bulczas Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 polskie uprawnienia sternika motorowodnego pozwalają pływać do 2nm od brzegu, gdzieś mi się przewinęło że w hr tylko 1nm. Czy tak właśnie jest czy po 2012 się coś zmieniło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomlasz Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 nie znam dokładnych wytycznych, ale jak nie odwalasz piruetów to se pływaj gdzie chcesz, tylko obyś do Włoch nie zapłynął ;D ja dwa dni pływałem od wyspy do wyspy i robiłem czasem przeloty ok 15 km, a mijałem policję może z 3 razy i nawet uwagi nie zwracali na mnie. Urlop nie po to jest żeby się przejmować takimi sprawami 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Faktycznie tak jest - tylko 1NM od brzegu. Ale raczej łapią na dwu rzeczach głównie 1. Zakaz płynięcia w ślizgu bliżej jak 300 m od brzegu 2. Czy masz opłaconą winietę - tu przydaja się wyraźnie i wydoczne z daleka numery łodzi - wtedy nie muszą podpływać i wystarczy im lornetka Rok temu zgłosiłem to do ambasady w Zadarze i oni ponoć uruchomili jakąś procedurę plus poprosili o pismo PZMiNW ale nic się z tym nie dzieje (albo wolno się dzieje). Bo prawdę powiedziawszy powinny obowiązywać raczej limity wynikające z uprawnień z kraju wydania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bulczas Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 ad1. - to się rozumię ad2. - łódź czarterowana na miejscu z lokalnymi numerami, więc nie powinien byc problem mierząc na google maps odległości od wysepek na archipelagu sibenik powinno dać radę popływać nawet do 1NM. No nic, może do przyszłego roku uda się zrobić morskiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 No co ty ?? Zarówno ja jak i znajomi "zwykły sternik" a na Kornaty latamy bez problemu. Na Kornaty da radę od wyspy do wyspy ale tam raczej 4 NM między wyspami. Wychodzę z założenia (jak kolega wcześniej), że będę pokazywał na uprawnieniach widoczne 2 NM ... i pogodzę się z mandatem w razie czego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adzik Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Tutaj aktualne przepisy o uznawaniu obcych uprawnień: http://www.mppi.hr/UserDocsImages/TABLICA%20MoU-ENG%207-10_15.pdf Zakres ważności naszych patentów odnosi się do jednostek pod naszą banderą. Pod chorwacką mogą uznawać w zakresie jakim im się podoba. Nam dali 1 NM podobnie jak Holendrom czy Szwedom. Bulczas, na sternika możesz płynąć duuużo dalej niż 2NM o ile są to morskie wody wewnętrzne (internal waters). Tak na szybko znalazłem taką mapkę z adnotacją: 'Inshore waters correspond to Croatian internal sea waters' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Czyli Kornati łapią się w "inshore" wiec nie ma potrzeby robić "morskiego" Dobrze zrozumiałem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bulczas Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 może nadinterpretuje ale ja to rozumiem że 1Nm i koniec kropka: "...in internal waters and territorial sea of the Republic of Croatia up to one nautical mile from mainland or island coast..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adzik Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Czyli Kornati łapią się w "inshore" wiec nie ma potrzeby robić "morskiego" Dobrze zrozumiałem ? Jeśli pływasz na swoim RIBie pod polską banderą to jest szansa, ale sprawdź dokładnie ich internal waters. No i pora dzienna. Bulczas: nadinterpretujesz, bo w nagłówku dokumentu stoi: '...recognized for operating Croatian flag boats and yachts as in the table below' więc nie dotyczy on jednostek pod obcą banderą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bulczas Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 ok, tylko ja zamierzam czarterować łódź pod ich banderą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adzik Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Więc 1NM w Twoim przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bulczas Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 patrząc na mapę może na kornaty nie wystarczy ale większość archipelagu powinno dać radę dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Ciekaw jestem co wymagają na egzaminie w CRO i czy obcokrajowiec może zdawać ?? Na jakies ich upranienia z wyższym limitem (zdaje się, że mają kilka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adzik Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Może zdawać, jest tylko podobno nietrudny egzamin z teorii w kapitanatach portu. Cena za to trochę wysoka. Wygląda to na sposób zarobkowania a nie jakąś faktyczną weryfikację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bulczas Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Może zdawać, jest tylko podobno nietrudny egzamin z teorii w kapitanatach portu. Cena za to trochę wysoka. Wygląda to na sposób zarobkowania a nie jakąś faktyczną weryfikację. a wiesz jak to się nazywa? i ew. gdzie szukać informacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don alonso Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Nakładanie na obwateli polskich jakiś dodatkowych ograniczeń jest sprzeczne z prawem. Zgodnie z przepisami unijnymi uznaje się uprawnienia na zasadzie wzajemności. Tyle, że reprezentująca interesy polskich obywateli ambaszada nie robi w tym zakresie nic. A my biedni żeglarze się miotamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adzik Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 VB - Voditelj Brodice, nawet kilka polskich firm organizuje kursy na te uprawnienia np. Morka. W sumie daje uprawnienia na żaglówki, motorówki i radio VHF. A czy Wam google zastrajkował? :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.