apache66 Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Witam, zakupiłem prawie nowy silnik Hondy BF20. Sprawdzałem go metodą garażową w kuwecie (odpowiedni poziom wody) i mam w związku z tym pytania do Was. 1. Otwór kontrolny chłodzenia wody. Leje się z niego woda już po odpaleniu, także ok. Ale są tam 2 otwory, stad pytanie powinno się lać z obu czy nie? 2. Po lekkim dodaniu gazy pojawia się jakiś dym. Idzie wg mnie z dołu gdzieś. Nie wiem czy to spaliny czy jednak coś jest nie tak. Dodam że przewoziłem go autem (ok 1 godziny na boku i to na złym boku bo na tym od rumpla a w instrukcji widziałem że powinien być na tym drugim boku bo na nim są te specjalne podpórki/ takie małe bloczki wystające). Czy to może być powodem tego dymu? I co dalej robić? Na wodę z nim i popływać czy coś poczyścić czy serwis? Z góry dziękuję za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Tez Ciebie witamy na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Ciekawe skąd bierze się dym w spalinowym silniku? Może tam wewnątrz jakaś reakcja spalania czegoś następuje? Chyba serwis zostaje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Nie ma problemu, nawet jeżeli niewielka ilość oleju dostała się do cylindra, to bardzo szybko przepali się i dymienie ustąpi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apache66 Opublikowano 21 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 czyli ten dym wg Ciebie właśnie ze złej pozycji transportowej się bierze? a co z tym drugim otworem obok wylotu wody z systemu chłodzenia? Do czego on jest? Powinna tam też lecieć woda czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Sprawdziłem, w mojej 10-tce jest jeden otwor. Ale obejrzałem w google jpg. i też widzę, że jest jeden otwór. Wklej foto Twojego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apache66 Opublikowano 21 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 jest dokładnie tak jak na tym zdjęciu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Jedną dziurą powinna lecieć woda. Jest to tylko "kontrolka" chłodzenia, pokazuje że w silniku funkcjonuje obieg wody chłodzącej. Jeżeli np. zatkają się otwory w stopie, przez które woda jest zasysana, wówczas z otworu kontrolnego nie będzie tryskała woda. Nawet jeżeli położysz silnik na właściwej stronie do transportu, to po dłuższym czasie takiego leżenia, po odpaleniu, przez chwilę może być dymienie.To nie jest wada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Masz cierpliwości w nadmiarze:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apache66 Opublikowano 21 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 woj70 dzieki wielkie, troche mnie uspokoiles ;-) Ale i tak mnie intryguje na co ten 2 otwór tuz obok wylotu wody, w instrukcji nic o tym nie piszą i wyglada jakby to byl moze jakis podwojny wylot wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Ten drugi otwór to wężyk do spuszczania wody z i innych olejo paliw z wewnętrznej strony obudowy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.