Kresek25 Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 Witam Nie dawno zostałem właścicielem Baylinera z silnikiem Mercruiser 3.0 na gaźniku :) Łódź kupiliśmy na dwuosiowej przyczepie, była ona tydzień wcześniej wyciągnięta z wody (pływała poprzedni sezon) jednak z innym silnikiem po którego wydechach zostały paskudne otwory na tylnej burcie... Generalnie w temacie remontu, renowacji łodzi jesteśmy zieloni jednak zdecydowaliśmy się na jej zakup i odnowienie. Z tego co się udało ustalić rok prdukcji jednostki to 1987r. a silnik pierwotnie miał być z 2006r. jednak sprzedawca części stwierdził po katalogu ze motor jest z 1998r. Później okazało się ze posiada on dzielone uszczelnienie wału które podobno występowało tylko w latach 1972 - 1992 tak że finalnie nie mam pojęcia jaki jest rok produkcji silnika. W momencie zakupu brakowało zetki a silnik tłukł na panewkach. Obecnie waśnie wrócił ze szlifierni (wszystkie nowe panewki, szlif wału, regeneracja korbowodów, osiowanie bloku, nowe prowadnice zaworowe, frezowanie gniazd zaworowych, planowanie głowicy, test na szczelność) poza tym dużo nowych części, aktualnie motor jest przygotowywany do malowania a następnie będziemy go składać. Kupiłem używaną zetkę Alpha One, jednak bez śruby napędowej (i tu będzie prośba do Was - jak dobrać śrubę jeżeli nie posiadam informacji jak zachowywała się z poprzednią?) Łódź potrzebuje nowej instalacji elektrycznej, nowej tapicerki, naprawy plandeki, polerki kadłuba i malowania spodniej części jednak na razie względy estetyczne zostawiamy na boku, oczywiście na wiosnę dywany zostaną wyprane a wnętrze dokładnie wyczyszczone. Na przyszły sezon łódź ma być w pełni sprawna technicznie. Łódź: Silnik: Zetka zamontowana jeszcze na łodzi sprzedawcy: Bayliner przygotowany do zimowania pod plandeka... Zastanawiałem się gdzie rozpocząć ten wątek - tutaj czy w dziale remontów, jeśli nie trafiłem proszę moderatora o przesunięcie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 Przesunąłem tutaj, bo pracy przy tej lodzi jest sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waho Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 Jak będzie w zimę pod plandekom, to wątpię na wodowanie przed sezonem. ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kresek25 Opublikowano 8 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 Musti - tak jak myślałem... Waho - możesz rozwinąć swoją myśl? Pozatym o wodowaniu będę myślał gdzieś w maj/czerwiec a lepszych warunków na zimowanie w tym roku nie będę miał niestety ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 Jak pływała to warto wodę z instalacji pitnej i zaburtowej zrzucić bo do kosztów dojdzie jej wymiana jak mróz rozsadzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kresek25 Opublikowano 9 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 Z tego co się orientuję to ta łódź nie ma instalacji wody pitnej, posiada tylko mała kajute sypialnią więc instalacji zaburtowej również nie posiada tak? Wodę z zezy spuscilem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 9 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 Nie ma kranów to nie ma instalacji ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kresek25 Opublikowano 5 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Dawno nic nie pisałem ale już odświeżam wątek. Zakupiona zetka dotarła do miejsca przeznaczenia - przed zamontowaniem czeka ja jeszcze przegląd i wymiana oleju. Silnik musiał wrócić do szlifierni w celu tulejowania - czego nie wykonaliśmy za pierwszym razem ponieważ nie dogadaliśmy się z mechanikiem... Doszły wszystkie zamówione części zamienne i uszczelki silnika a on sam przeszedł generalny remont, tulejowanie, osiowanie bloku, regeneracja korbowodów, regeneracja głowicy, nowe panewki główne, korbowodowe i wałka rozrządu, nowe koła rozrządu, aktualnie poszczególne części są malowane w czwartek zaczynamy składanie motoru. Czyli na razie robimy to na czym się znamy :) W ciągu miesiąca planuje pierwsze odpalenie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Fajnie było by jakbyś na końcu po złożeniu silnika wrzucił tabele z kosztami jakie poniosłeś na remont motoru a później całej łodzi. Ja na jesień kupiłem prawie identyczną łódkę tylko z wyższą burtą i na wiosnę szykuje się z jej generalnym remontem. Moja sugestia jest taka żebyś dobrze sprawdził w jakim stanie są sklejki bo z moich obserwacji takich łodzi wynika że z tego rocznika prawie każda zaczyna już gnić i prędzej czy później trzeba będzie ją wybebeszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kresek25 Opublikowano 7 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 Wszystkie koszty notuje tak że nie ma problemu - mogę wrzucić kosztorys. Jeśli chodzi o całą łódź to będzie długa historia ale koszty remontu silnika pojawią się po pierwszym odpaleniu :) Słuszna uwaga, jeszcze niestety nie przeglądałem spodu łodzi, jeśli trzeba będzie - będziemy remontować. Takie hobby. Przy okazji trzeba będzie się czegoś nowego nauczyć ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kresek25 Opublikowano 21 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Mam pytanie. Ponieważ kupiłem łódź bez śruby napędowej, wysłałem zapytanie do sklepu z częściami do łodzi - sprzedawca dobrał następującą śrubę: Amita 3 alu - YAMAHA 150 - 300HP 15x15 prawa Czy będzie to odpowiednia śruba do mojego Baylinera? Na koniec wrzucam jeszcze fotki aktualnego postępu prac przy silniku: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 21 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 ja mam w SEA RAY 185BR(MERCRUISER 4,3L) 14,5"x19" i jest ok. miałem 14"x23" i nie dokręcał obrotów. sprawdź jaki masz wałek i ile wpustów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 21 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Ładnie czysto i schludnie to poskładane. Mało ludzi potrafi tak silnik poskładać od strony estetycznej. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kresek25 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Wałek na zetce ma 15 frezów - wypustów Krótka relacja ze składania silnika: I w końcu kilka dni temu uruchomiliśmy silnik :) Odpalił praktycznie od pierwszego - zapłon trzeba było dostroić i tyle... Filmik: Wiązka jest już oczywiście za izolowana i upięta. Sprężanie po 11 bar na pierwszych trzech cylindrach, na czwartym 10,6 bar - myślę ze granica błędu pomiarowego. Producent przewiduje 9,6 bar na cylinder jednak głowica została planowana co pewnie wpłynęło na wynik ;) Kosztorys wymienionych części i usług zakładu szlifierskiego: Korbowód z tłokiem używany - 350 zł Panewki główne + korbowodowe - 600 zł Panewka extra -robiona na wymiar - 210 zł Uszczelniacze zaworowe - 35 zł Osiowanie bloku, renowacja głowicy, renowacja korowodów, przekładka jednego korbowodu - 2100 zł Tulejowanie silnika, wymiana panewek wałka rozrządu - 1500 zł Kpl uszczelek silnika - 1 106 zł Uszczelka pokrywy bocznej - 125 zł Cewka zapłonowa - 67 zł (jeżeli chodzi o cewkę to kupiłem zwykłą od espero o tym samym numerze co Mercruisera która kosztuje 416zł) Koło rozrządu, panewki w. rozrządu, uszczelka pod gaźnik - 783 zł Olej 25W40 5l - 215 zł Druga uszczelka misy olejowej - 156 zł (pierwsza została źle dobrana przez sprzedawcę bez możliwości zwrotu - 330zł w plecy) Lakierowanie silnika ~ 300zł Pasek klinowy ~ 30zł RAZEM 7 577zł Pewnie jeszcze jakieś koszty jeszcze by się znalazły, sądzę że można sobie to zaokrąglić do 8 tys. W kosztorysie nie są ujęte wszystkie części (np nie ma przewodów zapłonowych) jednak ich ceny są doliczone. W silniku nie zostały wymienione praktycznie tylko kopułka, świece zapłonowe i pierścienie tłokowe ze względu na bardzo dobry stan. Silnik czeka na zamontowanie w łodzi więc czas przygotować komorę silnika :) I tu pytanie - czy silnik powinien mieć tylne mocowanie czy tylko ma wisieć na zetce? Dla mnie jest pewne ze musi posiadać dwa mocowania a z zetką jest tylko spięty jednak muszę się upewnić bo na mojej łodzi poprzednio był inny silnik i nie ma tylnego mocowania :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRI Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Tak naprawdę aby kosztorys był pełen i prawidłowy, należy doliczyć ilość roboczogodzin do materiałów , i dopiero wtedy jest realny koszt naprawy tego rodzaju silnika Później dzwonią i mówią ,że na internetach to panie piszą ,że za 8 tysięcy remont na gotowo się robi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Co prawda ja mam silnik OMC ale u mnie był mocowany tylko na zetce na 2 śruby no i z przody stał na podstawce jak u ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kresek25 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2018 No przecież widać ze ujęte są tylko ceny części które wymieniłem w silniku, więc nie wyobrażam sobie jak ktoś może tak pomyśleć. Oczywiście że nie ma tam kosztów robocizny (składałem z kolegą w wolnym czasie), zakupu samego uszkodzonego silnika który dostaliśmy w komplecie z łodzią a nie wspominając o energii elektrycznej w warsztacie :) GRI poza tym jak ktoś nie potrafi czytać ze zrozumieniem to i tak będzie dzwonił z takimi pytaniami :) kruszek1985 - tego się nie spodziewałem, masz może zdjęcia jak to wyglądało? Może się wypowiedzieć ktoś jeszcze w tej kwestii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Zdjęcia są jakie są bo były robione dawno temu więc nie robiłem ich pod kątem mocowania silnika ale zaznaczyłem na czerwono gdzie miałem zamocowany silnik http://upload.secondsun.pl/img/152485848420171207_165626.jpg http://upload.secondsun.pl/img/152485848920171207_165641.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kresek25 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Dzięki za fotki U mnie osłona koła zamachowego i transom wygląda identycznie, jednak osłona koła zamachowego ma również stopę i miejsce na śruby co mnie przekonało ze tył silnika również musi stać na mocowaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2018 U mnie też silnik ma ma tylną stopę na której można go postawić ale w łodzi nie była wykorzystana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kresek25 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Witam po krótkiej przerwie. Cos się stało ze zdjęciami nie mam już czasu dziś tego naprawiać :/ Prace przy łodzi ciągle postępują do przodu. Silnik złożony wiec trzeba było przygotować dla niego komorę, wszystkie stare uchwyty, przewody itp zostały usunięte, po części powymieniane sklejki i położone maty z włókna szklanego z żywicą, w dziobie położona nowa podłoga i wycięty luk inspekcyjny i praktycznie wszystko wymalowane białą farbą do pokładów. Ze względu na to że nikt na łodzi nie będzie chodził na boso ani w klapkach dywany na podłodze zostaną zastąpione wykładziną kauczukową która nie będzie ślizga a jednocześnie łatwa do zdjęcia/założenia aby nie zbierała się pod nią wilgoć. Silnik zamontowany, ustawiony i założona zetka. Kolega elektryk kładzie nową instalacje elektryczna, wpadło kilka nowych gadżetów - pompa zęzowa, dmuchawa komory silnika, echosonda Lowrance hook2 5x, skrzynki akumulatorów,ładowarka 12V + USB, nowa zrywka, przełącznik akumulatorów. Do tego powymieniane napy na plandece i wszyty nowy zamek - jest jednak marnej jakości więc będzie do poprawki przed następnym sezonem. Po części wyczyszczone zostały elementy tapicerki jednak jest w bardzo słabym stanie, niestety wymiany doczeka się najszybciej w przyszłym roku. Spód łodzi wymalowany farbą przeciwporostową, góra wypolerowana. Na przyczepę zamontowane zostały alufelgi 15' irmscher. Wstępnie planujemy wodowanie w przyszły weekend, wszystko zależy od tego czy dojdzie zamówiona śruba napędowa, jutrzejszych postępów elektryka i oczywiście pogody ;] Generalnie mamy problem z rozgryzieniem jak działa ogranicznik trymu w Alpha one. Z manetki wychodzą trzy przewody jednak na schematach które znaleźliśmy są cztery. A druga sprawa to ze z ogranicznika wychodzą dwa przewody - jeżeli ogranicznik odetnie pompę trymu np w górnej pozycji, jak opuścić zetkę jeżeli pompa nie ma zasilania? Elektryk mówi cos ze wygląda jak by były braki w instalacji jednak instalacja na silniku jest kompletna a od strony łodzi brakowało tylko wtyczki która dokupiliśmy. Może jest ktoś w stanie coś podpowiedzieć? Lub wyjaśnić przez telefon mojemu koledze który jest biegły w elektryce jednak nie ma doświadczenia z jachtami :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Coś mi się nie otwierają te Twoje foty >:( Jak nazywa się łódka? Często jestem na wodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kresek25 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Dokładnie, widzę ze zniknęły wszystkie nawet ze starszych postów które szybciej były widoczne... Mam sporo pracy żeby to naprawić. Nie pływam w Polsce, a jak na razie to nie pływam wcale :) Oby zacząć w przyszłym tygodniu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 A to coś mi się zdawało że widziałem pod avatarem Gdańsk, może jeden drink za dużo :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kresek25 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Tak zgadza się, miałem wpisane Gdańsk skąd pochodzę, jednak po Twoim poście zauważyłem ze wprowadza to w błąd forumowiczów wiec zmieniłem podpis ;) Bez obaw, możesz dalej pić :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.