. Zresztą jej "odpowiednik" czyli jakaś tam Accura z tym samym silnikiem i napędem 4x4 ma niewiele większy uciąg na haku. "Tam" do holowania pick-up-y raczej stosują. Generalnie takie same auto ale młodsze i z małym przebiegiem i od razu z pakietem "towing" Do starszej musiałem dodawać i sporo to kosztowało a ta ma to już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 10 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2017 Nie wiedziałem, że tego nie robią w opcji 4x4, często sam wodujesz i dla tego by się przydało, wiele jest takich autobusów na rynku ale pewnie zadziałał sentyment :-) Przypominam sobie, że częściowo brałem sygnał z tego płaskiego złącza a częściowo z tylnych świateł. Tak przy okazji to z forum Jeepa wiem, że te kwadratowe haki nie mają homologacji w naszym regionie a Ty przez Austrię jeździsz więc lepiej to zbadać, w poprzednim to pewnie hak EU miałeś. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 10 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2017 Przecież ta "wsówka" ma homologację: Nowa wysokiej jakości kula do haka holowniczego polskiej produkcji AUTO-HAK SŁUPSK. Kula malowana proszkowo, posiada homologację europejską. Producent Auto-Hak Numer katalogowy AH4 Numer homologacji E20-55R-01 3488 Siła D 14,0 kN Uciąg 3500 kg Nacisk na kulę 100 kg Przy rejestracji haka sprawdzai tylko te wsówkę właśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 10 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2017 Nie wiedziałem, że tego nie robią w opcji 4x4, często sam wodujesz i dla tego by się przydało, wiele jest takich autobusów na rynku ale pewnie zadziałał sentyment :-) ... Ale jakie ? Toyota Sienna, Honda Odyssey czy Chrysler Grand Voyager to auta które w drugim rzędzie mają dwa wygodne fotele a w trzecim rzędzie kanapę jak z dużej osobówki dla dużych osób. W Sharanie, S-max-ie czy nawet Espace nie ma tyle miejsca. Łódka na przyczepie to raptem 1200 kg. Nie było problemu z wodowaniem, wyciąganiem. Klasyczna skrzynia automatyczna. W sumie jedyna inna opcja to był jakiś wielko merolek GL coś tam 7-mio osobowy. Cała reszta w EU to faktycznie przeróbki busów. Ale oczywiscie zarówno Toyota Sienna czy Honda Odyssey to nie są super auta do ciagania. Wręcz z instrukcji wynika, ze przy 6-sciu osobach można ciagac tylko 1300 kg max ... Właściwie prócz najwiekszego Land Cruisera czy tych najwiekszych Merolków GL-coś tam ciężko o coś na 7 osób z dobrymi parametrami do ciągania. Hyunday Grand Santa Fe to nadal nie jest wielkosć i wygoda takiego dużego VAN-a. Zawsze jeszcze mogę sprzedać wszystkie VAN-y (mam sporo chętnych) i coś ściągnąć przez znajomego do wiosny. Tylko co ?? Nawet wielka Mazda CX-9 ma to samo na haku co ta moja ODY .... czyli nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek Opublikowano 11 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 Wyjścia na przyczepę w skrzynce (może jest opis na deklu) , pewnie należy dokupić uniwersalny moduł haka z wiązką i gniazdem . Możesz się nawet pokusić o taki z wyzwoleniem alarmu podczas próby zmiany armatora :) przyczepki . https://www.youtube.com/watch?v=o4uSULALaXk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 11 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 No to się cywilizuje powoli te amerykańskie rozwiązania, dawniej wszystko było be. W serwisie(bo jeszcze była gwarancja)też nie chcieli mi zamontować kwadratowego a taki mi się najbardziej podoba, z wielkim wycięciem w zderzaku, to pasuje do auta terenowego, musiałem sobie znaleźć dedykowany Alko, gdybym u nich zamówił to wszystko wyszło by 4 tyś zł ??? Moje Sorento też jest 7-osobowe ale oczywiście to nie ta klasa(podobnie jak i Santa-Fe), dla Ciebie minimum Q7 albo wspomniana CX 9-akurat jestem współwłaścicielem bo wspólnik tym jeździ, trochę zacofany model, skrzynia tylko 6 biegów, co skutkuje m.in. słabymi osiągami i nadmiernym spalaniem, do tego w połączeniu z małym zbiornikiem daje żałosny zasięg. Za to cena hit, 100tyś taniej od konkurencji! Auta terenowe odpadają w Twoim przypadku, przynajmniej dopóki dziatwa się nie odłączy, one mają wysoko podłogę i zawsze mniejsze nadwozia od suv-ów czy busów, no właśnie, mam w rodzinie takiego podróżnika co to wcześniej miał vany, potem Q7 ale teraz twierdzi, że od początku powinien być VW bus, którym teraz jeździ, wyposażeniem i komfortem specjalnie nie ustępuje najlepszym suv-om. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 11 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 Sąsiad miał T4 bodajże (powiedzmy VW bus 4x4). Jak kiedyś powiedziałem, że ideał na moje potrzeby zachwalał go bardzo. Jak powiedziałem, ze 7 lat jeżdziłem HONDA Odyssey i tylko eksploatacja (oleje, rozrząd, klocki) to się zaczęła się litania ile i jak poważnych awarii miał w tym T4 Bliźniaki wożę do rodzinnego biznesu - nauka tenisa. Mają busy (w tym VW) a jak ich przewiozłem to koniecznie chcą kupić moją starą ODY do wożenia turystów na obozy. Ja po prostu już stetryczałem i mimo, że Honda jest sprężysta ale bardzo wygodna. Wręcz odpoczywam jak nią jadę. Jak mi ktoś wpadł rok temu w zderzak tylny i jeździłem zastępczym nowym Volvo S60 na czas naprawy (2l benzyna) to z ulga przesiadłem się znowu w ODY. Ale podkreślę jeszcze raz w świetle nowych regulacji to auto nie nadaje się do ciągania łódek W USA piszą, że max przyczepa 1585 kg (ale w instrukcji piszą, że przy 2 osobach) Przy 6-sciu osobach zdaje się już tylk o 1300 kg. Komputer diagnosty w PL poda mu tę mniejszą wartość. W USA to jest odpowiedzialność kierowcy (ze wieksza przyczapa mniej osob) - u nas sztywne zminimalizowane DMC. Mimo, ze uwielbiam US VAN-y to jednak do ciągania po EU chyba ciągle "das auto" w dislu .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 11 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 zdjecie tabliczki na konstrukcja haka: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/923/9ESyUG.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 11 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 No ale przecież te 1300kg to dla Ciebie ok, wspominałeś, że jak cięższa łódka to już stacjonująca na miejscu... Mój Jeep ma prawe dwa razy tyle na haku, diesle i V-8 jeszcze więcej ale czuć mocno już moją łódkę(grubo poniżej tony)więc myślę sobie, że nie chciałbym robić kilku tysięcy km z dużym ciężarem na haku, zresztą jak pisałem będę miał metę w gr więc problem się rozwiąże :-) Co do twardości zawieszeń to powoli będziesz musiał się przestawiać, ze względu na bezpieczeństwo i osiągi także auta zza oceanu są coraz mniej komfortowe, jeszcze można to opóźnić importując, bo te europejskie wersje to już dziś mocno nie odbiegają od aut europejskich jakością prowadzenia i hamowania a to wiadomo, pociąga za sobą usztywnienie. Czy już doszedłeś z tą elektryką? w moim poprzednim Grandzie nie było jeszcze magistrali cyfrowej w instalacji oświetlenia, w nowym już była specjalna puszka wpinana w wiązki(prosta instalacja bez cięcia kabli)bo inaczej system zgłaszałby usterki, jeśli taka instalacja jest w nowszych Hondach to tylko moduł. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 11 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 Link który chce wkleić nic nie ma wspólnego z w/w tematem,nich koledzy którzy mają ciut większe samochody to przeczytają. Ładne buty nam szyją:) http://moto.onet.pl/aktualnosci/nowe-badania-emisji-spalin-wlasciciele-suv-ow-beda-placic-wiecej/kslf80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 11 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 Ci co mają SUV-y dadzą sobie radę, ich nie ma co żałować(ze mną włącznie) ;D Zresztą u nas dużo jeździ na gazie a on mniej szkodliwy dla środowiska. Ciekawe jest to, że ja zawsze mam niższe spalanie od deklarowanego przez producenta, no ale oczywiście emisji to już nie znam. No i nie wiem czy będą obniżać normę Euro dowodach czy jak? i co podatek wprowadzą nowy? To już w sierpniu mają wprowadzać więc powinno być coraz głośniej to się przekonamy. Kolejna afera "WV" albo tylko biją pianę. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 25 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2017 Ale ten link mówi tylko, że nowe pomiary spalin mogą dać prawdziwy obraz spalania a nie "laboratoryjny". Co do mojego auta to mam badanie techniczne na hak na 1585 kg zgodnie z tabliczką na haku. Teraz jest tak, ze jak sprowadzacie i robicie pierwsze badanie i diagnosta się uprze, że nie wychodzi mu taka masa na haku to nie ma szansy aby ktokolwiek to zmienił (tylko ta sama stacja/ten sam diagnosta może to zmieniać). Ja zarejestrowałem swoją zgodnie z pierwszym badaniem (czyli X w przyczepie hamownej i brak podanej masy zestawu). Po zarejestrowaniu pojechałem do "Okręgowej Stacji diagnostycznej" z wydrukami ze strony producenta, zdjeciami tabliczki z haka, PL homologowaną wsówką i bez żadnego problemu uzyskałem wpis zgodny z tym co dał producent auta. TZN pojechałem z drugim badaniem na hak bo w pierwszym badaniu haka nie było - tylko dzięki temu mogłem to zrobić w drugiej stacji Ale chyba jest tak, ze jakby diagnista zdecydowal, ze da mniej lub wogóle to nie można jechać potem do drugiego. Więc do holowania chyba lepiej kupować EU auta. Bo z tymi z USA nie decyduje to co zdecydował producent a diagnosta/program/algorytmy w programie. Zresztą wogóle jak rejestrowałem to były schody i system zmienili i nie chciał zarejestrować. Wymagał złożenia zamówienia w ITS-e ale okazało się, że to nie problem z moim autem tylko z systemem bo obok w okienku rejestrowano 'standardowe' auto i był ten sam problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 25 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2017 Wyjścia na przyczepę w skrzynce (może jest opis na deklu) , pewnie należy dokupić uniwersalny moduł haka z wiązką i gniazdem . Możesz się nawet pokusić o taki z wyzwoleniem alarmu podczas próby zmiany armatora :) przyczepki . https://www.youtube.com/watch?v=o4uSULALaXk Przeoczyłem Twój wpis (dopiero teraz - przeoczyłem wcześniej). Ale prawdopodobnie ja już mam taki moduł ponieważ mam wtyczkę US do przyczepy Znalazłem przejsciówkę z takiej wtyczki na EU ale strasznie droga https://www.amazon.co.uk/Trailer-Converter-socket-vehicle-trailers/dp/B01CU3BYGS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 25 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2017 Znalazłem właściwą przejściówkę ale jest droższa niż cena jaką usłyszałem za moduł z założeniem w warsztacie opodal specjalizujacym się w hakach więc chyba warsztat (moduł, gniazdo, instalacja - 450 PLN brutto) A to poniżej 120 EUR czyli więcej. Plus trzeba gdzieś ten adapter schować ładnie No i ja potrzebuję gniazdo 13 pin. Chyba nie ma co szukać gotowca tylko warsztat z doświadczeniem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Gotowiec mi się podoba, cena faktycznie wygórowana, ale nikt nie grzebie Ci w instalacji. Ja musiałem zakładać hak w aso bo była jeszcze gwarancja, kwadratowego nie chcieli mi założyć, twierdzili, że nie ma homologacji. Załatwiłem wtedy europejski, zgodny z ich specyfikacjami, taki sam jaki oferowali u siebie, ale i tak nie mogli z tym dojść do ładu i jakimś dodatkowym przekaźnikiem to ogarniali(czytaj - druciarstwo w wykonaniu aso). pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 26 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Można ten moduł nabyc za 55 EUR + 15 EUR przesyłka czyli jakieś 290 PLN Tylko ta przejsciówka jest z gniazdem 7 PIN, czyli brak wstecznego będzie. I teraz dwa pytania: 1. Czy wsteczny (światło) jest wymagane w przyczepach hamowanych 2. Jak nie to co radzicie - auto ma fabryczną wtyczkę US i fabryczny HONDY moduł do tej wtyczki. Wolałbym zostawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Zapis z ustawy§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne: 14) cofania – pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 750 kg; dotyczy przyczepy zarejestrowanej po raz pierwszy po dniu 1 sierpnia 2009 r Skoro auto w Eu to raczej przejściówki zbędne , wiązka US do zdemontowania , kupić należy gniazdo 13pin z przewodami i pewnie modułem , uzupełnić bezpieczniki , wpiąć się w białą wtyczkę do skrzynki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 26 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 W sumie nie zdążyłem napisać wcześniej bo na kolację rodzina zawołała. Ale wolę mieć światło cofania niż nie mieć. Plus mam wtyczkę 13 pin w przyczepie a tak to przjsciówka z modułem i jeszcze przejsciówka z 7p EU na 13pEU - straszna choinka. Lepiej pewnie wyspecjalizowany warsztat i mieć z głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 28 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 ... Skoro auto w Eu to raczej przejściówki zbędne , wiązka US do zdemontowania , kupić należy gniazdo 13pin z przewodami i pewnie modułem , uzupełnić bezpieczniki , wpiąć się w białą wtyczkę do skrzynki . Tak bym chciał ale gdzie nie zadzwonię to wszystkie "dobre" moduły uniwersalne NIE SĄ PODPINANE do tej skrzynki !!! One są podpinane do świateł i akumulatora. Dlatego zastanawiam się czy nie kupic tego modułu przejścia z wtyczku US 4 na "nasz" 7p (tego za 55+15 EUR). Zmienić samemu gniazdo na 13p I teraz pytanie do mających pojęcie (ja nie mam) czy zdrowo będzie pociągnać JEDEN JEDYNY kabelek ze wstecznego do tego gniazda ?? Chyba, że ktoś zna moduł wpinany do tej skrzynki z wtyczką EU 13p Ja przeszukałem internet i się poddaję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek Opublikowano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 Wrzuć fotkę dekielka skrzynki ,pewnie są oznaczone wyjścia z ,, na akumulator i światła '' :) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Ta czarodziejska szkrynka działai nic nie trzeba zmieniać ... Moduł kupiłem na Ukrainie (FB https://www.facebook.com/autodels/) https://autodels.ua/accessories/112_amerikanskiy-perexodnik-konverter-s-USA-4pin-dlya-nashix-pritsepov-7-kontaktov-.html Komunikacja po angielsku była. Użyłem coś na kształt payPala aby zapłącić. Cena 55 EUR + wysyłka (chyba 8 EUR). Czyli podłaczam do amerykańskiej wtyczki płaskiej 4p i mam gotowe gniazdo 7p. Ponieważ potrzebuję gniazda 13p to chwilowo dołozyłem adapter ale docelowo zmienię na gniazdo 13p Wszystkie zabawki łącznie z testerem (tester "Made in Poland" za 60 PLN bodajże). Działa "idealnie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 No i to jest eleganckie wyjście, jeśli do tego systemy diagnostyczne nie zgłaszają problemów to czego chcieć więcej :-) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.