Zbych Opublikowano 5 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2017 Witam i o zdrowie pytam????.Mam problem, chodzi dokładnie o załatanie dziury po zetce i przygotowanie pawęży pod pantograf na silnik zaburtowy max 50 km. Łódź to typowa motorówka ślizgowa dł 6.8 szer 2.5 waga 1400 kg, która ma służyć bardziej na spacery.Chodzi mi dokładnie o wytłumaczenie jak dla laika krok po kroku,warstwa po warstwie jak i czym to zaślepić od środka i od zewnątrz. Z góry dziękuję za konstruktywne komentarze i pozdrawiam.P.s. Służę radą w kwestii remontów domów,ciesielstwa, dekarstwa. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 5 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2017 Taka dziura to nie dziura... To jest dziura http://photos.app.goo.gl/RcFCsvimQouqlTRQ2 Temat takiej przeróbki był już na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 6 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Ok dzięki za odpowiedź , będę szukał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 No i na 50 koniach to ona ślizgowa będzie już tylko w teorii. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Niezawodny Mrcinj ma właśnie taką dziurę, będzie ją łatał i przerabiał na zaburtowy. Obejrzałem ją w weekend osobiście i rzeczywiście robi wrażenie. Założył Marcin odrębny temat z remontu swojej łódki więc obserwuj a może coś wyjaśni O0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Ja zostawiam pawęż po zetce bo jest zdrowa,trzeba użyć maty i sklejki żeby wyrównać otwór, ja robię tak że wklejam w środek grubości otworu dopasowaną sklejke 12 setkę na klej poliestrowy z włóknem, puźniej szlifuje skosy na zewnątrz i od środka, przekladam matą i kolejna sklejka tak zrobię do grubości pawęży zostawiając miejsce na odtworzenie laminatu, przyda się różna grubość sklejki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2017 Silnik musi wisieć dużo wyżej. Tutaj jest temat tylko zaślepienia otworu czyli uzupełnienia laminatu. Dopasuj jakiś kawałek starego laminatu 5-8 mm pofazuj krawędzie na szer. 5cm ( pawęż i łata) i wklej. Wieszak do silnika będzie mocowany do ,,pólki" nad zetką i podparty obok otworu po zetce. Na pewno trzeba będzie wstawić sklejkę wzmacniającą powierzchnię nad otworem zetki. Najlepiej po całej szerokości lódki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waho Opublikowano 7 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2017 @Zbych wstaw trochę więcej zdjęć, zwłaszcza całej rufy, to i podpowiedzi będą bardziej konkretne. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 9 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Wysyłam jeszcze dwie fotki całej rufy tego modelu.Ogolnie to od wewnątrz myślałem aby dać dodatkowo blachę aluminiową gr 5 mm o wym wys 50 szer 60 dokładnie już po zaslepieniu otworu. Myślałem, że będzie to dobre wzmocnienie pod pantograf.Tylko nie wiem jak ją przytwierdzić od wewnątrz do lekko zaokrąglonej rufy.W przyszłości myślałem też o platformie kąpielowej (coś jak na załączonym foto) wykonanej z podwójnej sklejki i zalaminowanej. Z otworem na silnik oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 9 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 Można też tak http://upload.secondsun.pl/img/151026291420160604_124005.jpg http://upload.secondsun.pl/img/151026291620160507_162545.jpg http://upload.secondsun.pl/img/151026291920160610_100836.jpg http://upload.secondsun.pl/img/151026292120160507_162609.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 11 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 To rozwiązanie jak kto lubi, raczej nie w moim guście, Te kable na wierzchu i "ta myśl" , że ten silnik ciąży na platformie zbyt mocno.Ja wolałbym raczej takie coś co na rysunku aby część na czerwono była zdejmowana, na zasadzie nakładanej czapy z laminatu w razie chęci zajrzenia do silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 11 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 Dzięki takiemu rozwiązaniu została wydłużona linia wody więc raczej nic nie ciąży, o kablach już pisałem gdzieś. Koledze może spodoba się rozwiązanie jak na Calypso 23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waho Opublikowano 11 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 Lepszym rozwiązanie będzie, przedłużenie łódki, (rufy) tak, aby była podstawą do solidnego zamocowania silnika, a jednocześnie służyła, jako platforma kąpielowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 11 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 Podejrzałem te Calypso i muszę stwierdzić, że to jest dokładnie w moim guście.Dokładnie coś w ten deseń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 11 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 Nie ma za co ;) P.S. Jak Kolega chce to mogę później wrzucić foto jak to wygląda z bliska... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 11 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 Tak tak coś myślę w tym temacie, brecket z platformą ^-^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz369 Opublikowano 2 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2017 Witam, Oto jak powinno być zrobione. Wewnetrzną część wyszlifowac z farby wycinasz skejkę żeby wypełnić dzire, czyścisz, otłuszczasz acetonem i laminujesz wewnetrzną część najlepiej epoxydem i z pięć warstw tkaniny Biax 600g 45/45, na epoxydzie nie wolno używac mat, albo na vinylestrze wtedy urzywasz na przemian mata tkanina ale vinylester jest słabszy polecam 7 warst, konczysz na macie później trymujesz i zabezpieczasz topcoatem a epoxyd HB coat. Zewnetrzna część szlifujesz 15cm wiecej niż twoja dziura okolo 5mm muszisz zebrac zeby twoje tkaniny nie wystawały. Połóż 5 lub 7 warst laminatu zawsze musi być balans to sama wewnątrz jak i na zewnątrz. Pszeszlifuj i połóż szpachel epoxydową nigdy poliestrową ponieważ szpachel epoxydowa powiecmy odpycha wodę a ta druga jak gąbka pije, wyszlifuj i połóż poniżej lini wodnej gelshild 200 International z trzy warstwy jedną dziennie nie cześciej musi dobrze odparowac, ale nie dłużej niż jeden dzien bo medziesz musiał szlifnac przed połozeniem drugiej warstwy, a na konoec antyfauling 2 warstwy polecam zaprawioną cześć najpierw połozyć twardym antyfaulingiem. Powyżej lini wodnej połóż nie wiem czy mozna w Polsce kupic ale najlepiej DD Lak poliestrowa farba bardzo bardzo dobra. Nie polecam poliestru z matą jest naprawde kiepskim materialem jak chcesz zeby było mocne musi być tkanina. W razie jakiś pytań pisz pozdrawiam Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 2 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2017 Kolego Tomasz, czy to nie jest przerost formy nad treścią? 4200g szkła wewnątrz i 4200 na zewnątrz? Toż to pancernik ma mniej ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz369 Opublikowano 2 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2017 Tak tutaj robimy i dajemy 5 lat gwarancji. Jak juz robic to na lata, naprawialismy motorowki z 1945 r i wygladaja jak nowe ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2017 A czy pływają jak nowe ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Śmiem twierdzić że topcoat nie wyschnie na epoxydzie to po pierwsze a po drugie po co odtluszczac coś co nie jest tłuste ani nigdy po szlifowaniu nie było... P.s. i czemu najlepiej epoksydem? Bo poliester nie będzie się trzymał starego poliestru? Bzdura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 14 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2018 Witam forumowiczów .Wrzucam fotkę pantografu mojego projektu pod silnik 50 KM.I tutaj moje pytanko.Czy to zda egzamin i najważniejsze jak zrobić przejście na wylot w pawęży pod linią wody.Czy takie przejscie na śruby mocujące może być całkowicie wodoszczelne i pewne nawet przy ewentualnym uderzeniu śruby silnika o jakaś przeszkodę pod wodą.Z góry dziękuję za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 Będziesz do tego wspornika przykręcał skleję? Jeśli tak to już trochę "zepsułeś" projekt... Ten profil podda się przy dokręcaniu śrub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 15 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 Tak myślałem o sklejce posklejanej na gr 7 cm,na wzór tego szablonu z pilśni i wysunietej ku górze o 8 cm wyżej od tej na foto.Taka wysokość pasowalaby do silnika a ja nie musiałbym nawiercac metalowej konstrukcji na śruby od zaczepów silnika. No i odsunie to silnik od burty przy trymowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 Od sklejki lepszy jest PEHD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.