Skocz do zawartości

smarowanie wału śruby


gwba
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ma ktoś pojęcie o takim sposobie smarowania wału ? Tak jak widać na zdjęciach mam u siebie taka smarownicę. Po odkręceniu pokrywy zdejmuje sie tak jak widać na fotach. Czy na końcu tego wkręcanego "tłoczyska" powinien byc tez tłok ? Na jakiej zasadzie to działa ? Próbowałem podnieść ten "niby tłok" jaki pozostaje na dnie smarownicy ale sprawia wrażenie jakby był tam zamocowany. Doczytałem gdzieś w necie ,że trzeba przed uruchomieniem silnika obrócić kilka razy rączka smarownicy ale ta rączka nic nie dociska tak żeby wycisnąć smar do dławicy wału.

 

http://images63.fotosik.pl/883/9654391a042b1202m.jpg

 

http://images62.fotosik.pl/884/dedb4c705335c276m.jpg

 

http://images65.fotosik.pl/884/bd9c18b2a7d9c92bm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z instrukcją emerytowanego kapitana żeglugi śródlądowej:

1. Odkręcić pokrywę.

2. Wyjąć pokrywę razem z tłoczyskiem.

3. Napełnić towotem do takiej wysokości by po włożeniu tłoczyska dała się pokrywa zakręcić.

4. Dokręcić tłoczysko do wyczuwalnego oporu.

5. Codziennie przed rozpoczęciem pływania dokręcić tłoczysko.

Towot najlepiej przeznaczony do kontaktu z zimną wodą.

Zastanówmy się - naszych śródlądowych krążowników przybywa może warto

poprosić administrację o utworzenie działu dla naszych żelazek?

Ad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

                    To najbardziej niezawodny system smarowania wału. Tłoka nie da się podnieść dopóki nie wpuścisz pod niego powietrza. Innymi słowy: należy (wprzódy) odkręcić przewód smarny od korpusu tej pompy. Po odkręceniu tego przewodu powietrze będzie mogło wejść pod tłok przez otwarty otwór wylotowy smaru.

                      Napełnianie "towotnicy" smarem jest dużo łatwiejsze przy otwartym otworze wylotowym. Na koniec przykręcić przewód i sprawdzić szczelność i drożność systemu.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc. Konstrukcja tej towotnicy jest dziwna, tłok nie jest powiązany z tłoczyskiem. Został przez Holendra docisniety do dna i musiałem całość wymontowac i rozebrać. Teraz mam pełną smaru i na jakis czas wystarczy. Jak bedzie w połowie to trzeba odkrecić wieczko i kombinerkami wyciągnąć tłok oraz dołożyc smaru w ten sposób nie trzeba będzie demontować całości do ponownego napełnienia. Działa super. Temat wału mam załatwiony, wymieniłem tez sznur na dławicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...