Adekfatny Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Witam, Chciałbym poradzić się kolegów w sprawie dziwnego zachowania silnika, model i rocznik jak w temacie. Silnik odpala, ale po odpaleniu zaczyna "kopać". Kopie i za spodziną widać jakby wylatujące plamy oleju/paliwa. Na biegu neutralnym po dodaniu gazu dławi się, na biegu po dodaniu gazu dławi się i gaśnie. Po jakimś czasie jakby coś przeskakiwało, wraca do normalnej pracy i pracuje regularnie, ale po osiąnieciu ok. połowy maksymalnych obrotów na biegu nagle kopie, traci moc i znowu się dławi. Sytuacja miała miejsce dwa razy, po pierwszym razie wrócił do normalnej pracy, za drugim już nie. Drugi raz pojawił się po obfitych deszczach (zbiornik pływał po wodzie znajdujące się w łodzi) a szybka miernika paliwa była zaparowana, nie mogę wykluczyć dostania się wody do zbiornika/silnika, ale wcześniej po deszczach taka sytuacja nie pojawiała się. Silnik po przeglądzie posezonowym w listopadzie 2015, garażowany przez zimę, na początku sezonu założone nowe świece, od początku sezonu pracował bez zastrzeżeń. Sytuacje obrazuje poniższy filmik: https://youtu.be/5C24RX70PkQ Byłbym wdzięczny za podpowiedź dotyczącą możliwego powodu takiego zachowania silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Ale masz problem, zrob najpierw przeglad z czyszczeniem linii paliwowej i gaznika i problem zniknie. A jak nie, wtedy pisz bedziemy myslec.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Nie zakręciłeś odpowietrznika i mogła się nalać. Zrzuć z gaźnika paliwo i prawdź czy wzbiorniku jej nie ma. Wymień filtr paliwa na przezroczysty. Podaj czyste paliwo i odpal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 14 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Dzieki za podpowiedz, zrobie jak radzicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Ta Honda działa chyba tylko na jeden cylinder :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 14 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Odpala normalnie, na biegu jałowym kręci obroty, dopiero przy osiąganiu predkości, chwilę po wejściu w ślizg czyli ok. 60-70% obrotów traci moc i zachowuje się tak jak na filmie. Chyba najprościej sprawdzić czy działa tylko jeden cylinder to odłączyć przewód od świec po kolei? Jeżeli faktycznie jeden nie działa wtedy nie powinno się nic zmienić po odłączeniu jednego z przewodów. A jeżeli to cylinder wyłącza się przy obciążeniu to można celować, że to jakaś nieszczelność przez która dostaje się powietrze przy wyższych obrotach? Czy najpierw dla potwierdzenie sprawdzić kompresję na obu cylindrach, a dopiero potem rozkręcać resztę i szukać nieszczelności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Najpierw wykręć świece i sprawdź, która jest mokra. Fajek podczas pracy nie zdejmuj bo możesz uszkodzić moduł. Trzeba włożyć jakąś świecę i podać masę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Tak jak mikijet pisze sprawdź zdejmując fajkę na zgaszonym silniku ,świecy nie wykręcaj włóż inną świece w fajkę i podaj masę do świecy i odpal silnik jak będzie tak samo chodził to musisz szukać przyczyny w zaniku iskry jak iskra będzie a silnik nadal będzie tak chodził jak na filmie musisz szukać przyczyn w zaworkach i cylindrze lub uszkodzony moduł cewka jak brak iskry ale najpierw z diagnozuj czy naprawdę to problem iskry i będziemy myśleć dalej Jak coś pomyliłem to mnie poprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 14 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Dzięki za porady, będę sprawdzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 ,,...świecy nie wykręcaj ..." ale najpierw wykręć świece ( ;) ) i sprawdź czy któraś jest mokra. A jak mokra to od czego? : 1-benzyna 2-olej 3-woda A potem, wkręć obydwie i w zdjętą fajkę wkładaj jakąś inną ( dobrą sprawdzoną!!!) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 15 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Panowie zrobilem jak radziliście. Świece ròżnia się od siebie, ta z dolnego cylindra jest czarna ta z gòrnegórnego jest jasna. Ta czarna nie jest mokra od wody ani od benzyny najbliże do oleju ale też olej z niej nie kapie bardziej wyglada jak ubrudzona w suchym smarze. Wieczorem dodam poglądowe zdjęcie. Co do iskry nie mialem na dzisiaj innej świecy ale zrobilem taki test, ze wykrecilem jedna świece zalozylem fajkę podalem masę i użyłem szarpaka, żeby zobaczyć czy bedzie iskra. Na obu świecach i przewodach była. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Olej w jakiś sposób dostaje się do cylindra. Zaworki i pierścienie do sprawdzenia. Próba olejowa przy sprawdzaniu kompresji trochę rozjaśni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 15 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Zdjęcie świec: http://upload.secondsun.pl/img/146861800620160715_165621.jpg Dziękuję za odpowiedzi, jak silnik wróci z serwisu to skrobnę opis co zdiagnozowali i naprawili, może komuś się na przyszłość przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 23 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2016 Wczoraj odebrałem silnik z serwisu. Sytuacja wygląda następująco: jak powiedziałem przed naprawą, że na początku zaczął gubić obroty przy obciążeniu na ok. 3/4 mocy to od razu panowie powiedzieli, że nie zdiagnozują, bo im wychlupie wodę z basenu, na szczęście/nieszczęscie przed zawiezieniem do serwisu silnik nawet po odpaleniu pracował nierówno, więc nie trzeba było go mocno kręcić. Opisałem objawy, powiedziałem, że świece i iskrę sprawdzałem, może gaźnik, może zawory, może uszczelki, może pierścienie. Przy pierścieniach usłyszałem "no ale to trzeba będzie silnik rozbierać". Mówię ok, no to zacznijmy od gaźnika, po tygodniu odebrałem silnik z oczyszczonym ultradzwiekami gaźnikiem za 159 zł, i zapewnieniem, że "silnik w basenie pracuje równo, ładnie kręci obroty i że ogólnie ok". Zaniosłem go nad wodę, zamontowałem, odpaliłem i żadnej zmiany, nawet może trochę gorzej, bo przed serwisem wchodził na bieg i miał resztki mocy, teraz na biegu ledwo cumę naciągnie. Myślałem może, że kwestia paliwa albo linii paliwowej, bo to jedyne elementy które nie były w serwisie, ale paliwo zostało wymienione, a takie objawy utrzymują się nawet po odłączeniu linii jak silnik pracuje tylko na paliwie, które ma w przewodach paliwowych. Nie wiem czy na prawdę w serwisie silnik pracował dobrze czy tylko tak mi powiedzieli a nawet go nie odpalili, ale tygodniu robię podejście drugie w innym serwisie nawet kosztem rozbiórki silnika jeśli będzie trzeba, jak dojdę do sedna usterki to opiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Witam kolegów, usterka zostala prawdopodobnie zdiagnozowana, siadła elektryka, a konkretnie wiązka. Ponieważ silnik potrafił pracować przez jakiś czas dobrze, dopiero w trzecim serwisie chcialo sie serwisantowi poswiecic więcej czasu na diagnostyke, rozgrzać i trochę obciążyć silnik tak, żeby usterka sie ujawniła i wtedy przyznal, że faktycznie coś jest nie tak. W poprzednich serwisach albo czyscili gaznik albo regulowali gaźnik albo wymieniali świece i wlaczali na chwilę, jak dzialał to wystawiali rachunek i mowili, że jest ok. Nie życzę nikomu awarii ale może komuś kiedys sie przyda opis tej usterki. Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 albo regulowali wtryski Jakie wtryski? Pisałeś o gaźniku... ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Sorry miałem na myśli czyścili albo regulowali gaźnik już poprawiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 31 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 Witam, Nie chciałem zakładać nowego tematu więc odgrzeję lekko stary, gdyż usterka, z którą miałem do czynienia wróciła w nieco innym kształcie. Od poprzedniej usterki czyszczony był gaźnik, regulowane były zawory, sprawdzana była kompresja (10 atm), wymieniony został moduł zapłonowy na nowy, wymieniane przewody w wiązce do cewki zapłonowej, oraz profilaktycznie ostatnio wymieniłem świece. Na zimnym silniku nie ma zarzutów, po rozgrzaniu 3-5 minut pływania na wysokich obrotach, po zejściu na niskie obroty silnik zaczyna co kilka sekund kopać/przerywać, ok. 3 sekundy normalnej pracy, jedno przerwanie, znowu normalna praca. Nie gaśnie, nie ma problemu z ponownym wkręcaniem na wyższe obroty, tylko na minimalnych obrotach jest problem. Ponieważ, być może błędnie, wykluczyłem że mogą to być problemy z zapłonem, skupiłem się na gaźniku by zobaczyć czy jego regulacja ma wpływ na tę usterkę, regulowałem: throttle stop screw/śruba obrotów biegu jałowego oraz idle mixture screw/śruba mieszanki. Po zwiększeniu śrubą gaźnika obrotów biegu jałowego problem przerywania występuję tylko na biegu przód/tył (na jałowym nie przerywa, ale obroty muszą być mocno podkręcone co skutkuje nieprzyjemnym "wyrwaniem" łodzi na przodu lub do tyłu przy wrzucaniu biegu), regulacja śruby od mieszanki powoduje zmianę częstoliwości kopnieć na biegu przód/tył, wydłuża czas między nimi lub skraca - kopie min. co 2 sekundy albo max. co 4-5 sek. Regulacji dokonuję przy włączonym biegu na cumach przy pomoście żeby zobaczyć efekt na bieżąco i czasem uda się odpowiednią regulacją zniwelować kopnięcia na jakiś czas, ale sytuacja wraca do punktu wyjścia po dłuższym pływaniu. Proszę o jakąś podpowiedź lub wskazówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 Mi to wygląda na zbyt bogatą mieszankę,( możliwe, że jest problem ze ssaniem). Dlaczego ? Nie ma problemów "na zimnym" silniku, bo właśnie na zimnym - silnik potrzebuje mieszanki bogatej. Nie ma problemów na wysokich obrotach i przy obciążeniu- bo wtedy silnik potrzebuje bogatej mieszanki. Czy w tym silniku ssanie jest automatyczne czy regulowane cięgnem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 ssanie w tym silniku jest ręczne, może się przyda mój przypadek, po zimie nie miałem żadnych problemów, odpalanie nawet bez ssania, wystarczyło podpąpować paliwo. Problem zaczął się na wodzie, codziennie inaczej pracował silnik, też kręciłem obrotami, powodem okazały się malutkie paproszki w zbiorniku paliwa co przytykały smok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 1 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2016 Tak jak kolega napisał ssanie jest ręczne, co do tych paproszków to sprawdzę zbiornik ale wydaje mi się, że gdyby to było to to przerwy w pracy silnika nie były by tak regularne tylko kopałby "losowo". Co do mieszanki to jest to pomysł, dodam, że problem zaczął się dokładnie po wymianie modułu na nowy, moduł został sprowadzony w Anglii ale co do jego kompatybilności nie mam wątpliwości. Czy skład mieszanki będę w stanie wyregulować tylko za pomocą tych śrub (właściwie to jednej, bo druga to obroty na biegu jałowym) zaznaczonych na rysunku (to z carburetor manual dla mojego modelu): http://upload.secondsun.pl/img/1477990305przechwytywanie.jpg starałem się regulować według tej tabelki: http://upload.secondsun.pl/img/1477990749przechwytywanie2.jpg tak jak pisałem przy pewnej konfiguracji na jakiś czas było ok ale potem problem wracał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 1 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2016 ,,...Nie ma problemów na wysokich obrotach i przy obciążeniu- bo wtedy silnik potrzebuje bogatej mieszanki. ..."- ? Rozgrzany silnik potrzebuje przez cały czas idealnego składu mieszanki. Pewnie chodziło Ci o ilość tej mieszanki a konkretnie o ilość paliwa czyli przepustowość filtrów, kanałów, dysz i poziom paliwa w komoerze pływakowej. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2019 ,,...Walniety moduł mozna sprawdzić podczas nieprawidlowej pracy silnika wyjmujac go z tej gumy, co go trzyma i ściskając...." dobre ;) Od jutra wszystkie scalaki, diody i inne tyrystory będę tak sprawdzał w czasie ich pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.