Skocz do zawartości

honda bf 40 na bf 50 szukam pomocy


ognisty
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam  jestem tutaj  nowy  i  odrazu mam  2  problemy z silnikiem  honda bf 40 z rou  2008 , pierwsza sprawa to chce go wzmocnic  i z 40 km  chce uzyskac 50 km   a druga sprawa ze  od tamtego  sezonu  mam jakis  problem ,  silnik od czasu  do czasu  ,,pipczy,,  z manetki .   nie ma zanczenia czy  jest  cieply czy  zimny  po  prostu  od czasu  do czasu  zaczyna ,,pipczec,, i nie przetanie dopoki  go nie  wyl i  wl .  juz robilem jakies  resetowania , nie pomaga  jakies  przekrecenia kluczykiem  cos tam sie naciskalo , nie  pomaga ,  przy  silniku jakis  mostek  z drucika  w jednej  wtyczcie tez ,  te resety sie niby  robily , ale  nie pomoglo . jesli  ktos  moze   pomoc  bede wdzieczny  :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hello ,   ciezko  doprecyzowac ,  po  prostu  z manetki od czasu  do czasu  pipczy ,  w roznych  odstepach  czasu  ,    przy   roznych  obrotach   silnika ,  to  raczej nie  temperatura  bo  przelew z  pompy  ladnie mocno  wyrzuca  wode  caly czas tak  samo ,   do spodziny zagladalem ,   gumka pompy  jak  nowa .  stan  oleju w silniku  prawie max ,   zadna  kontrolka na manetce sie tez nie pali ,  ktos  mi  podpowiedzial ze  woda w paliwie ,  ale  od zbiornika do  listwy   wtryskowoej  zadnych  czujnikow ,  silnik  rowno   i  ladnie pracuje  wiec to  raczej nie to .   no i chce   przeprogramowac sterownik  silnika na  50 km  bo  ponoc sie to  tak  robi.....(  pipczenie  po  wyl i  wl  silnika na  jakis czas  cichnie) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakis czas temu  ktos  telefonicznie  poinstruowal mnie jak niejakby zrobic  reset pamieci ,  to bylo  w jakies  kolejnosci  przekrecenie kluczyka  i przesuniecie manetka na maxa do  przodu  czy tylu ,  to sie  zrobilo  byl  jakis   sygnal ,  nie  pomoglo .   potem  we  wtyczce serwisowej  mostkowalo sie  jakims drucikiem  2  piny ,  tez  manetka sie odezwala ze cos sie dzieje .   tez nie  pomoglo  to mialo  zastapic niby podlaczenie  do komp .    to  jest juz  silnik na  pelnym  wtrysku .   jesli  wiecie jak  zresetowac wym   oleju    prosze o  instrukcje    zrobie  to .    ale czy  to  pomoglo  czy  nie   dowiem  sie  dopiero   przy  1  plywaniu  w nowym  roku  bo lodeczka  juz na  przyczepie w garazu :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

After periodic maintenance is performed, follow these steps to reset the hour counter.
1. Be sure to turn OFF the engine before beginning the reset procedure. Pull the emergency stop switch clip out of the emergency stop switch by pulling the emergency stop switch lanyard.
2. Put the shift lever in “F” (Forward) or “R” (Reverse).
3. Turn the ignition switch ON. Do not start the engine. The buzzer will sound once.
4. Press the emergency stop switch 5 times within 20 seconds. The buzzer will sound once indicating the hour counter is reset.

 

,, ...od czasu  do czasu  zaczyna ,,pipczec,, i nie przetanie dopoki  go nie  wyl i  wl .  juz robilem jakies  resetowania.... " - ile tych brzęczków i w jakich interwałach? 

Edytowane przez mikijet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i  nie dziala 😞   wg  instrukcji   bez  zrywki  przelaczam  kluczyk na zaplon  i  pika 2 x  a n ie  raz  ,  po  drugie  nie da sie  wcisnac  u mnie  zrywki  tylko  wyciagnac .  5 x  wyciagalem  i nie ma   po tym  zabiegu  zadnego  sygnal  potwierdzajacego   reset  😞      jakies   inne  rady  ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przełączeniu kluczyka na zapłon brzęczyk musi zabrzmieć 2x. Oznacza to, że wszystko jest o.k.



Buzzer: dźwięk na przemian włącza się i wyłącza, ale nie włącza żadnego wskaźnika ostrzegawczego. (Wskaźnik ciśnienia oleju pozostaje włączony.)
Jeśli dźwięk brzęczyka zmienia się na przemian w krótkich odstępach czasu, jest to ostrzeżenie o separatorze wody.
Odłącz kabel od separatora wody i sprawdź czy brzęczyk się uspokoi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hello . u mnie  nie  zmienia sie rodzaj  dzwieku  , caly czas  pipcy  tak  samo  tym  samym   sygnalem .    seperator  wody ???  jest  jakis  czujnik  do tego ??   przepraszam  ale musisz  tlumaczyc jak  chlopu ze wsi  ,  ktos mi  pisal  ze jest  woda  w paliwie  ,  ale  na calej  linni paliwowej  nie ma zadnego  czujnika ,  ani  kabelka  ktory by gdzies tam  wchodzil.    prosze  o  dokladna  instrukcje,   jakies  zdjecia ???   dziekuje bardzo  :))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,, pipcy" -? 

Jakiś kod/sekwencja/powtarzalność w czasie/rytm -?

1. Przekręcasz kluczyk w stacyjce ( nie uruchamiając silnika)- jaki jest sygnał brzęczka?

2. ,,Pipcenie" kiedy się pojawia i co brzęczyk ,,chce powiedzieć" czyli jaki kod wysyła ( jeżeli to jest kod)?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

hello ,   kazdy  dziek  mozna  nazwac inaczej ,  czy  brzeczy czy   pika  czy  buczy  ,  czy  daje  sygnal ,  to wszystko  to samo ,   po prostu  po  przekreceniu kluczyka dostaje 2 x sygnal ,  nie ma  roznych  to  jakis prosty sygnalizator  w manetce  ktory  generuje  1  rodzaj  sygnalu .     wiec dziwie sie  ze  piszecie  ze po  przekreceniu ma  byc  1  sygnal ,  od samego poczatku mam  2  sygnaly .    jak  juz pisalem  potem  nie  pojawia sie to regularnie , po prostu  od czasu  do czasu  zaczyna  wysylac  dzwieki jak  alarm  nonstop  pipczy    az do momentu  zresetowania silnika . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że Ty nie chcesz rozwiązać problemu tylko trochę się poprzekomarzać.

,,...wiec dziwie sie  ze  piszecie  ze po  przekreceniu ma  byc  1  sygnal ,  od samego poczatku mam  2  sygnaly - ,,Po przełączeniu kluczyka na zapłon brzęczyk musi zabrzmieć 2x. Oznacza to, że wszystko jest o.k...."

 

W żadnej instrukcji nie ma nic o pipczeniu. Są natomiast różne rodzaje dźwięków. Ciągły, przerywany, okresowy itd.

 

Dalej jesteśmy w tym samym miejscu.

Na razie pipczenie nie jest zdefiniowane. Są tylko skojarzenia. Moje najbliższe to pieprz.nie.

,,...od czasu  do czasu  zaczyna  wysylac  dzwieki jak  alarm  nonstop  pipczy    az do momentu  zresetowania silnika..."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

nie wiem  czego tutaj  nie da sie  zrozumiec .  juz nie wiem  jak  opisac  inaczej    zwykly ciagly  alarm    ktory  od czasu  do szasu   systematycznie  buczy z  brzeczka .  bip przerwa  bip przewa bip przerwa   przerwa jest  sekundowa ,  wiec  brzmi to jak  alarm  powtarzajacy  sie  nonstop  az do  zgaszenia  silnia i  ponownego  uruchomienia  i jest tak  od czasu  do  czasu  systematycznie ,    czy  teraz jest   opis    w  100 %  jasny  ????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.02.2024 o 11:15, ognisty napisał:

zwykly ciagly  alarm    ktory  od czasu  do szasu   systematycznie  buczy z  brzeczka .  bip przerwa  bip przewa bip przerwa   przerwa jest  sekundowa

 

Kolego, mam wrażenie że ty masz problem z czytaniem ze zrozumieniem. Przeczytaj raz jeszcze co sam napisałeś. Ciągły nie może być z przerwami 🤬

To dwa różne sygnały.

Ciągły informuje o  wysokiej temperaturze albo braku oleju,

Sekwencyjny (z przerwami) o braku ładowania albo problem ze sterownikiem silnika.

Dokładnie pokazuje to kontrolka na manetce albo na zegarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...