CEZAR Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Witam ponownie i serdecznie pozdrawiam. Jako że łódeczka już na wodzie i pierwsze awarie silnika przy wzburzonym Zegrzu mamy już za sobą, to pojawiły się drobne przecieki do przestrzeni między pokładem a dnem. Podejrzewam tu śruby mocujące silnik. Jest do nich dostęp po odkręceniu dekla HOLTA, ale to wszystko znajduje się już poniżej linii wody. Moje pytanie jest następujące: -czy jest coś czym można to uszczelnić bez wyjmowania łódki z wody? - czy obecność znacznej wilgoci pod pokładem jest problemem? Pozdrawiam Cezar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 spróbuj na ciekłą gume (zapomniałem jak się to fachowo nazywa) przypomina czarny silikon ale to guma. ja tak uszczelniałem otwory po starej sondzie - guma na gwint i śruba w otwór i dokręcić - nic nie cieknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Polecam SOUDAL Carbon. Najmocniejszy klej elastyczny (właśnie jak ciekła guma) jaki znam. Jest czarny i biały. Chyba nawet lepszy od SIKAFLEXu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Poliuretanowa masa uszczelniająca. Np Boll, dostępny w każdym sklepie samochodowym, albo Sikaflex w sklepie żeglarskim. Śruby poniżej linii wodnej zawsze montuje się z uszczelniaczem tak jak korki spustowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Ale jak ciekbnie to do wody ani wilgotnej powierzchni niczego dobrze nia przykleisz. Chyba, że siłą woli. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Bez wyjmowania łódki z wody to będzie tylko naprawa doraźna. A na mokro to hydraulicy mają najlepsze patenty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozi Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 loctite ma takie dwuskładnikowe masy uszczelniające [coś jak poxilina chociaż to pewnie oni się wzrorowali na loctite a nie odwrotnie] do uszczelniania zbiorników (także z woda pitną) - można stosowac na mokro z tym, że pewnie po utwardzeniu bedzie dość sztywne [ale może mają tez cos elastycznego] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Znowu ktoś powie, że jestem złośliwy. Ale ktoś musi być. Proponuję założyć kondona z kiosku ruchu ;) Albo zrobić to przyzwoicie. To znaczy: wyjąć łódeczkę z wody, odkręcić śrubę jedną lub dwie, osuszyć suszarką jeśli istnieje taka potrzeba, i przykręcić śruby z odpowiednim silikonem który z pewnością znajdzie się na każdej przystani. Wyszukanie specyfików o których piszecie zajmie tak z pół dnia, bo trzeba dojechać do sklepu zakupić i z powrotem do portu. Koszty i czas dojazdu policzcie. A może się zdarzyć, że cała operacja się nie powiedzie na mokrej pawęży i trzeba będzie wyciągnąć łódkę i zrobić jak należy. Ale oczywiście Cezar, propozycji masz sporo! Wybieraj i decyduj. Powiem Ci tylko, że demontaż silnika, wywiercenie 4 nowych otworów, załatanie starych otworów, ponowny montaż silnika z odpowiednim uszczelnieniem zajął nam (dwie osoby) 2,5 godz. Waga silnika prawie 300 kg. To tyle w temacie ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestboats.pl Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Zibi- święte słowa!!! Normalnie zaczynam Cię coraz bardziej lubić :)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 Best - dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 ja też uważam że jak robić to porządnie a jak byle jak to się lepiej nie zabierać. W końcu to sobie robisz, wiec warto robić porządnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Zapomnieliście jeszcze o jednej sprawie. Soudal-sroudal, poliuretany, loctite i inne pateny.... wszystko pięknie, jeśli sie uda to woda nie będzie ciakła do środka ale będzie wchodzić w taką niewielką przestrzeń pomiędzy jeziorem a wnętrzem łodzi. Ta przestrzeń nazywa się PAWĘŻ. Która prawdopodobnie zrobiona jest z drewna. Pragnę przypomnieć iż niektóre gatunki drewna lubią nasiąkać i nawet jeśli woda nie wleci do środka to podczas długoterminowego nasączania się wodą, zgnije i straci swą wytrzymałość. Oczywiście jeśli masz za dużo wolnego czasu możesz zrobić prowizorkę i na zimę wymieniać pawęż bądź też nurkować pod lodem w celu znalezienia swojego silnika :-))) Proponuje wyjąć łódkę z wody i zrobić to porządnie. Tak jak powiedział ZIBI. Zdemontowanie mojej Yamahy, zaklejenie sieczką z maty szklanej starych dziur, wywiercenie nowych i zamontowanie silnika spowrotem trwało 2,5 godziny. I zdążylismy wypić kawę przy robocie :-) Wyjęcie łodzi z wody, wykręcenie śrub, osuszenie i wsadzenie ich spowrotem z silikonem bądz klejem Sikaflex nie zajmie Ci na pewno więcej czasu niż nam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Witam, podłączę sie bo w temacie trochę mam pytanie, mianowicie zgubiłem korki spustowe gdzieś i muszę osadzić nowe gniazda. Mam to zamiar zrobic w ten sposob: A dodam ze lodz stoi w garażu 1. Odkręcam stare gniazdo 2. Susze pare dni otwór po nim 3. Wklejam nowe na Zobacz ofertę: SIKAFLEX 292 BIAŁY - RAKSA - 53913 http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6646708621 Coś pominąłem? Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Ale nie kupuj Siki za taką kasę:)stanowczo za droga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Drogo? Nie orientuje sie w cenach szczerze mówiąc... Reszta wszystko ok? W ten sposob wymienia sie gniazda korków spustowych? Czy te otwory po starych powinienem przetrzeć papierem ściernym, odpylić i odtłuścić przed klejeniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 A i czy otwory po wkrętach? Wystarczy jak dam większa średnice wkręta i też na Sike? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Na resztę pytań z pewnością odpowie Tobie @panpikuś . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Bardzo bym prosił gdyby akurat czytał :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 W tym tzw. gnieździe masz otwory pod wkręty. Więc jak chcesz dać większą średnicę ??? A nie możesz zaślepić starych otworów? Następnie przekręcić to "gniazdo" o powiedzmy 15 stopni i dać nowe otwory? Nie będzie lepiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Masz racje, dzieki :) stare otwory szpachlówką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 I czy ten sikaflex sie do tego nadaje w końcu czy jakiś inny klej/uszczelniacz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Do większości zrzutów pasują korki z hydraulicznego, proponuję udać się do sklepu i poprosić o mosiezna zaslepkę GZ 1/2 cala , założyć ją na uszczelniacz lub nić loctite... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Myślałem o tym ale nie wiem jaki jest skok gwintu, tam mam trapezowy nie wiem jak to zmierzyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 Wstaw inny komplet albo zdemontuj stare gniazda i zanieś do tokarza. Z ptfe dotoczy parę korków i po sprawie. http://raksa.com.pl/category/osprzet-jachtowy-korki-spustowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 Myślałem ze priorytetem jest nie nastreczanie sobie niepotrzebnej roboty... Po co coś demontowowac i nosić do tokarza skoro koszty będą większe niż kupno nowego zrzutu? Pozatym na ptfe trzeba założyć uszczelkę gumową bo uszczelniacze słabo się teflonu trzymają i wystarczą na chwilę... Robota prosta i wypraktykowana przezemnie, gwint jest calowy a Kolega zaczyna badać skok... :) Rzeczy proste są proste dopóki nie zaczniemy ich analizować więc zaraz się okaże że jest to korek zrobiony w technologii NASA i taniej będzie kupić drugą utkę... Średnica jest albo 3/8 albo 1/2 w normalnych zrzutach, chyba że Kolega ma założone cóś z plastyczanego gównolitu wtedy calowy pasował nie będzie. Koszt korka w hudrauliku to jakieś 1.5 pln P.S. Zaraz powstanie elaborat ' Jak w tydzień wymienić korek zrzutu wody z zezy na jachcie' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.