Skocz do zawartości

Remont Rybitwy 95'


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem nowym użytkownikiem, mam 26 lat i jestem z Warszawy. Swoja przygodę z motorowodniactwem dopiero zaczynam, a w zasadzie zacząłem - od kupna Rybitwy. Motorówka jest z roku 1995, przerabiana ze strugi na zaburtowy. Stan w jakim ja kupilem oceniłbym na mocno średni. Cały pokład i zenza były zalane woda i staly tak przez pol roku:/ Praktycznie całe wnętrze tj. przednie bakisty, komory zenzowe, cała podloge zarówno wewnątrz kabiny jak i na zewnętrznym pokładzie trzeba bylo zerwac (cale drewno zgnilo).  Zacząłem od wzmocnienie wręg, zrobienia komór wypornościowych pod podłoga, następnie położyłem podłogę, zrobilem przednie bakisty oraz zamknąłem kabine, kolejnym krokiem bylo doprowadzenie zewnętrznego pokladu i siedzien do porządku. Wszystko wykonywałem z 10mm plyty OSB ktora następnie laminowałem żywica z mata szklana 350g. Następnie szpachla, wstepne wyprowadzanie i 2 warstwy szpachli natryskowej. Na chwile obecna to tyle, zdjęcia poniżej, a reszte bede zamieszczał zgodnie z postępem prac.

 

Pozdrawiam

1000x901c_rybitwa-kadlub-549557.jpg.7d233b004a396a9666fdc006b973c20d.jpg

1000x901c_rybitwa-kadlub-549560.jpg.a787c208aa1253c83c55ff143eb42b46.jpg

1000x901c_rybitwa-kadlub-549561.jpg.93d9e1efee827f4914d711888ad4d746.jpg

1000x901c_rybitwa-kadlub-549562.jpg.a18c1b9455154dd24a977c2e69364749.jpg

WP_20140517_002.jpg.a50f97df1e208eed384f5fe49fc1b3d6.jpg

WP_20140603_001.jpg.a5f04afa7b4088e9986cb14abff691ab.jpg

WP_20140603_002.jpg.6a446d8238a8506c840ff0388949a91b.jpg

WP_20140603_003.jpg.058b726c178c780daad85d1dd4de7854.jpg

WP_20140709_001.jpg.95b39dba0a43ced7751eeff06df9072a.jpg

WP_20140709_002.jpg.2b05d3bfd20276df1924f91ff738a199.jpg

WP_20140709_003.jpg.be8c2bf36ee5e7958bce0569c5b3b239.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

OSB jest przeważnie sklejana na bazie klejów mocznikowo -formaldehydowych

i jest parafinowana

tak więc bez przeszlifowania to na dobrą sprawę nic się do niej nie przyklei

a już zastosowanie na łajbie  :P :P :P :P :P :P :P :P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że każdy wie lepiej, zrobiłby lepiej, szybciej i ma nieograniczony budżet itp... Bo tak zawsze jest na forach:) Tak czy siak ja mam okrojony budżet, mało czasu bo tylko weekendy, jest to moja pierwsza łajba i ma być weekendowa zabawką. A co do OSB to skoro kleje do glazury, gładzie i rożnego rodzaju farby od niej nie odparzają to liczę ze i na mojej Rybitwie da rade:) Nie wiem jakie gramatury mat są produkowane i jakoś ta wiedza do szczęścia nie jest mi potrzebna, może kupiłem 300g - nie ma to dla mnie żadnego znaczenia, ważne ze nie rozpada sie i wygląda dobrze:)

 

Zibi... Wiem ze sa inne technologie, wiem ze można lepiej i profesjonalniej a tanie często nie jest dobre, ale z całym szacunkiem, wole nosić tani zegarek Casio niż zbierać do śmierci na Rolexa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem w dobrej wierze i tyle >:D

Ale skoro nic więcej do szczęścia nie jest Ci potrzebne,

to może zaprzestań propagowania taniego Casio

przy remoncie łódek, Co  ???

Bo inni też patrzą, mają może inne podejście do tematu,

ale zrobią tak jak pokazujesz, bo taniej >:(

Powieszą jakiś dobry silnik, zabiorą znajomych na pokład i ... :(

A może załóż taki kącik "Zrób to sam i bardzo tanio"

Tam może wszyscy będą podrzucać jakieś pomysły ;D

Może być ciekawie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zibi wyjątkowo nie jest złośliwy, a słusznie prawi. Na zdjęciach widać kawał roboty i wyszło fajnie,  ale czas i woda zweryfikuje tą twoja technologie. Oby trzymało się jak najdłużej.

 

zastosowanie OSB przy sprzedaży" kiedyś " obniży wartość łajby a jak się trafi ktoś ogarnięty to da sobie spokój  :-X

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i waga wyszła tego ze dwa razy większa niż sklejki, kiedyś ta oszczędność może się wyrównać w kosztach zwiększonego zużycia paliwa...

Jednak lepiej popytać przed rozpoczęciem prac, można się upierać przy swoim ale warto znać cenę oszczędności.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga sklejki wodoodpornej: średnio 720 kg/m3, spoiwo: klej mocznikowo - formaldehydowy.

Waga OSB: średnio 660 – 680 kg/m3, spoiwo: klej mocznikowo - formaldehydowy.

(Oczywiście przed laminowanie płyty były szlifowane)

Zatem chyba dwa wasze argumenty można wysłać w daleki rejs:)

 

Panowie, wiem ze do remontów czy produkcji łódek uzywa sie dedykowanych plyt ze sklejki, ale nie stać mnie na nią dlatego zastosowałem OSB, czas pokaże czy wyjdzie mi to na dobre:)

 

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała różnica polega na technologii wykonania.

Sklejka wykonana jest ze sklejonych krzyżujących się cienkich warstw

drewna, tzw. obłogów. Natomiast płyta OSB jest wykonana prostokątnych

wiórów płaskich klejonych w wysokiej temperaturze i pod ciśnieniem.

OSB nie posiada dedykacji do konstrukcji marynistycznych.

Można z niej wykonywać jednostkowo jedynie ścianki na statkach.

Niestety sport motorowodny jest stosunkowo drogą dyscypliną, a wiadomo,

że z piasku bata nie ukręcisz. Chyba że za pomocnika masz diabła jak Twardowski :D :D

Wiadomo też:

B -

O -

A -

T -

8) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Panowie, wiem ze do remontów czy produkcji łódek uzywa sie dedykowanych plyt ze sklejki, ale nie stać mnie na nią dlatego zastosowałem OSB, czas pokaże czy wyjdzie mi to na dobre:)

 

Pozdrawiam

 

Jeśli przyłożyłeś się do laminowania, to pewnie nie będziesz na tyle długo nią pływał, żeby odczuć negatywy, o ile wystąpią. W końcu rzecz dotyczy tylko ścianek działowych i zabudowy kabiny. Nie wiem tylko jak będzie z trwałością podłogi - jak ją wzmocniłeś/podparłeś od dołu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem w dobrej wierze i tyle >:D

Ale skoro nic więcej do szczęścia nie jest Ci potrzebne,

to może zaprzestań propagowania taniego Casio

przy remoncie łódek, Co  ???

Bo inni też patrzą, mają może inne podejście do tematu,

ale zrobią tak jak pokazujesz, bo taniej >:(

Powieszą jakiś dobry silnik, zabiorą znajomych na pokład i ... :(

A może załóż taki kącik "Zrób to sam i bardzo tanio"

Tam może wszyscy będą podrzucać jakieś pomysły ;D

Może być ciekawie :D

 

Zibii nic mi do tej dyskusji ale coś mi się wydaje ,że przesadzasz i na dodatek robisz to w sposób niegrzeczny .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny ted!

Bardzo grzecznie zwróciłem uwagę na błędną technologię wykonania.

Jednocześnie poprosiłem o nie propagowanie "takich tanich" technologii naprawy

i modernizacji łódek, bo tak nie powinno się robić. A że się robi to widać w tym poście.

Dlatego też zaproponowałem założenie nowego tematu "jak tanio naprawić łódkę" :D :D :D

Jeśli jest to dla Ciebie niegrzeczne, to trudno.

Allah tak chciał a Allah zawsze ma rację ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
A dziękuje, dziękuje! Poza wspomniana OSB reszta była robiona zgodnie ze sztuka szkutnicza, co prawda wiedza czerpana z forum i innych internetowych źródeł, ale to zawsze jakaś wiedza:) Środek jest już zrobiony, na dniach montuje odświeżony stary silnik suzuki DT55 i na Wisłe, port czerniakowski będzie jej sezonowym domem. Jak tylko zrobie lepsze fotki to wrzuce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...