Skocz do zawartości

Rejestracja przyczepy podłodziowej typu SAM


sys
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj dokonałem rejestracji przyczepki typu SAM w moim wydziale komunikacji. Chciałbym w tym miejscu podać koszty - stan na dziś.

...Przyczepka została wykonana na przełomie czerwca i lipca 2012 roku.

Pierwsze kroki skierowałem do wydziału komunikacji gdzie dostałem 2 szt wniosków oraz jedno oświadczenie. Pierwszy wniosek to prośba o nadanie i wybicie numerów ramy, drugi to wniosek o CZASOWĄ REJESTRACJĘ pojazdu ( to jest nowość nie wszystkim znana jeszcze - trzeba wykupić "próbne numery rejestracyjne" - jest taki wymóg - pojazd na przeglądzie musi mieć rejestrację bez znaczenia czy przyjeżdża się na kołach czy na lawecie)- ale o tym absurdzie nieco dalej...Ten trzeci druk który pobrałem to tkz. oświadczenie na którym piszemy skąd co mamy do przyczepy - w moim wypadku były to faktury na zakup materiałów i wszelakich usług związanych z budową- z ocynkowaniem włącznie- ( przyczepa kosztowała 2090 zł. ) ... Wnioski złożyłem, otrzymałem skierowanie do Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów z nadanym przez WK numerem do wybicia.

...pozwolenie czasowe otrzymałem za kwotę 47zł. Mimo, że ważne było  1 miesiąc postanowiłem zamknąć procedurę w ciągu 1 dnia. Z tymczasowym dowodem i tablicą rejestracyjną udałem się do ubezpieczalni gdzie doradzono mi żeby dowiedzieć się jakie będę mieć docelowe rejestracje to od razu mi wypiszą, bo później będą musieli dokonywać bezsensownej korekty (nie było problemu by pani z WK odłożyła rejestracje przez co poznałem docelowy numer rejestracyjny)...

..."Uzbrojony" w ubezpieczenie i tablicę , udałem się do domu po przyczepkę na której oczywiście była motorówka ;)... musiałem oczywiście zwodować motorówkę i pojechać na stacje kontroli gdzie dowiedziałem się, że muszę dostarczyć 4 zdjęcia ( po jednym z każdej strony ), oraz że muszę pojechać na jedną z homologowanych wag by zważyć przyczepę. Dostałem również formularz do wypełnienia odnośnie danych technicznych przyczepy.(wymiary , masa własna oraz DMC takie jakie ja bym widział a co za tym idzie ładowność, a nawet wymiary opon).

Masa własna przyczepy - 150kg

DMC w moim przypadku nie MOGŁA być większa niż 395kg - ponieważ będzie ciągana przez kampera który ma DMC 3100kg - znika zatem problem z "wiatolem".

Ładowność to 245kg - moja motorówka wraz silnikiem oraz osprzętem waży 180kg.

 

...wypełnienie specjalnego wniosku z potwierdzeniem ważnej homologacji wagi wykonałem za 10zł - waga przyczepy wynosi 150kg.

...zrobiłem 4 zdjęcia - 2,6zł za odbitki.

...musiałem również we własnym zakresie wykonać odręcznie rysunek konstrukcji przyczepy wraz z wymiarami.

...Diagnosta zatrzymał zdjęcia , "wagę" ,oraz rysunek wraz z dokumentami, nabił numer na ramie oraz nakleił tabliczkę. Wydano mi również zaświadczenie o przebytym przeglądzie.

Koszt tej caej operacji - 163zł

...po ok.4h znów byłem w WK i pisałem ...wniosek o rejestrację , tym razem już nie czasową ;) , natomiast czasowy dowód oddawałem wraz z tablicą rejestracyjną , którą tak naprawdę nawet nie przykręciłem na przyczepę- to jest ten absurd o którym pisałem wcześniej.

...Koszt tablic "stałych" - 121,50zł...

...otrzymałem nową tablicę oraz nowy lecz i tym razem tymczasowy dowód tyle, że na numery nazwijmy je - docelowymi.

 

Całkowity koszt operacji :

47zł

10zł

2,6zł

163zł

121,50zł

+ OC - 32zł

Razem 376,10zł

 

Może się komuś powyższe przyda :)

DSC03018.thumb.JPG.cbcc91077c4b81e7eead270de3ee21b9.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

belka została wykonana jako usługa, dostarczałem jedynie materiał... odnośnie samej budowy to właściwie byłem jedynie płatnikiem ;)

...choć pomysł jak i wymiar, z racji mojego nietypowego wjazdu na posesję to moje "widzi mi się". 

Nie chcę tu zagłębiać się w samą budowę gdyż z braku czasu nie uczestniczyłem na każdym etapie... tym wątkiem chciałem przybliżyć tylko ewentualne koszty rejestracji SAMa, jaką dokumentację trzeba zebrać itp.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Andrzej przepisy się zmieniają od 2013 ?

 

czy sam śmigasz w ramach uwielbienia do władzy i stawiasz sprzęt do przeglądu ? 

 

ja akurat mam taką przyczepę o DMC do 750kg i przegląd jest nieograniczony czasowo

 

...dokładnie! Tak też mam wpisane w dowód rejestracyjny - Termin następnego przeglądu - bezterminowy. Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

 

Troszkę odświeżę temat ponieważ zamierzam zarejestrować przyczepę. Dziwi mnie troszkę informacja którą otrzymałem w urzędzie odnośnie wymaganej opinii rzeczoznawcy takowej przyczepy przed rozpoczęciem jakichkolwiek formalności rejestracyjnych w urzędzie tzn. Pani w WK powiedziała mi żeby otrzymał skierowanie na nabicie numerów i na badanie techniczne muszę przynieść opinie rzeczoznawcy który oceni własnie cechy techniczne przyczepy... czy w twoim przypadku nie było to wymagane?

 

Dzięki pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie trzeba dodatkowo wypełnić wniosek i pobrać tymczasowe tablice rejestracyjne (dodatkowy koszt). Wiąże to się z tym, że na przeglądzie diagnosta musi wpisać w dokumenty nr rejestracyjny.

Kiedyś można było taką przyczepkę przywieźć na lawecie na stację (bo jak wiadomo przyczepa, która została przed chwilą zespawana w garażu nie posiada jeszcze pozytywnych badań i nie może jeździć po drogach). Niestety dzisiaj trzeba pobrać tablicę z czerwonymi znakami i przyjechać z przyczepą sam na haku.

 

O opinii rzeczoznawcy nic nie słyszałem...

 

Przepisy odnośnie bezterminowych badań miały się zmienić, jednak dalej dotyczą tylko DMC powyżej 750 kg (głównie chodzi o stan hamulca najazdowego i szczęk).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymam w ręku informację z urzędu o rejestracji pojazdu marki ''SAM''

1. wymagane dokumenty:

''wniosek o rejestracje - czasową rejestacje

2. Załączniki:

 

*oświadczenie, że wnioskodawca jest właścicielem zespołów i części służących do zbudowania tego pojazdu.

 

* zaświadczenie o przeprowadzonym  badaniu zgodności pojazdu marki ''SAM'' z warunkami technicznymi oraz dokument identyfikacyjny badanego pojazdu marki ''SAM''

 

3. do wglądu :

 

*dokument tożsamości właściciela

 

A więc trzeba jakieś zaświadczenie... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja byłem w urzędzie, oni skierowali mnie do wybranej stacji diagnostycznej, też coś było z tymczasowymi numerami rejestracyjnymi

 

musiałem chyba robić jakiś szkic do przyczepki dla diagnosty i to wszystko, on zrobił przegląd, oznakował przyczepkę i potem rejestracja.

 

Diagnosta trochę się czepiał, że za dobrze wygląda jak na SAMa, bo on nie może z firmówki robić SAMa, ale wszystko zakończyło się pomyślnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

 

Troszkę odświeżę temat ponieważ zamierzam zarejestrować przyczepę. Dziwi mnie troszkę informacja którą otrzymałem w urzędzie odnośnie wymaganej opinii rzeczoznawcy takowej przyczepy przed rozpoczęciem jakichkolwiek formalności rejestracyjnych w urzędzie tzn. Pani w WK powiedziała mi żeby otrzymał skierowanie na nabicie numerów i na badanie techniczne muszę przynieść opinie rzeczoznawcy który oceni własnie cechy techniczne przyczepy... czy w twoim przypadku nie było to wymagane?

 

Dzięki pozdrawiam

 

Na temat cech technicznych wypowie się właśnie diagnosta, ale żeby tam dojechać należy pobrać tkz. tymczasowe numery rejestracyjne.  Rejestracje SAMów reguluje akt prawny - miałem gdzieś kopie, ale nie mogę znaleźć - i na nim opieraj swą wiedzę. Zdarza się coraz częściej, że wiedza obywatela  jest większa od wiedzy urzędnika.

Jedź do stacji diagnostycznej w której będziesz rejestrować SAMa - tam powinni Ci wydrukować odpowiedni przepis.

Od momentu rejestracji moje przyczepy nic się nie zmieniło więc podpowiem, że możesz nadal wzorować się na moim opisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rejestrowałem dosłownie 2 tygodnie temu. Przyczepa jeszcze stoi na próbnych bo nie było czasu wybrać się do starostwa złożyć papierów od diagnosty, więc z cała pewnością i do tej pory nic się nie zmieniło. Starostwo wydaje decyzję o nadaniu numerów, do diagnosty 4 zdjęcia przyczepy + poglądowy rysunek z wymiarami + kwit z ważenia przyczepy, resztę dokumentów wypisujesz na miejscu i wracasz z przyczepą z nabitymi numerami, tabliczką i papierami do starostwa żeby dostać stałe tablice.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarejestrowałem na próbne tablice jednak pan w urzędzie powiedział, że puki nie doniosę zaświadczenia od rzeczoznawcy że spełnia wymogi SAM oraz wszystkie dane przyczepki techniczne musza być tam ujęte, to nie skieruje mnie na nabicie numerów. Nie wiem może u mnie w mieście rządzą się innymi prawami??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...