Lysolini Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 witam. mam mały problem. zakupiłem ostatnio jacht spacerowy inter 630 delux z silnikiem omc 120. O ile silnik działa elegancko , co mnie zaskoczyło bo starszy jest ode mnie , odpala od razu i pięknie pracuje . To problem mam ze sterowaniem z tego co widzę wszystko jest z omc i manetka oraz sama kierownica , przynajmniej wszędzie są napisy omc . Problem leży w tym ze nie da się skręcać tzn da sie ogólnie kręcić kierownica ale potrzeba do tego sporo sily po 30 min kręcenia kołem w porcie jachtowym nie powiem ale zmęczenie mnie dosięgnęło no ale musiałem przestawić łódkę na wskazane miejsce wiec nie miałem wyboru. Pytanie co możne być przyczyna ? jak mam się zabrać do naprawy ? ciężko jest coś znaleźć na temat tego silnika lub instrukcji jakichkolwiek wiec proszę was o pomoc. W razie czego mogę zdjęcia podesłać. Boję się ze problem może leżeć gdzieś gdzie linki wchodzą do silnika bo tam nie mogę zajrzeć bardzo mało miejsca . Czyli reasumując bardzo ciężko skręca się ta lodżia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Przekładnia kierownicza jest połączona z silnikiem cięgnem. Najprawdopodobniej masz je do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysolini Opublikowano 30 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Extra tez tak myślałem a powiedz mi czy jest jakiś sposób zęby się upewnić ze to cięgna? rozebrać wszystko to nie problem , wymienić raczej tez no poza dojściem do silnika bo jak pisałem bardzo mało miejsca jest . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Niestety.. musisz odłączyć od silnika. Jeśli dalej będzie ciężko to cięgło/przekładania do wymiany. Jeśli lekko to znaczy że problem jest dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysolini Opublikowano 30 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Dobrze a mam pytanie bo szukam na stronach tych części i mam problem czy może jakiejś innej firmy będą pasowały? możne jakiś link bardzo byś mi pomógł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Szukaj sterociąg, teleflex. PS Nie cytuj moich postów...naciskaj guzik "odpowiedz". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysolini Opublikowano 30 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Bardzo dziękuje znalazłem . Jutro zabieram się do pracy . Jeszcze jedno pytanie czy oprócz wygody układ sterowania mechaniczny a hydrauliczny różnią się czymś? Tzn pytanie bardziej dotyczy co powinienem do takiego silnika założyć . znalazłem hydrauliczny do 150 km . Bo coś czytałem, chyba na waszym forum ze powinienem przy wyborze sterociągu brać z nadwyżką ( moc silnika x 1.5 ). Proszę mnie poprawić jeżeli coś złe napisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Najpierw zdiagnozuj problem. Wymiana na hydraulikę wiąże się z wymianą wielu elementów: pompa przy kierownicy, siłownik przy silniku. Najpierw się upewnij ze znajdziesz pasujące komponenty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysolini Opublikowano 11 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 witam niestety moje prace sie odwlekły z powodu pracy. Nawet na urlopie człowieka potrafią ściągnąć. Ale do rzeczy mam tutaj zdjęcia tego mojego nieszczęsnego sterowania i teraz mam pytanie, żeby dowiedzieć się w czym problem to muszę wyciągnąć lodź na lad bo jak widać koniec przy silniku jest tak zamontowany ze zęby zobaczyć co się tam dzieje muszę rozmontować ta cześć za burtą (przekładnie) . dobrze mowie? w razie co proszę mnie poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Nie znam takiego sterociągu, może ktoś ma taki i ci podpowie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Ma Kolega wszystko poskladane na linkach. Zamiast rozbierać to sprawdzić po kolei rolki do zmiany kierunku linki. Linka jest świeża w miarę więc ktoś nawijał ale albo zabrakło mu wiedzy albo doświadczenia i mógł przy remoncie sterowania pominąć ów rolki. Jest duża szansa że któraś się zapiekla i dlatego sterowanie nie hula. P.S. Albo jest za dużo linki nawiniete na bęben i już nie ma miejsca żeby dalej nawijac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysolini Opublikowano 11 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Rozumiem ze te rolki się jakoś smaruje? co w przypadku jak rzeczywiście za dużo tego jest nawinięte? te linkę jakoś można skrócić czy co ? sprawdzę i dam znać bo człowiek się nie zna wiec wole się zapytać nim coś zepsuje. Jeszcze jedno rozumiem ze sprawdzam obie strony z tymi rolkami a podpowiedzcie mi czy ten bolec (1 zdjęcie) jak wyciągnę to potem będę mógł go spokojnie wsadzić w to samo miejsce? tzn pytam czy coś tam nie wyskoczy np jakaś zębatka czy co, bo nigdy jeszcze takiego czegoś nie rozbierałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Przesmarowac wszystko jakimś środkiem smarnym np ZEP, może coś pomoże. Linkę można skrócić ale i tak trzeba wypiac z silnika. Jak Kolega wypnie trzpień to jak zwykle wyskoczy sprężyna ale toaleta mała to łatwo będzie szukać. Najpierw przesmarowac wszystko jakimś dobrym siuwaksem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysolini Opublikowano 13 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Rozmontowałem ta cześć przy kierownicy i przesmarowałem ale nie mogę wyjąć tego trzpienia od strony silnika czy to tak mocno ma siedzieć ? czy możne coś źle robię ? nie mam wprawy w tego typu naprawach a chciałbym to zrobić sam. czy coś tam go z 2 strony trzyma? a i jeszcze jedno te linki co są nawinięte one maja mieć jakiś luz czy powinny być naciągnięte? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Jakaś sprężyna musi je naciągać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 14 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2017 Na koncu linki jest zalozony brok - taka mała srubka blokujaca linke w okreslonej pozycji, taka sama jak w lince gazu w rumplu malych silniczkow. Obawiam się że doktoryzowanie się w linkowym układzie sterowania w środku sezonu ma marny sens. Tego typu zabawy mają ręce i nogi w środku zimy lub gdy zostaną sprawnie przeprowadzone. Może warto przemyśleć założenie nowej przekładni i teleflexu. Koszt to ok 5-6 stów, pracy na 3 godziny i spokój na 10 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysolini Opublikowano 15 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2017 Masz całkowita racje ale i tak czekam na dokumenty wiec mam czas żeby z kompletować brakujące rzeczy i coś porobić. Pływać zawsze zdążę :D. Udało mi się odczepić ten koniec od strony silnika przesmarowałem wszystko i złożyłem z powrotem w sumie poprawa jakaś jest ale to dalej nie jest tak jak powinno. Ale skorzystam z twojej rady wykorzystam czas jaki został do pływania a potem zawołam serwis , od razu przegląd mi zrobią silnika . bardzo dziękuje za wszelka pomoc którą tu uzyskałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 15 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2017 Ech, żeby każdy mówił że jeszcze zdąży popływać... Niech Kolega zanabedzie sobie smar ZEP 45 i wtryśnie go w pancerz w którym pracuje linka. Operację trzeba powtórzyć kilkukrotnie. Jeśli nie ma miejsca w czole pancerza na włożenie końcówki to wiertlem 2.5 można sobie miejsce zrobić. Myślę że nastąpi ewidentna poprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.