Skocz do zawartości

Czy to dobry pomysł ? - odnośnie zimowania silnika


domino19140291
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Dotyczy silnika: Honda BF 50 na wtrysku.

 

Idzie zima a więc trzeba przygotować silnik do zimowania. Niestety w tym roku nie mam możliwości przechowywania silnika w ciepłym garażu. Pierwszy raz będę przygotowywał silnik do zimy więc mam w związku z tym kilka pytań:

 

1. Czy to dobry pomysł żeby wykręcić spodzinę na zimę i przechowywać ją w ciepłym miejscu ?

 

2. Czy możecie polecić jakiś sprawdzony stabilizator do paliwa i oleju ?

 

3. Czy po podniesieniu silnika (silnikiem od trymowania) i wykręceniu termostatu pozbędę się faktycznie całej wody z bloku ? Czy jest na to inny sposób. Dodam tylko że silnik jest na stałe zamocowany do łodzi.

 

4. Czy silnik na wtrysku wymaga szczególnej uwagi w przygotowaniu do zimowania ?

 

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1) pewnie, że tak, ale zmień też olej

Ad2) Liquimolly

Ad3) Silnik w dole i sama cała zawsze zlatuje bez odkręcania termostatu.

Ad4) patrz punkt Ad2)  :) i wymień też olej w silniku oraz można go zakonserwować spreyem przy odpalonym i wstrzykiwaniu przez dolot.. są takie specjalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Więc tak odwiedziłem sklep firmy Liquimoly i znalazłem Stabilizator lepkości oleju oraz Motorbike stabilizator benzyny. Ten do paliwa się nadaje do oleju nie koniecznie.

 

http://www.liquimoly.sklep.pl/pl/p/Stabilizator-lepkosci/9

 

http://www.liquimoly.sklep.pl/pl/p/Motorbike-Stabilizator-benzyny/187

 

Znalazłem też instrukcję do silnika Honda BF 50 gdzie nie ma nic na temat dodawania do oleju stabilizatora. Jest tylko wspomniane żeby wstrzyknąć 5-10 cm sześciennych do cylindrów i zakręcić ręcznie. Jest natomiast wzmianka odnośnie stabilizatora do paliwa. Jest też opisana procedura spuszczania paliwa z silnika.

 

Sam już nie wiem z tymi stabilizatorami. Dodam chyba tylko ten do paliwa i odpalę silnik na 10-15 minut. Po wszystkim wstrzyknę olej do cylindrów i zakręce pare razy ręcznie. Tak jak wspomniałem odkręce też spodzinę na zimę. Zabezpieczę tylko tą rurkę od wody żeby się syf nie dostał. Opatulę czymś silnik i może stać do wiosny chyba nic się nie stanie.

 

Co do paliwa w układzie paliwowym to są z tego co widzę dwie szkoły. Jedni piszą żeby zostawić je w układzie bo jeśli stoi suchy to może się coś zniszczyć. Drudzy z kolei radzą żeby odciąć paliwo i silnik ma pracować aż zgaśnie, wtedy uład się zapowietrza celowo. Uzasadnieniem niby dla opróżnienia układu z paliwa jest to że nasze paliwa są paprane różnymi dodatkami lub bio komponentami które po zimie mogą zapychać układ.

 

Co radzicie w tej kwestii ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...